تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815608279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاموك هفت قهرمانش را معرفي كرد «تنها چيز خطرناك ادبيات، مصاحبه با خبرنگاران است»


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پاموك هفت قهرمانش را معرفي كرد «تنها چيز خطرناك ادبيات، مصاحبه با خبرنگاران است»


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات

اورهان پاموك - نويسنده‌ي ترك برنده‌ي نوبل ادبيات - در نشست خبري كه در سالزبورگ اتريش داشت، هفت قهرمانش را معرفي كرد و گفت: تنها چيز خطرناك ادبيات، مصاحبه با خبرنگاران است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پاموك كه نويسنده‌ي‌ مهمان جشن ادبي سالزبورگ است، در ابتدا با اعلام اين‌كه بسيار افتخار مي‌كند در سالزبورگ حضور دارد، گفت: «آن‌قدر شگفت‌زده‌ام كه هرشب تا نيمه‌هاي‌شب در كاخ "لئوپولت ‌كرون" بر روي متن‌هايم كار مي‌كنم و فكر مي‌كنم بتوانم تا آخر عمر اين‌جا بمانم. »

به گزارش روزنامه‌ي "كوري‌ير"، وي در بخشي از صحبت‌هاي خود گفت: «فرانتس كافكا و ويليام فاكنر نويسندگان بزرگي بوده‌اند و آثار آ‌ن‌ها را خوانده‌ام؛ اما آن‌ها محبوب‌هاي من نيستند و در آثارم به آ‌ن‌ها ارجاع نمي‌كنم.»

برنده‌ي‌ نوبل ادبيات در ادامه گفت: «هفت قهرمان من، داستايوفسكي، تولستوي، توماس مان، مارسل پروست، ناباكوف، بورخس و كالوينو هستند.»

او همچنين اعلام كرد: «در مورد كتاب "موزه‌ بي‌گناهي" زياد صحبت نمي‌كنم تا شما خودتان آن را بخوانيد؛ اما داستان‌ آن در استانبول اتفاق مي‌افتد و زندگي بعد از مرگ، يكي از مضامينش است.»

وي گفت: «در نمايشگاه كتاب فرانكفورت به‌عنوان بزرگ‌ترين رويداد ادبي جهان شركت خواهم كرد و در مراسم افتتاحيه سخنراني خواهم داشت. در آن‌جا اعلام خواهد كرد كه زمان برگزاري نمايشگاه كتاب‌هايم چه زماني خواهد بود.»

پاموك در پايان اذعان كرد: «ادبيات به تنهايي خطرناك نيست؛ چون ما نويسندگان تنها داستان‌پرداز هستيم. ادبيات زماني دردسرساز مي‌شود كه نويسندگان خارج از فعاليت ادبي‌شان صحبت كنند؛ تنها چيز خطرناك ادبيات، مصاحبه با خبرنگاران است.»

انتهاي پيام
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن