تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813153655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مانور آتش‌نشانان در مقابله با حوادث گاز کلر


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: خبرگزاري آريا- آتش‌نشانان منطقه چهار عمليات سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني تهران به منظور حفظ آمادگي و افزايش توان خود در رويارويي با حوادث ناشي از گاز کلر، يک مانور عملياتي را برگزار کردند.
به گزارش آريا به نقل ازپايگاه اطلاع رساني 125، در اين مانور كه در قسمت استخر مجموعه ورزشي آزادي انجام شد بيش از 30 نفر از پرسنل آتش‌نشاني از ايستگاه‌هاي 45، 20 و گروه نجات 8 با استفاده از 10 دستگاه انواع خودروي آتش‌نشاني از جمله خودروهاي تانکر 12000 ليتري، دستگاه‌هاي تنفسي و خودروهاي ويژه نجات شركت داشتند.
با اعلام آتش‌سوزي فرضي از سوي ستاد فرماندهي اين مانور آغاز و نيروهاي آتش‌نشاني در کمترين زمان ممکن خود را به محوطه مجموعه رساندند.
در شروع مانور يك خودروي حريق با پشتيباني خودروهاي ديگر در مقابل درب ورودي تاسيسات مجموعه متوقف شد و نيروهاي آن به سرعت با کشيدن ده بند لوله به داخل قسمت تاسيسات رفته و آتش‌سوزي‌هاي فرضي را در تونل‌هاي تاسيسات مهار و خاموش کردند.
آنان با استفاده از هواکش‌هاي مخصوص به صورت سري دود حاصل از آتش‌سوزي را تخليه کردند.
همزمان فرماندهان آتش‌نشاني با تقسيم نيروهاي امداد و نجات در تمامي بخش‌هاي مجموعه براي جستجو در تونل‌ها و قسمت‌هاي مختلف اقدام به يافتن و نجات محبوس شدگان کردند و پس از نجات و انتقال به مکان امن، تحويل عوامل اورژانس دادند.
گروه ديگر از آتش‌نشانان با بکارگيري تجهيزات کامل فردي سيلندر‌هاي گاز کلر را که داراي نشت گاز بود، از محل آتش‌سوزي خارج کردند و به مکان امن انتقال دادند.
اين مانور عملياتي نزديك به يك ساعت طول كشيد و در نهايت نيروهاي عملياتي با موفقيت توانستند اهداف از پيش تعيين شده را بخوبي اجرا کنند.
سيد تقي رضواني مدير منطقه چهار عمليات هدف از اجراي اين گونه مانورهاي پر مخاطره را بالا بردن توان عملياتي آتش‌نشانان براي مقابله با اين گونه حوادث اعلام کرد.
وي افزود با تمهيدات پيش‌بيني شده در اين مانور به هيچ يک از آتش‌نشانان آسيبي نرسيد و آنان موفق شدند در کمترين زمان ممکن با رفع خطر نشت گاز کلر عمليات ايمن‌سازي کامل را نيز انجام دهند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن