تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804721741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خواص پیاز در استحکام استخوان و پیشگیری از سرطان


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: پیازها باید دور از سیب‌زمینی قرار داده شوند چون می‌توانند رطوبت سیب زمینی و گاز اتیلن را جذب كنند و این باعث می‌شود كه زودتر فاسد شوند.
از خواص میوه‌ها و سبزی‌ها زیاد شنیده‌ایم و بعضی‌ از ما با این‌ كه می‌دانیم چه خواص زیادی دارند اما كمتر از آنها استفاده می‌كنیم. وقتی اسم سبزی می‌آید بیشتر یاد سبزی‌خوردن و تره و جعفری می‌افتیم اما خوب است بدانیم پیاز هم جزء سبزی‌ها و البته سبزی‌های برتر است كه خاصیت‌های بی‌شماری دارد.امیدواریم با استفاده از دستگاه آسیاب سبزی خردکن (سبزی خوردکن ) آکاالکتریک بیشتر بتوانید از این سبزی مفید استفاده نمایید .

شناسنامه پیاز
پیاز اولین بار در اصل در آسیا و آسیانه میانه شناخته شد.

مصریان علاقه زیادی به پیاز داشتند و بسیاری از كارگرانی كه در ساخت اهرام مصر شركت داشتند از این سبزی خوش‌خوراك استفاده می‌كردند. پیاز نه تنها به عنوان طعم دهنده غذا استفاده می‌شود بلكه اثرات درمانی و دارویی زیادی دارد. در قرن ششم، هندی‌ها از پیاز به عنوان دارو استفاده می‌كردند.
در یونان و روم از پیاز استفاده‌های فراوان می‌شد. طعم تند پیاز موجب می‌شد كه افراد فقیری كه نمی‌توانستند سبزی‌های گران دیگر را بخرند، از آن به عنوان چاشنی استفاده كنند. در اروپا از پیاز به عنوان صبحانه سالم و با كلاس نام برده می‌شود. جالب است بدانیم كه اولین بار كریستف‌كلمب پیاز را به غرب معرفی كرد و امروزه، چین، هندوستان، ایالات متحده، روسیه و اسپانیا بزرگ‌ترین تولید كنندگان پیاز هستند. پیاز انواع مختلف دارد و به رنگ‌های قهوه‌ای، سفید و قرمز دیده می‌شود. این سبزی دارای تركیبات گوگردی، قند، كلسیم، املاح سدیم و پتاسیم، ید، آهن و ویتامین‌های A، B و C است و موجب افزایش فعالیت معده می‌شود به‌طوری كه اسید كلریدریك معده را زیادتر می‌كند. كسانی كه ناراحتی معده دارند ممكن است با خوردن پیاز خام دچار درد و سوزش معده شوند، پس بهتر است پیاز را به صورت پخته مصرف كنند.
پیاز یكی از سبزی‌های ایرانی است كه در ایران هم كاشته شده و در طول تاریخ به كشورهای دیگر راه پیدا كرده است. پیاز در كشورهای مصر، روم و یونان مصارف فراوانی دارد. جالب است بدانیم در فهرستی كه بر دیوار اهرام مصر نقش بسته است عكس و نام پیاز هم به چشم می‌خورد.

پیاز برای دیابتی‌ها
دریافت مقدار زیادی از پیاز موجب كاهش قندخون می‌شود. بنابراین بیماران دیابتی می‌توانند با خیال راحت پیاز بخورند. تحقیقات پزشكی نشان می‌دهد كه پیاز دارای ماده‌ای به نام آلل پروپیل است كه با افزایش انسولین موجب كاهش قند خون می‌شود. پیاز همچنین منبع خوبی از كرومیوم، یك ماده معدنی مفید است كه به سلول‌ها كمك می‌كند تا به انسولین پاسخ بدهند.
یك فنجان پیاز خام حاوی بیش از 20 درصد مواد معدنی مفید و مهم برای بدن است.

قلب پیازخورها
مصرف منظم پیاز، همانند سیر میزان كلسترول و فشارخون بالا را كاهش داده و از بیماری آترواسكلروز یا سختی عروقی و دیابت و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌كند. این اثرات پیاز به دلیل وجود مواد سولفور، كرومیوم و ویتامین 6B موجود در آن است كه با كاهش میزان ماده‌ای به نام هموسیستئین از خطر سكته و حملات قلبی كم می‌كند تحقیقات دانشمندان روی افرادی كه از پیازبیشتری استفاده می‌كردند نشان می‌دهد پیاز، چای، سیب و كلم بروكلی كه سرشار از فلاونوئیدها هستند تا 20 درصد از خطرات بیماری‌های قلبی كم می‌كند.

پیاز و پیشگیری از سرطان روده
طبق تحقیقات دانشمندان، مصرف منظم پیاز البته دو تا چند بار در هفته، به طور واضح خطر سرطان روده بزرگ را كم می‌كند. پیاز سرشار از فلاونوئیدها است و از رشد تومورها در حیوانات جلوگیری می‌كند بنابراین می‌تواند سلول‌های روده بزرگ را از آسیب حفظ كند.
پختن گوشت با پیاز می‌تواند به كاهش مواد سرطان‌زا كه در هنگام پخت گوشت در حرارت ایجاد می‌شوند، كمك كند.
تحقیقات دانشمندان حاكی از آن است كه پیاز اثرات حمایتی و مهمی در پیشگیری از گسترش سرطان روده بزرگ دارد.
استخوان‌های محكم با پیاز
شیر تنها ماده غذایی موثر در تقویت سلامت استخوان‌ها نیست. پیاز هم مانند شیر می‌تواند در نگهداری سلامت استخوان‌ها موثر باشد. به نوشته مجله غذای آمریكا، پیاز فعالیت استئوكلاست‌ها (سلول‌هایی كه باعث از بین رفتن استخوان) می‌شود را مهار می‌كند.
پیاز اثرات سودمندی هم برای زنان دارد. زنانی كه در معرض خطر پوكی استخوان هستند و یا در دوران یائسگی قرار دارند می‌توانند علاوه بر شیر از پیاز هم كمك بگیرند. داروی آلندرونات كه توسط پزشك برای پیشگیری از كاهش توده استخوانی تجویز می‌شود مانند پیاز فعالیت استئوكلاست را كاهش می‌دهد. با این تفاوت كه این دارو ممكن است عوارض جانبی كمی داشته باشد اما عارضه جانبی پیاز تنها بوی پیاز در تنفس است. البته دقت كنید كه هیچگاه نباید بدون نظر پزشك دارویی را مصرف و یا آن را قطع كنید.

پیازیك ضدالتهاب قوی
مواد ضدالتهابی متعددی كه در پیاز وجود دارد باعث كاهش علایم مربوط به بیماری‌های التهابی مانند درد، تورم و آرتروز می‌شود و بیماری‌های آلرژی مانند آسم و بیماری‌ها احتقانی دستگاه تنفس مانند سرماخوردگی با مصرف پیاز بهتر می‌شود. پیاز و سیر هر دو حاوی موادی هستند كه آنزیم‌هایی را كه پروستاگلندین‌های التهابی ایجاد می‌كنند را مهار می‌كنند. بنابراین به مقدار زیادی می‌توانند التهاب را كاهش بدهند. اثرات ضدالتهابی پیاز نه تنها به دلیل ویتامین C موجود در آن بلكه به دلیل وجود مواد دیگری به نام ایزوتیوسیانیدها است. در مجموع می‌توانیم بگوییم كه فلاونیدهای موجود در پیاز می‌توانند بسیاری از باكتری‌ها را از بین ببرند و خوردن آنها در فصول سرد و هنگام سرماخوردگی بسیار مفید است.

پخت و پز با پیاز
پیاز منبع خوبی از فنول‌ها و فلاونیدهاست و مطالعات گسترده‌ نشان داده است كه بدن انسان را از ابتلا به بیماری‌های قلبی -عروقی و سرطان محافظت می‌كند. به نوشته نشریه كشاورزی و مواد غذایی آمریكا، در اجزای پیاز اثرات اعجاب انگیزی نهفته است كه خاصیت ضدسرطانی دارد. در انتخاب پیاز دقت كنید. همیشه پیازی را انتخاب كنید كه كاملا تازه بوده، خوش حالت باشد و هیچ منفذبازی در آن نباشد و پوست آن خشك باشد.

پیازهایی كه پوست نرم دارند و یا حالت خیسی و رطوبت در ناحیه سر دارند و یا دارای لكه هستند، خراب هستند.
بهترین دما برای نگهداری پیاز، دمای اتاق است. نباید پیاز را در نور خیلی زیاد نگهداری كرد. بهتر است پیاز در جایی قرار گیرد كه تهویه كافی وجود دارد و مدت نگهداری پیاز بستگی به نوع پیاز دارد. پیازهای تند كه به رنگ زرد هستند را می‌توان به مدت طولانی‌تری نگهداشت اما پیازهایی كه طعم شیرین دارند مانند پیازهای سفید، زودتر خراب می‌شوند. در صورتی كه نیمی از پیاز را استفاده كرده‌اید و بقیه آن باقی مانده است، می‌‌توانید آن را درون پلاستیكی قرار داده و در حدود یك هفته در یخچال نگهداری كنید اما در صورتی كه آن را به قطعات ریز درآورده‌اید و رنده كرده‌اید، باید ظرف یكی دو روز استفاده كنید چون سریعا اكسیده می‌شوند و مواد مغذی خود را از دست می‌دهند. پیازها باید دور از سیب‌زمینی قرار داده شوند چون می‌توانند رطوبت سیب زمینی و گاز اتیلن را جذب كنند و این باعث می‌شود كه زودتر فاسد شوند. پختن پیاز بهترین راه نگهداری پیاز با طعم و مزه خوب است، پیاز پخته شده و تفت داده شده را تا چند روز هم می‌توان نگهداشت اما این پیاز به اندازه قبل خاصیت ندارد. پیاز را نباید در ظروف فلزی نگهداری كرد چون رنگ خودش را از دست می‌دهد.

كندن پوست پیاز
اگر چه خیلی از افراد پیاز را دوست دارند اما از پوست و خرد كردن پیاز متنفرند چون اشك‌شان را در می‌آورد و چشم‌ها را می‌سوزاند. آن چیزی كه باعث می‌شود چشم‌ها بسوزند، وجود ماده‌ای به نام است كه به نام آلل‌سولفات معروف است و وقتی در هوا پخش می‌شود موجب سوزش چشم‌ها می‌شود. اگر پیاز موجب سوزش چشم شما می‌شود چند تا كار می‌توانید انجام بدهید. پیاز را چند ساعت قبل از اینكه خرد كنید در جای سرد قرار بدهید. این باعث كند شدن فعالیت آنزیمی می‌شود كه آلل سولفات را تولید می‌كند و بهترین روش سنتی زیر آب گرفتن پیاز برای خرد كردن آن است. همچنین می‌توانید از یك چاقوی تیز برای بریدن و خرد كردن پیاز استفاده كنید. سعی كنید همیشه در حال ایستاده پیاز را خرد كنید چون در این صورت پیاز از چشم‌های شما فاصله بیشتری دارد و كمتر موجب سوزش چشم‌هایتان می‌شود. اگر پوست و خرد كردن موجب اشك‌ریزش شما می‌شود می‌توانید از یك عینك با شیشه غیرطبی استفاده كنید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 441]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن