تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815519454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خواص خیار


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: جوشانده پوست من ، درمان بى چون و چراى یرقان است .
خوردن پوست خشك من زایمان را آسان مى كند.
كبد را جلا مى دهم و صفرا را از معده به خوبى خارج مى كنم .

من گل به سر خیار هستم و با تمام میوه ها یك تفاوت كلى دارم و آن این است كه نارس من گواراتر از رسیده من مى باشد. من در كوچكى خوشبو - شیرین و خوش خوراك مى باشم ، ولى همین كه بزرگ شدم و به اصطلاح رسیدم ، پوستم زرد شده ، ترش مزه و نامرغوب مى شوم ، ولى این نكته را بد نیست بدانید كه میوه رسیده و كال من هر دو مفید بوده ، و داراى خواص و مزایاى مخصوص به خود مى باشد.
در كتاب هاى علمى قدیمى اسم عربى من قثا است و كسانى كه قثا را خیار ترجمه مى نمایند، سخت در اشتباه مى باشند، زیرا قثا خیار چنبر است كه در گذشته به آن ((خیارزه )) مى گفتند و خیار چنبر در قدیم نام میوه دیگرى بوده كه در حال حاضر عطاران و داروفروشان آن را فلوس مى نامند و از مسهل هاى بسیار مفید و مشهور است و درخت آن به بزرگى درخت گردو است و در هندوستان مى روید. من انواع و اقسام دارو به رنگ هاى سبز - زرد و سفید جلوه گرى مى كنم ، هر قدر نازك و قلمى تر باشم مرغوب ترم ولى در بازارهاى اروپا و آفریقا، یك نوع میوه من عرضه مى شود كه چندین كیلو وزن دارد و بسیار مرغوب است .
در گیلان یك نوع میوه من بسیار دراز بوده ، و حتى طول آن از یك متر مى گذرد.
خوردن ، بوییدن و مالیدن گوشت من بر پیشانى جهت سر درد نافع است و قطره قطره ریختن آب من در بینى و بوییدن آن جهت رفع گرفتگى ، بى حوصلگى و كم خوابى مفید است . آشامیدن آب من جهت اكثر تب هاى شدید و تسكین التهاب و حرارت صفرا و خون و التهاب معده و رفع تشنگى و پاك كردن كبد و زیاد شدن ادرار و بیرون كردن سنگ هاى كلیه و مثانه و برطرف ساختن یرقان سودمند مى باشد.
براى جبران ضعفى كه در اثر اسهال در اشخاص پیدا مى شود، غذایى بهتر از من وجود ندارد. یك لیوان از معده آب من با نیم سیر نبات مسهل خوب و گوارا است و سوخته صفرا و سودا را از معده به خوبى خارج مى نماید و براى این كار آب میوه رسیده من كه كمى ترش مزه مى باشد، بهتر است . اگر مقدارى میخك را در آب من خیسانده و پس از 24 ساعت آن را صاف كرده ، و با عسل نوش جان نمایید گرفتگى شما برطرف و رنگ رخسارتان باز مى شود، و در حقیقت به كبد شما جلا مى دهد و روح را شاداب مى نماید.
آب جوشانده پوست میوه تازه من براى یرقان داروى بسیار خوبى است و براى این كار بهتر است سه روز متوالى آن را نوش جان نمایید.
بعضى از معده ها قدرت هضم مرا ندارند و پس از خوردن من مبتلا به گاز معده و نفخ شده و دچار پیچش معده و درد تهیگاه مى شوند.
این دسته بایستى خیار نازك با پوست میل نمایند و یا آن را با پوست رنده كرده و با سكنجبین یا ماست و یا آب گوجه فرنگى بخورند و یا آن كه پوست و گوشت آن را جدا كرده ، و فقط مغز میوه نازك مرا تناول نمایند.
من از آن میوه هاى بهشتى هستم كه پیامبر گرامى اسلام به من علاقه ى فراوان داشتند و خوردن مرا با كمى نمك توصیه فرموده اند.
ضماد گوشت و مغز من جهت از بین رفتن اورام مفید است و براى درمان اگزما - و تركیدن پوست و رفع خارش آن نافع است ، ضماد من با بوره ((اسید بوریك )) و كمى عسل ، جهت از بین بردن آماس گرم توصیه شده است .
خوردن ده گرم پوست خشك شده من ، زایمان را آسان مى كند. ولى زنان حامله قبل از درد زایمان نباید از آن تناول نمایند. تخمه من جزو چهار تخم خنك بوده ، و ادرار را زیاد مى كند، در داروخانه ها با آب من پماد و كرم میسازند.
كسانى كه در موقع ادرار احساس سوزش مى نمایند، و مبتلایان به بند آمدن ادرار دارویى بهتر از من پیدا نخواهند كرد.
من و برادرم خیار چنبر سرشار از املاح مختلف ویتامین هاى ث - ب - آ هستیم .
خیار چنبر از نظر املاح از من غنى تر بوده و تخمه آن مفیدتر است . و تنها عیبش این است كه كمى دیر هضم بوده و در بعضى ها تولید نفخ و قرقر كردن شكم مى كند و یكى از مشخصاتش این است كه در اراضى و آب و هوایى كه داراى رادیو آكتیو زیاد باشد، بهتر به عمل آمده و قدش درازتر مى شود و چنانچه دیدید، پس از جنگ جهانى دوم و نابود شدن شهر هیروشیما در اثر بمب اتمى در اراضى دهات آن شهر خیار چنبرهایى به عمل آمد كه چندین متر طول داشت .
براى جلوگیرى از نفخ خیار چنبر مى توانید از دستورى كه قبلا داده ام استفاده كنید، و از منافع سرشار آن بهره بردارى نمایید.
یكى از دیگر برادران من خیار تلخ یا خیار وحشى است كه اعراب به آن قثاءالحمار یعنى خیار الاغ مى گویند. یكى از داروهاى قدیمى است كه مصرف زیاد دارد. اگر مبتلا به مرض قند هستید تا مى توانید از خیار و تخم خیار استفاده كنید.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 861]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن