تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815507400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرگزاري فرانسه: نوسان در بازارهاي جهاني نفت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: خبرگزاري فرانسه: نوسان در بازارهاي جهاني نفت
تهران/ واحد مركزي خبر/ اقتصادي 87/05/14
به گزارش خبرگزاري فرانسه از لندن،
دلالان نفتي گفتند قيمت هاي جهاني نفت امروز دوشنبه در معاملات بازارهاي جهاني به علت نگراني هاي جديد برسر برنامه هسته اي مورد مناقشه ايران و نيز وزش طوفان جديدي در منطقه خليج مكزيك نوسان داشت.
در معاملات الكترونيك امروز بازار نيويورك هر بشكه نفت خام سبك شيرين آمريكا موسوم به وست تگزاس اينترميدييت براي تحويل در ماه سپتامبر آينده با شانزده سنت كاهش يكصد و بيست و چهار دلار و نود و چهار سنت داد و ستد شد.
در بازار لندن نيز بهاي هر بشكه نفت خام پايه برنت درياي شمال براي تحويل در ماه سپتامبر آينده ده سنت افزايش يافت و به يكصد و بيست و چهار دلار و بيست و هشت سنت رسيد.
يك تحليلگر مسائل بازار نفت گفت "به علت وجود تشويش و اضطراب هاي برسر اختلاف نظر ايران و غرب و نيز نگراني ها از احتمال به مخاطره افتادن تاسيسات نفتي منطقه خليج مكزيك بر اثر طوفان گرمسيري ادوارد بهاي نفت اندكي افزايش يافت."
قيمت هاي نفت روز جمعه نيز در معاملات بازارهاي جهاني بدنبال اظهارات شائول موفاز معاون نخست وزير اسرائيل مبني بر اينكه ايران در حال اتلاف وقت است و افزايش نگراني ها بالا رفته بود.
اما امروز مقامات ايران و اروپا خبر دادند سعيد جليلي مذاكره كننده هسته اي ارشد ايران و خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا تلفني درباره موضوع هسته اي گفتگو كردند.
سخنگوي سولانا در بروكسل با تاييد اين مطلب به خبرگزاري فرانسه گفت "سولانا گزارش اين گفتگوي تلفني را به اطلاع نمايندگان گروه پنج بعلاوه شش ارائه خواهد كرد."
تنش ها برسر برنامه هسته اي ايران ماه گذشته نيز باعث شد بهاي نفت به سطح بي سابقه يكصد و چهل و هفت دلار در هر بشكه برسد.
اما موضوع ديگري كه با نگراني هايي در بازار همراه بوده، احتمال نزديك شدن بيش از حد طوفان گرمسيري ادوارد به سواحل لوئيزيانا و بخش بالايي سواحل تگزاس تا فردا شد است. زيرا بسياري از تاسيسات نفتي مهم آمريكا در منطقه خليج مكزيك قرار دارند.
تحليلگر نفتي مذكور همچنين گفت "شركت هاي رويال داچ شل و اكسون موبيل ديروز اعلام كردند هنوز توليد اين شركت ها تحت تاثير قرار نگرفته است با اين حال آنها خود را براي تعطيلي موقت و قطع توليد نفت و تخليه كاركنان خود از منطقه آماده مي كنند."
‌10102‌/‌01013‌/‌0003‌‌/105/‌141‌/
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن