تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810060659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نكاتي درباره دوشيدن شيربراي مادران شاغلي كه ميخواهند كودكشان از شيرآنها تغذيه كند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نكاتي درباره دوشيدن شيربراي مادران شاغلي كه ميخواهند كودكشان از شيرآنها تغذيه كند
تهران / واحد مركزي خبر / بهداشت و سلامت 1387/05/016
بسياري از مادران شاغل كه صاحب فرزند مي شوند علاقمندند كه كودك خود را با شير خود تغذيه كنند و براي اجراي موفق اين خواسته دنبال راهكارهاي مناسب مي گردند .
خوشبختانه طبق قانوني در مجلس شوراي اسلامي كه در ماههاي پاياني سال 86 به تصويب رسيد ، مرخصي دوران شيردهي مادران از چهار ماه به شش ماه افزايش يافت ، يعني مدتي كه نوزاد بايد بر اساس استانداردهاي تعريف شده ، فقط با شير مادر تغذيه شود اما پس از آن اغلب مادران شاغل تمايل دارند طبق سفارش منابع ديني و بر اساس اطلاع رساني هاي پزشكي ، تا دو سالگي به كودك خود شير دهند .
پزشكان مي گويند بهترين روش در اين مدت دوشيدن شير در ساعتهايي از شبانه روز است كه كودك در خواب است و مادر در آرامش مي تواند شير اضافي خود را براي كودك ذخيره كند تا در ساعاتي كه از فرزند خود جداست ، كسي كه از كودك مراقبت مي كند ، اين شير را به او بخوراند .
دقت كنيد كه شير مادر بر اساس نظام عرضه و تقاضا در بدن زن توليد مي شود ، به اين معني كه هر چه كودك از سينه مادر شير بنوشد يا هر چه كه مادر شير خود را بدوشد ، اين شير بيشتر مي شود .
براي بدست آمدن مقدار مناسب شير بهتر است دوشيدن شير زماني صورت گيرد كه سينه ها پر از شير است كه معمولا بهترين زمان ان صبح هاست .
استراحت مادر به مدت 10تا20 دقيقه قبل از دوشيدن شير ، خوردن مايعات مانند يك ليوان شير ، آب ميوه يا چاي كمرنگ مي تواند كمك موثري باشد ، البته مايعات گرم بيشتر از مايعات سرد به توليد شير كمك مي كند .
دوشيدن شير با دست بهترين روش دوشيدن است و به پمپ هاي دستي ترجيح دارد . شستن دستها با صابون و شستن سينه با آب ساده قبل از شيردهي توصيه مي شود .
بهتر است مادران در موقع دوشيدن شير در محيطي آرام و ساكت و به دور از اضطراب و فشارهاي عصبي ، در وضعيتي راحت بنشينند و با فكر كردن به نوزاد ، نگاه كردن به او يا نشستن در كنار او يا با شنيدن صداي كودك ، به دوشيدن شير مشغول شوند .
استفاده از حوله گرم و مرطوب به مدت 10تا15 دقيقه روي سينه قبل از شيردوشي يا حمام كردن با آب گرم به جاري شدن شير كمك مي كند .
بعضي از مادران در هر بار مي توانند حدود نيم ليتر شير جمع آوري كنند اما در اغلب موارد در هر نوبت حدود 200 تا 300 سي سي شير جمع مي شود .
مادر مي تواند با نگهداري شير جمع شده در ظروف پلاستيكي كوچك در فريزر ، شير خود را حتي تا چهار ماه نگهداري كند ولي معمولا در نهايت اگر به كودك به طور مرتب شير مادر داده شود ، هر ظرف شير بيش از يك هفته در فريزر نمي ماند .
براي اطلاع از زمان نگهداري شير در فريزر لازم است مادر بر روي هر ظرف كوچك تاريخ شيردهي خود را يادداشت كند تا هر بار به ترتيب از شيرهاي قديمي تر به جديدتر براي تغذيه كودك استفاده كند .
در مواردي كه شير كمتري جمع مي شود و براي استفاده روزانه كودك كافي است ، مادر مي تواند شير خود را در ظرفي در يخچال نگهداري كند . شير در يخچال تا 48 ساعت سالم مي ماند .
براي گرم كردن شير فريز شده بهترين روش قرار دادن ظرف حاوي شير در آب جوش و حركت دادن ظرف است تا زماني كه شير از حالت يخ زده خارج و حرارت آن مناسب شود .
براي تداوم توليد و ترشح شير در سينه مادر بهترين روش نوشاندن اين شير به كودك بوسيله فنجان و قاشق چايخوري است زيرا در بيشتر موارد كودكان حتي پس از استفاده يك بار از شيشه شير و پستانك ديگر سينه مادر خود را نخواهند گرفت و اين امر موجب كاهش شيردهي و گاه توقف آن مي شود .
گزارشگر : دكتر ميرسيدي
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن