تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806806051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/گزارش كامل/ پايان نخستين جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم «حديث مقاومت» رييس صداوسيما: جشنواره «حديث مقاومت» نوآوري خوبي محسوب مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /گزارش كامل/ پايان نخستين جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم «حديث مقاومت» رييس صداوسيما: جشنواره «حديث مقاومت» نوآوري خوبي محسوب مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

اختتاميه‌ي نخستين جشنواره‌ي حديث مقاومت شبكه ي جهاني الكوثرعصر گذشته 15 مردادماه در مركزهمايش‌هاي صداوسيما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين مراسم عزت‌الله ضرغامي رييس سازمان صداوسيما، محمد سرافراز معاون برون‌مرزي، مجتهد مدير شبكه جهاني الكوثر، ابراهيم علي برزي دبير جشنواره و مدير گروه فيلم و سريال شبكه الكوثر و جمعي از مقامات رسانه‌اي و سياسي چون سفير لبنان در ايران حضور داشتند.

***

در اين مراسم علي برزي گفت: ايده‌ي برگزاري جشنواره‌ي حديث مقاومت به پاس قدرداني از هنرمندان و فيلم‌سازان اين عرصه در اوايل ارديبهشت‌ماه سال‌جاري شكل گرفت و پس از فراهم‌شدن مقدمات لازم در 22 خرداماه رسما اعلام شد.

دبير جشنواره فيلم «حديث مقاومت» با اشاره به آثار ارسالي اظهار كرد: با آن‌كه مهلت اندكي براي ارسال آثار پيش‌بيني شده بود، اما شركت بيش از 120 اثر ويژه‌ي جنگ 33 روزه نشان داد كه مقاومت چه تأثير شگرفي بر اذهان خلاق، سيال و نوانديش فيلم‌سازان گذاشته است.

دبير نخستين جشنواره‌ي حديث مقاومت افزود: شبكه‌ي جهاني الكوثر كه خود را مبلغ معارف روشن و پوياي اسلام مي‌داند بر اين اساس به موضوع مقاومت اهتمام ويژه‌اي دارد، بنابراين برگزاري جشنواره‌ي حديث مقاومت را رسالت خويش مي‌داند و آن را به مثابه فرصتي نيكو براي تمجيد از شاهدان و روايت‌گران عرصه‌هاي مقاومت اسلامي لبنان قلمداد مي‌كند.

علي برزي در پايان اظهار كرد: در روزگاري كه تنها پيروزي جهان عرب بر دشمن صهيونيستي از سوي رسانه‌هاي وابسته‌ي غربي و عربي مورد بي‌مهري قرار مي‌گيرد و تلاش مي‌شود با شيوع بذر تفرقه،‌ انحراف، و كژانديشي اين موهبت بزرگ به فراموشي سپرده شود، جشنواره‌ي «حديث مقاومت» سعي مي‌كند حركتي هرچند كوچك در مسير بسيار طولاني اما روشن حق‌طلبي باشد حركتي كه اميد مي‌رود با تكرار سالانه‌ي آن و تشويق فيلم‌سازان و هنرمندان باعث ماندگاري ارزش‌هاي والاي مقاومت در برابر اشغال‌گري شود.

در اين دوره مستندسازان كارهاي ارزشمندي ارايه دادند و در بخش كليپ نيز هنر و معنويت به خوبي تلفيق شده بودند. البته در بخش آثار نمايشي به علت اندك‌بودن تعداد آثار با صرف‌نظر از جوايز فقط به يك تقدير بسنده شد.

وي افزود: معرفي آثار برتر به معناي ناديده‌ گرفتن ساير آثار نيست و هيات داوران بر لزوم تداوم اين حركت تأكيد مي‌كند.

***

رييس سازمان صداوسيما گفت: جشنواره حديث مقاومت، نوآوري خوبي محسوب مي‌شود و حركت ارزشمندي است كه مي‌تواند پايه‌گذار اقدامات پربركتي براي آينده باشد.

به گزارش سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران، عزت‌الله ضرغامي كه در مراسم اختتاميه نخستين جشنواره حديث مقاومت سخن مي‌گفت،‌ افزود: زمان برگزاري اين جشنواره نيز با مناسبت‌هاي جاري هم‌خواني دارد كه اين كار اقدام مثبتي محسوب مي‌شود.

وي با اشاره به مقاومت 33 روزه، اظهار كرد: اين مقاومت حادثه‌اي بسيار بزرگ و سرنوشت‌ساز براي تاريخ بشريت و مبارزات حق‌طلبانه مردم است و رويدادي بزرگ در تاريخ اسلام محسوب مي‌شود.

رييس سازمان صداوسيما در ادامه گفت: مقاومت 33 روزه، باعث شده است كه مبارزات مردم فلسطين عليه صهيونيست‌ها و مقاومت مردم لبنان به دو بخش تقسيم شود؛ در واقع مقاومت 33 روزه لبنان به عنوان نقطه عطفي محسوب مي‌شود، چون باعث تغيير توازن قدرت شده است و پس از اين مقاومت، تاريخ منطقه به گونه‌اي ديگري رقم مي‌خورد.

وي در ادامه گفت: خداوند در سوره انفال هم بر پيروزي حق بر باطل بشارت داده است و علت پيروزي مسلمانان در جنگ بدر را سنت خود در پيروزي حق بر باطل ذكر كرده است.

ضرغامي افزود: پيروزي حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه بر صهيونيست‌ها، در واقع تداوم تاريخ و استمرار بشارت الهي در بندگان است. بندگاني كه مي‌گويند الله خداي ماست و بر اين عقيده‌ي خود استقامت مي‌ورزند.

وي در ادامه گفت: امروز بعد از مقاومت تاريخي مردم لبنان در جنگ 33 روزه، فرهنگ مقاومت تبديل به فرهنگ مسلط در ادبيات مردم منطقه و جهان شده است. امروز حكومت‌هاي استكباري در دكترين خود براي تدوين استراتژي‌هاي جديد با پديده‌ي نويي به نام مقاومت روبرو شدند و تاكنون راهي براي پيروزي بر آن پيدا نكردند.

رييس سازمان صداوسيما اضافه كرد: علي‌رغم برخورداري قدرت‌هاي استكباري از تجهيزات پيشرفته نظامي و امكانات زياد، آن‌ها نتوانستند مقاومت لبنان را شكست دهند و خود نيز بر اين مساله اعتراف مي‌كنند؛ علاوه بر آن‌ آمريكا در تدوين استراتژي‌هاي جديد خود معتقد است در صورت نبود مقاومت تلاش‌هاي آن‌ها نتيجه‌بخش خواهد بود. البته مقاومت در برابر ظالمان قبلا نيز بوده است، ولي امروز مقاومت جانانه‌ي مردم لبنان به رهبري سيدحسن نصرالله باعث شده است كه قدرت‌هاي استكباري با پديده‌اي مواجه شوند كه نتوانند آن را شكست دهند. بنابراين مقامت 33 روزه لبنان همه معادلات قدرت‌هاي استكباري را به هم ريخته است.

وي با اشاره به نخستين جشنواره حديث مقاومت اظهار كرد: استمرار چنين حركاتي مهم است و فرهنگ سازي و توليد ادبيات موثر و پرنفوذ اهميت دارد. اين كار بر عهده‌ي هنرمندان و رسانه‌هاست، چرا كه آن‌ها مي‌توانند اين مجاهدت‌ها را ثبت و ترويج كنند و آن‌ها را به فرهنگ مسلط جوامع تبديل كنند.

وي افزود: خوشبختانه دست‌اندركاران اين امر در پرداختن به مقاومت 33 روزه مردم لبنان موفق بودند و من از هنرمندان لبناني و شبكه المنار تشكر مي‌كنم چون آن‌ها در زمان جنگ 33 روزه بسيار خوب كار كردند به گونه‌اي كه به الگويي براي ما تبديل شدند.

رييس سازمان صداوسيما تاكيد كرد: نقش المنار به يادماندني و انكارناپذير است كه بايد تداوم يابد. البته خداوند به چنين حركاتي بركت مي‌بخشد.

وي افزود: بايد از تلاش‌هاي هنرمندان كه در اين زمينه به توليد اثر مي‌پردازند به صورت دائمي استفاده كنيم، بنابراين بهتر است كه جشنواره‌ي حديث مقاومت دبيرخانه دائمي برپا كند تا در طول سال كارها‌ي مختلفي كه در زمينه‌ي مقاومت 33 روزه مردم لبنان توليد مي‌شود را ثبت كند و در زماني مناسب به بهانه‌ي انتخاب برترين‌ها، جشنواره‌اي را برگزار كند، البته هر كاري كه با اين موضوع توليد شود شايسته‌ي تقدير است.

ضرغامي در پايان ابراز اميدواري كرد كه جشنواره‌ي حديث مقاومت كه نخستين دوره‌ي آن را پشت سر گذاشته است در آينده با قدرت بيشتري عمل كند و به درختي پربار تبديل شود.

***

به گزارش ايسنا، در اين مراسم محمد سرافراز گفت: اين جشنواره تلاش كرده است گوشه‌اي از اتفاقات مقاومت 33 روزه‌ي مردم لبنان را به تصوير بكشد، اگرچه همه‌ي رويدادهاي آن را نمي‌توان جلوي دوربين برد، چون دست‌اندكاران مي‌دانند كه در اين پيروزي امدادهاي غيبي و كمك‌هاي ملائك و معصومان تأثير زيادي داشته است. به هرحال بايد درحد توان خود به مقاومت 33 روزه‌ي لبنان پرداخت.

معاون برون‌مرزي و رييس «پرس تي وي» در ادامه با بيان اين‌كه اين مقاومت دو مقدمه و دو نتيجه داشت اظهار كرد: دو شكست مقدمه‌ي اين رويداد تاريخي بود كه اولين آن به حدود 25 سال پيش برمي‌گردد كه رژيم صهيونيستي با همكاري آمريكا و فرانسه تا قلب بيروت پيش رفت اما مجبور به عقب‌نشيني شد. شكست اين رژيم در جنوب لبنان مقدمه‌ي دوم بود به طوري‌كه رژيم صهيونيستي مجبور شد تقريبا از جنوب لبنان خارج شود در اين زمان آمريكا و اسرائيل به اين نتيجه رسيدند كه براي استقرار آمريكا در خاورميانه بايد در كنار ساير اقدامات خود حزب‌الله را شكست دهند. بنابراين تصميم گرفتند در عملياتي ناگهاني با بمباران مقر رهبر حزب‌الله لبنان و سران اين حزب و تبعيد ساير اعضاي آن اين تصميم خود را عملي كنند تا به گفته‌ي وزير امور خارجه‌ي آمريكا خاورميانه‌اي جديد متولد شود؛ اما اتفاقاتي كه در مرز لبنان و اسرائيل افتاد باعث شد كه اين طراحي به صورت ناقص انجام شود و حزب‌الله در مقاومت 33 روزه‌ي خود به پيروزي دست يابد.

معاون برون مرزي افزود: پيروزي حزب‌الله در جريان جنگ 33 روزه باعث شروع شمارش معكوس براي سرنگوني دولت اسرائيل شد.

وي با اشاره به نتايج مقاومت 33 روزه اظهار كرد: پس از اين ماجرا نخبگان سياسي آمريكا و اسرائيل به اين نتيجه رسيدند كه جنگ به داخل كشورهاي اسلامي كشيده شود و مركز اين حركت لبنان باشد تا بدين‌ترتيب از محبوبيت حزب‌الله و ايران بكاهند براي تحقق اين امر برخي از سران وابسته‌ي كشورهاي عربي نيز به آن‌ها كمك كردند اما اكنون مي‌بينيم كه اين ترفند بي‌نتيجه مانده است نه تنها مسلما به جنگ داخلي كشيده نشده‌اند بلكه محبوبيت حزب‌الله نيز افزايش يافته است.

سرافراز با اشاره به نتيجه‌ي مقاومت 33 روزه گفت: اين ائتلاف سياسي در داخل لبنان محبوبيت بيشتري پيدا كرده و اكنون به جريان فكري و ريشه‌اي نه تنها در لبنان بلكه در منطقه تبديل شده است و مسيحيان لبنان پيوندهايي فراتر از بعد سياسي با اين ماجرا پيدا كرده‌اند. به بيان ديگر اين پيروزي عميق و ريشه‌دارتر از پيروزي نخستين است اكنون مي‌بينيم كه در آمريكا و اسرائيل تزلزل به وجود آمده است اما در لبنان اتحاد روزبه‌روز بيشتر مي‌شود و ابعاد فكري مي‌يابد.

وي با اشاره به ايران اظهار كرد: اكنون روزبه‌روز به تعداد كساني كه معتقدند نبايد با ايران برخورد نظامي شود افزايش مي‌يابد.

معاون برون‌ مرزي با اشاره به بحث خاورميانه‌ي جديد گفت: خاورميانه‌ي جديد واقعي درحال شكل‌گيري است در اين خاورميانه اسلام وجود دارد و مقاومت حرف اول را مي‌زند و اين خاورميانه آن‌چيزي نيست كه آمريكا مي‌خواست با تسلط بر منابع آن خواسته‌هاي خود را محقق كند.

سرافراز در ادامه تأكيد كرد: هركس كه تلاش كند بخش‌هايي از اين مقاومت را به دست بكشد توانسته است به وظيفه‌ي خود در مقابل اين اتفاق بزرگ عمل كند البته اميدواريم اين حركت ادامه پيدا كند و مقدمه‌ي شكل‌گيري كارهاي بزرگ‌تري در قالب‌هاي مختلفي چون سريال، فيلم سينمايي، مستند و كليپ شود.

وي افزود: رسانه‌هاي بين‌المللي يا به واقعيت مقاومت 33 روزه نمي‌پردازند يا سعي مي‌كنند تصويري مخدوش و وارونه از آن نشان دهند بنابراين بايد دست به دست هم دهيم تا اتفاقات را آن‌گونه كه رخ داده است به تصوير بكشيم.

***

در پايان اين مراسم از برگزيدگان نخستين جشنواره‌ي «حديث مقاومت» در بخش مستند، نماهنگ، تقدير شد كه عبارتند از:

* بخش نماهنگ

- جايزه رتبه دوم به نماهنگ«رايه لبنان» به كارگرداني ناصر بحمد

- جايزه بهترين نماهنگ«نصرالعرب»به كارگرداني حسن غملوش

* بخش مستند كوتاه

- رتبه سوم به طور مشترك به مستند «اسمعوا حكايتي»به كارگرداني سناء حمدون دبوق و مستند «جنگ ششم» ساخته سياوش سرمدي

- جايزه رتبه دوم به مستند«آغازي بر يك پايان» به كارگرداني احسان رجبي

- جايزه بهترين مستند كوتاه به مستند«العمر غفله» به كارگرداني علي سلمان

* بخش مستند بلند

- جايزه رتبه سوم به مستند «سواحل اشك و زيتون»به كارگرداني رضا برجي

- جايزه رتبه دوم به مستند «المفاجأت»به كارگرداني مهدي قانصوه

- جايزه بهترين مستند بلند به مستند«يك خواب و صد بيداري»به كارگرداني سيدحامد حسيني

* همچنين هيئت داوران برخي آثار را شايسته تقدير ويژه دانست كه عبارتند از:

- تقدير ويژه هيئت داوران از فيلم مستند«امطار تموز»به دليل نگاه ويژه به موضوع كاربرد سلاح‌هاي ممنوعه در جنگ 33 روزه به كارگرداني كارين غوش

- تقدير ويژه هيئت داوران از مجموعه برنامه «حرب تموز»به دليل ساختار مناسب مستند تلويزيوني به كارگردان اثر(فريد عساف)

- تقدير ويژه هيئت داوران از فيلم سينمايي«تولدي ديگر»به دليل انتخاب ساختار و موضوع مناسب به كارگردان اثر(عباس رافعي) از شبكه الكوثر

- تقدير ويژه هيئت داوران«جان خليل شمعون»و«مي المصري»به خاطر استمرار و مداومت در توليد مستندهاي گوناگون با موضوع مقاومت.

اما دبيرخانه جشنواره حديث مقاومت به دليل توليد آثار ارزشمند در عرصه مقاومت لازم مي‌داند از چند شبكه تلويزيوني با اهداء تنديس ويژه تقدير به عمل آورد.

- تنديس ويژه جشنواره به شبكه تلويزيوني المنار كه محمد شمص مدير دفتر المنار در تهران اهدا شد.

- تنديس ويژه جشنواره به شبكه تلويزيوني العالم

- تنديس ويژه جشنواره به شبكه تلويزيوني NBN كه عباس ضاهر، مدير سياسي اين شبكه آن را دريافت كرد.

- تنديس ويژه جشنواره به شبكه تلويزيوني OTV كه شادي هاشم، مدير روابط عمومي اين شبكه براي دريافت تنديس دعوت شد.

* همچنين جشنواره حديث مقاومت تنديس ويژه خود را به خبرنگار فعال در صحنه‌هاي نبرد 33 روزه لبنان به آقاي علي شعيب اهداء كرد.

* در حاشيه

- شيخ علي ظاهر پيام سيد حسن نصرالله دبير كل حزب‌الله لبنان را به زبان عربي قرائت كرد.

- برخي از برندگان لبناني پس از دريافت جايزه با بالا بردن آن، ابراز احساسات مي‌كردند.

- علي العطار خواننده‌ي لبناني قطعه‌ي وعدالاسري كه از آثار ارسالي به جشنواره بود را اجرا كرد.

- در لابه‌لاي قسمت‌هاي مختلف اين مراسم برخي از آثار ارسالي پخش مي‌شد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن