تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803015864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش «حافظان وحي و انقلاب» با حضور خانواده شهدا و ايثارگران برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: همايش «حافظان وحي و انقلاب» با حضور خانواده شهدا و ايثارگران برگزار شد
تهران- حيات

همايش حافظان وحي و انقلاب به همت سازمان بنياد شهيد وامور ايثارگران شرق استان تهران با همكاري مهد قرآن، امروز در تالار شيخ صدوق حريم عبدالعظيم حسني برگزار شد.
به گزارش خبرنگار حيات، همايش حافظان وحي و انقلاب با حضور خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران ، جمعي از جانبازان 8 سال دفاع مقدس با سخنراني آيت الله سيد احمد خاتمي عضو مجلس خبرگان رهبري برگزار شد.
در اين همايش يكي از جانبازان 45 درصد 8 سال دفاع مقدس به بيان خاطرات خود از تاثيرات فرهنگ قرآن بر رزمندگان اسلام پرداخت.
همچنين در اين مراسم از تعدادي از برگزيدگان فعاليت هاي قرآني خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران تجليل شد.
حجت الاسلام شفيع پورصدري مسوول همايش حافظان وحي و انقلاب در گفتگو با خبرنگار حيات در خصوص اهداف برگزاري اين همايش گفت: هدف از برگزاري همايش حافظان وحي و انقلاب تبيين نقش قرآن در دوران دفاع مقدس و چگونگي انس رزمندگان با اين كتاب آسماني است.
معاون پژوهشي و ارتباطات فرهنگي سازمان بنياد شهيد شرق استان تهران خاطرنشان كرد: با توجه به اهميت فرهنگ قرآني در آينده برنامه هاي متنوعي در خصوص اين فرهنگ متعالي خواهيم داشت.
بنا بر اين گزارش پيام آيت الله جوادي آملي مفسر بزرگ قرآن كريم در اين همايش از سوي فرزند ايشان قرائت شد كه متن اين پيام به شرح زير است:
حمد ازلي خداي تجلّي در كتاب الهي را سزاست. تحيّت ابدي پيامبران به ويژه حضرت ختمي نبوّت را رواست كه وحي پروردگار را معصومانه تلقّي و مصونانه حفظ و امينانه به جامعه بشري ابلاغ فرموده‌اند. درود بيكران اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم‌السلام) مخصوصاً حضرت ختمي امامت(عليه‌السلام) را بجاست كه همتاي قرآن حكيم‌اند. به اين ذوات قدسي تولّي داريم و از معاندان لَدود آنان تبرّي مي‌نمائيم. ضمن تبريك اعياد با جلال شعبان المعظّم و گراميداشت روز پاسدار و جانباز، مقدم حضار محترم، خصوصاً جانبازان، آزادگان، خاندان شهدا، حافظان و قاريان قرآن كريم را ارج نهاده و از سعي بليغ برگزاركنندگان اين همايش وزين تقدير كامل نموده و از انديشوران نامي كه با ايراد مقال يا تدوين مقالت بر غناي همايشي كه عنصر محوري آن را حفظ وحي و صيانت انقلاب اسلامي تشكيل مي‌دهد افزوده‌اند تشكّر مي‌شود. لازم است در اين پيام كوتاه چند نكته به عرض ارباب قلم و اصحاب كتاب برسد.
وي در بخش اول اين پيام نوشته است: هرچه در قلمرو طبيعت قرار دارد آسيب پذير است زيرا حوزه حركت همگاني، صحن تلاش عمومي و ساحتِ سعيِ نَفَس‌گير دائمي بدون تزاحم و برخورد نخواهد بود. لذا زوال شخصي تحوّل فردي وگاهي جمعي فقط در منطقه موجودهايي است كه مادّي يا متعلّق به آن باشند و چيزي كه منزّه از طبيعت و مبرّاي از تعلّق طبيعي باشد مصون از تزاحم است. نه مزاحم چيزي است و نه چيزي مزاحم آن است. زيرا در آن ديار ملكوتي غير از اصل: وَمَا مِنَّا إِلاّ لَهُ مَقَامٌ مَعْلُومٌ چيزي حاكم نيست و اگر چيزي از جاي خود خارج نشد با موجود ديگر برخورد ندارد و موجود مجرّد ديگر هم چون ثابت است نه ساكن، و مصون از تغيّر و حركت است با او برخورد نمي‌كند. از اين جهت هر موجود مجرّد و فرد طبيعي طبعاً محفوظ از زوال و مصون از آفت است.
در بخش دوم اين پيام آمده است: قرآن مجيد، حَبلِ متين الهي است كه به نحو تجّلي نه تجافي از نزد پروردگار آويخته شده نه انداخته. بخش عظيم آن كه در حوزة فراطبيعت است مصون از آسيب خواهد بود بخش ديگر آن كه به صورت الفاظ و كلماتِ ملفوظ و مكتوب در آمد و داراي مفاهيم ذهني و حصولي است همانند ساير موجودهاي قلمرو طبيعت و نظير كتابهاي ديگر مي‌تواند گرفتار گزند افزايش، كاهش و دگرگوني‌هاي ديگر گردد. ليكن خداوندِ قادرِ مطلق حفظ آن را از هر جهت تأمين كرد: إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ و لا يأتيه الباطل من بين يديه ولا من خلفه.
آيت‌الله جوادي آملي در بخش سوم اين پيام افزوده است: جامعه بشري همانند آحاد آن، رخدادهاي تلخ و شيرين آن، حكومت‌هاي حق و باطل آن و بالأخره انقلاب‌هاي مردمي و غير مردمي آن همگي در مسير آسيب‌، معبر گزند، معرض آفت و مورد اُفت‌اند زيرا همگي در حوزة طبيعت قرار دارند و قلمرو طبيعي، اقليمي است زحمت ساز و تغيّربار و خداوند صيانت چيزي غير از قرآن مجيد را به عهده نگرفته است. هان اي سپاهيان با صفا، اي جانبازان با وفا، اي آزادگان سرافراز و اي خانواده‌هاي مُعزّز شهدا اگر بخواهيد انقلاب اسلامي ايران از گزند گدار استكبار و صهيونيزم بين‌الملل و از آسيب سيا و موساد و ساير دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيّتي محفوظ بماند كه البته خواهان آنيد، قرآن مدارانه زندگي نمائيد تا در ساية قرآن محوري دولت و ملت و مملكت محفوظ بماند، زيرا هر موجود آسيب‌پذير بايد به موجود محفوظ الهي مرتبط شود تا سرمايه صيانت خود را از آن دريافت كند. پس فرد يا جامعه‌اي كه درصدد حفظ قرآن و علوم وحياني است، در حقيقت سرگرم رهيابي براي ورود به حصن حصين خداست كه دژبان آن، مصونيتِ مطلقِ اهل حِصن خود را تضمين فرموده است. هر اندازه از قلعة اَمنِ الهي خارج شويم به همان نسبت از حراست خدا محروم و در معرض آسيب قرار مي‌گيريم.
در بخش چهارم اين پيام چنين آمده است: اعتصام به حبل متين الهي مظاهر متعددي دارد. حفظ الفاظ قرآن، ادراك مفاهيم و نيز فهم علوم قرآني، كتابت و نشر مكتوبات آن از يك سو عمل به رهنمودهاي فكري و عملي آن در بخش عقائد، اخلاق، سياست، اقتصاد، عمران و مديريت از سوي ديگر حفظ قرآن حكيم خواهد بود. تعامل متقابل حفظ امّت اسلامي نسبت به قرآن و حفظ قرآن نسبت به آن ايجاب مي‌نمايد كه مسئولان اين همايش وزين و ديگر گردهمايي‌هاي مشابه آن عمل فردي و جمعي را با ترازوي حق مدار و عدل محور اين آخرين كتاب آسماني بسنجيم و غَثُّّ و سمين هر برنامه‌اي را بدون توجه به خواسته‌هاي برخاسته از اغراض جزئي و غرايز فردي باره آورد وَحياني آن ارزيابي نمائيم. خداوند مسئوليت چنين حفظ را به جامعه اسلامي سپرده است. اميرمؤمنان حضرت علي‌بن ابي‌طالب (عليه‌السلام) فرمود: «... فالله اللهَ ايّها الناس فيما استحفظكم من كتابة و استودعكم من حقوقه»، « و استتمّوا نعمة الله عليكم بالصبر علي طاعة الله و المحافظة علي ما استحفظكم من كتابه».
آيت‌آلله جوادي آملي نوشته است: در پايان چون اين همايش وزين در جوار حرم ملكوتي حضرت عبدالعظيم حسني(عليه‌السلام) تشكيل شده است اميد به عنايت آن حضرت (عليه‌السلام) را به نوآوري بيشتر و شكوفايي بهتر خواهد بود.
پايان پيام
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن