تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815304074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد بسيار شديد حسين شريعتمداري از احمدي‌نژاد نقل قول احمدي‌نژاد از مقام معظم رهبري، مخدوش و غيرواقعي بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: انتقاد بسيار شديد حسين شريعتمداري از احمدي‌نژاد نقل قول احمدي‌نژاد از مقام معظم رهبري، مخدوش و غيرواقعي بوده است
از آنجا كه نقل قول غيرواقعي آقاي احمدي نژاد در كسب آراء وزير محترم مربوطه تاثير تعيين كننده‌اي داشته است، قانوني بودن رأي اعتماد مجلس به [كردان] قابل ترديد است و به نظر مي‌رسد كه نياز به رأي گيري مجدد باشد.
آفتاب: روزنامه كيهان، در سرمقاله روز چهارشنبه، 16 مردادماه خود، كه به قلم حسين شريعتمداري، مدير مسؤؤل اين روزنامه نوشته شده‌است، ضمن انتقاد شديد از نحوه نقل‌قول محمود احمدي‌نژاد از مقام معظمم رهبري در خصوص گزينه پيشنهادي براي وزارت كشور، نوشت: «نگارنده با اطلاع دقيقي كه از اصل ماجرا دارم، مي‌دانم و كمترين ترديدي ندارم كه متأسفانه اين نقل قول، مخدوش و غيرواقعي بوده است و با نظر ارائه شده از سوي رهبرمعظم انقلاب، تفاوتي نزديك به تناقض دارد».

به گزارش سرويس سياسي آفتاب، محمود احمدي نژاد در جلسه روز سه‌شنبه مجلس و به هنگام دفاع از وزراي پيشنهادي با اشاره به اين كه گفته مي‌شود احمدي نژاد اصرار بر اين سه گزينه داشته است و مقام معظم رهبري به علت اين اصرار با اين گزينه موافقت كرده‌اند، گفت؛ «مگر رابطه ما با مقام معظم رهبري اينگونه است؟ من خدمت آقا گفتم كه مي‌خواهم اين سه نفر را معرفي كنم، ايشان فرمودند چقدر شناخت داريد، ويژگي‌ها و سوابق را براي ايشان گفتم. ايشان نيز موافقت كردند و فرمودند برويد براي رأي آوري آنها تلاش كنيد»!

حسين شريعتمداري كه سال قبل و در جشنواره مطبوعات از سوي وزارت ارشاد ارشاد، مفتخر به درافت جايزه بهترين و منصف‌ترين منتقد دولت شده‌، و جايزه خود را از دستان احمدي‌نژاد دريافت نموده‌بود، در ابتداي اين يادداشت با بيان اين نكته كه «براي نگارنده قلم زدن درباره آنچه امروز مي‌خواهم بنويسم سخت است و صد البته، ناگوار و تلخ»، تأكيد كرده‌است: «اما ماجراي ديروز مجلس شوراي اسلامي‌ و نقل قول مخدوشي كه از تريبون خانه ملت پخش شد، كمترين ترديدي در ضرورت اين نوشته باقي نمي‌گذارد، چرا كه، وارونگي اين نقل قول، آگاهانه يا ناخودآگاه - و انشاءالله ناخودآگاه - درباره نظر كسي بود كه نه فقط مقتداي همه مردم ايران بلكه مراد همه ملت هاي مسلمان و نقطه اميد تمامي‌آزادگان و محرومان جهان است».

كيهان در ادمه با اشاره به سخني كه رئيس جمهور از قول رهبرمعظم انقلاب درباره وزيران پيشنهادي نقل كرد، خاطر نشان كرده‌است: «نگارنده با اطلاع دقيقي كه از اصل ماجرا دارم، مي‌دانم و كمترين ترديدي ندارم كه متأسفانه اين نقل قول، مخدوش و غيرواقعي بوده است و با نظر ارائه شده از سوي رهبر معظم انقلاب، تفاوتي نزديك به تناقض دارد و با عرض پوزش از آقاي احمدي نژاد بايد گفت در سخنان ديروز ايشان، نظر واقعي آقا تحريف شده بود».

حسين شريعتمداري سپس به تشريح تحريف صورت گرفته پرداخته و نوشته‌است: «[اين نقل قول]، به گونه‌اي [بود]، كه انگار رهبرمعظم انقلاب نه فقط با وزراي پيشنهادي آقاي احمدي نژاد موافقت كامل داشته اند، بلكه نمايندگان مجلس را براي دادن رأي بالا به آنها تشويق و

” معمولا حضرت آقا در اينگونه موارد، سه نوع نظر مي‌دهند. «موافقت»، «مخالفت» و يا «مخالفتي ندارم». و بديهي است كه اين سه نوع نظر كاملا با يكديگر متفاوت بوده و هر يك مفهوم خاص و جداگانه اي دارند.... “

ترغيب هم كرده اند»!

كيهان با يادآوري اين نكته كه: «با اين نقل قول مخدوش قاطبه نمايندگان محترم مجلس كه خود را مطيع و مريد رهبرمعظم انقلاب مي‌دانند، چنانچه نگاه و نظر منفي داشته‌اند، آن را وانهاده و رأي مثبت مي‌دهند، مگر دو دسته»، اين دو دسته را اينگونه تعريف كرده‌است: «اول آنها كه از واقعيت نظر آقا باخبر بوده اند و دوم، نمايندگاني كه با بينش و منش رهبرمعظم انقلاب آشنا بوده و به طور طبيعي - و البته هوشمندانه- نظر نقل شده را مخدوش و غيرواقعي ارزيابي كرده‌اند».

شريعتمداري در ادامه با تأكيد مجدد بر اين نكته كه: «متأسفانه و با عرض پوزش بايد گفت اين نقل قول با واقعيت انطباق ندارد». خاطر نشان كرده‌است: «نظر [مقام معظم رهبري] درباره يكي از سه وزير پيشنهادي با آنچه آقاي احمدي نژاد- احتمالا از روي فراموشي يا بي دقتي- نقل كرده‌اند متفاوت است».

نويسنده سپس «مطابق اطلاع دقيق و موثق» خود مدعي شده‌است: «آقا درباره يكي از سه وزير پيشنهادي نظر موافق نداده‌اند، بلكه فقط فرموده‌اند، «مخالفتي ندارم»».

شريعتمداري، يادداشت خود را با توضيح درباره تجربيات خود از نوع اظهار نظر مقام معظم رهبري در باره مواردي كه از ايشان استمزاج مي‌شود ادامه داده و نوشته‌است: «معمولا حضرت آقا در اينگونه موارد، سه نوع نظر مي‌دهند. «موافقت»، «مخالفت» و يا «مخالفتي ندارم». و بديهي است كه اين سه نوع نظر كاملا با يكديگر متفاوت بوده و هر يك مفهوم خاص و جداگانه اي دارند. بنابراين نقل قول آقاي احمدي نژاد كه «آقا موافقت كردند و فرمودند برويد براي رأي آوري آنها تلاش كنيد»! كاملا غيرواقعي و مخدوش است. چرا كه مفهوم «مخالفتي ندارم» با مفهوم «موافقم» تفاوت فراوان و تعيين كننده‌اي دارد چه رسد به اين كه فرموده باشند «برويد براي رأي آوري آنها تلاش كنيد»»!

نويسنده سرمقاله كيهان در ادامه اين «گلايه جدي» از احمدي نژاد را مطرح كرده كه «چرا نظر آقا را به طور مخدوش

” اگر نظر آقا همانگونه كه بود - يعني مخالفتي ندارم- نقل مي‌شد به يقين بسياري از نمايندگان با شنيدن اين نظر كه مفهومي‌ كاملا متفاوت با نقل آقاي احمدي نژاد دارد، از رأي دادن به وزير مورد اشاره خودداري مي‌ورزيدند.... “

و متاسفانه تحريف شده، نقل كرده است»؟! و سپس اين نكته را متذكر شده‌است كه «اگر نظر آقا همانگونه كه بود - يعني مخالفتي ندارم- نقل مي‌شد به يقين بسياري از نمايندگان با شنيدن اين نظر كه مفهومي‌ كاملا متفاوت با نقل آقاي احمدي نژاد دارد، از رأي دادن به وزير مورد اشاره خودداري مي‌ورزيدند»!

مدير مسؤول روزنامه كيهان با بيان اينكه «سخن در اين نوشته درباره صلاحيت ها و شايستگي هاي وزير مورد اشاره نيست»، به احمدي‌نژاد تذكر داده است كه «سنجيده و صحيح نقل قول كنند، آن هم از مراد همه مسلمانان يعني رهبر معظم انقلاب».

شريعتمداري سپس گلايه ديگري از احمدي‌نژاد مطرح كرده كه به اذعان او «كم اهميت تر از گلايه اول نيست»، و آن اينكه، «چرا ايشان براي رسيدن به يك خواسته سياسي آن‌هم خواسته‌اي كه اين سوي و آن سوي آن تفاوت چنداني ندارد، از رهبر معظم انقلاب هزينه كرده‌اند صرف نظر از اين كه نظر ايشان را هم مخدوش و غيرواقعي نقل كرده‌اند»؟!

كيهان سپس اين سؤالات اساسي را مطرح كرده‌است كه «چه كسي تاكنون ديده يا شنيده است كه حضرت آقا در اموري از اين دست دخالت كنند؟! مگر درباره وزراي كابينه آقاي هاشمي‌ يا آقاي خاتمي‌رهبر معظم انقلاب نظر داده بودند و يا مگر وزراي كابينه آقاي احمدي‌نژاد با نظر آقا انتخاب شده‌اند؛ اگر اظهارنظر ديروز برخي از نمايندگان درباره مثلاً مدرك تحصيلي جعلي يا قلابي فلان وزير معرفي شده صحت داشته باشد- كه انشاءالله ندارد- آيا شايسته است از رهبر معظم انقلاب و قانونگراترين شخصيت نظام براي توجيه آن هزينه شود»؟!

حسين شريعتمداري با تذكر مجدد به رئيس جمهور نسبت به اينكه «بايد در مواردي از اين دست كه شرح آن رفت دقت و مراقبت بيشتري داشته باشد» با به كار بردن اين بيت به محمود احمدي‌نژاد هشدار داده‌است كه مراقب خارج شدن از حد و حدود خود باشد: «نازنيني تو ولي در حد خويش... الله الله پا منه ز اندازه بيش»....

كيهان در پايان با توجه به تشكيك جدي كه در نقل قول رئيس جمهور از مقام معظم رهبري صورت داده‌است و «از آنجا كه نقل قول غيرواقعي آقاي احمدي نژاد در كسب آراء وزير محترم مربوطه تاثير تعيين كننده‌اي داشته است»، خاطر نشان كرده‌است «قانوني بودن رأي اعتماد مجلس به [كردان] قابل ترديد است و به نظر مي‌رسد كه نياز به رأي گيري مجدد باشد.»
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن