تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815197811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شناسايي قرباني جنايت فجيع اتوبوس مسافربري ويني پگ/ بيش از 22،000 كودك يتيم كانادايي در انتظار پدر و مادر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: شناسايي قرباني جنايت فجيع اتوبوس مسافربري ويني پگ/ بيش از 22،000 كودك يتيم كانادايي در انتظار پدر و مادر
دوستان قرباني اتوبوس مسافربري ادمونتون به ويني پگ مشخصات او را در اختيار رسانه ها قرار دادند وي كه " تيم مك لين" نام دارد، 22 سال سن داشته و در حال بازگشت از يك كارناوال در ادمونتون به منزل خود در ويني پگ بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران پليس كانادا ديروز اعلام كرده بود كه آنان قاتل 40 ساله " وينس ويگانگ" را به اتهام قتل از نوع درجه دو (!) بازداشت كرده اند يكي از دوستان مك لين از او به عنوان پسري بامزه و دوست داشتني ياد كرد كه دوستان زيادي نيز داشت.

صدها تن از كاربران سايت فيس بوك كه مك لين عضو آن بود، با ايجاد يك گروه ويژه با نام وي از ديشب، مراتب همدردي خود را با خانواده او ابراز داشتند.

پدر مك لين كه ديروز از طريق رسانه ها در جريان حادثه قرار گرفت با احتمال اينكه فرزندش درگير ماجرا باشد به پليس زنگ زد.

وي گفت در اواخر شب ، آخرين پيغام پسرم را از طريق موبايل دريافت كردم كه از من پرسيده بود آيا مي توانم شب را به خانه بيايم كه من هم جواب دادم .

شاهدان مي گويند مك لين در ادمونتون سوار اتوبوس شد و قاتل نيز در ميانه راه ..وي سپس در صندلي بغل دستي مك لين نشست و در ابتداي راه نيز با هم سيگار كشيدند سپس قاتل لوازم شخصي خود را به كنار صندلي خود منتقل كرد.

"گارنت كيتون"، فردي كه در صندلي جلويي آنها نشسته بود گفت ، جوان مذكور در حاليكه گوشي هدفون داشت در حال خواب بود كه فرد كناريش شروع به وارد آوردن ضربات متعدد كارد بر روي سينه وي كرد.

وي گفت قاتل با كارد ويژه شكار ، 50 يا 60 بار به تمامي نقاط بدن قرباني ضربه زد پس از اينكه يك زن جيغ وحشتناكي كشيد، راننده اتوبوس را متوقف كرد و مسافران سراسيمه به سمت در خروجي دويدند.

وقتي به همراه راننده و چند مرد ديگر براي كمك به قرباني به انتهاي اتوبوس حركت كرديم ، قاتل مشغول بريدن سر قرباني بود.

وي سپس با كاردي كه در دست داشت به سمت ما حمله كرد اما ما توانستيم خود را به بيرون رسانده و در اتوبوس را بر روي قاتل ببنديم.
وقتي تلاش قاتل براي باز كردن در ناكام ماند، او تصميم گرفت اتوبوس را روشن كرده و فرار كند كه راننده بلافاصله سيستم خودرو را قفل كرد.
قاتل سپس سر بريده قرباني را با آرامش به قسمت جلوي اتوبوس آورد و به ما نشان داد.

پليس بفاصله 10 دقيقه خود را به محل حادثه رساند، قاتل با لبخند سر بريده را به پليس نشان مي داد.

گفته مي شود چنين جنايتي در تاريخ كانادا كم سابقه بوده است.

گفتني است خوانندگان مطبوعات كانادايي از اينكه چنين اشخاصي طبق قانون كانادا، هيچگاه با مجازات مقابله بمثل مواجه نمي شوند بسيار خشمگين هستند.

****بيش از 22،000 كودك يتيم كانادايي در انتظار پدر و مادر

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان ازكانادا به نقل ازشبكه اينترنتي ايرانتو ِبا اينكه حداقل 22،000 كودك يتيم در سراسر كانادا، در انتظار پدر و مادر جديدي هستند، اما خيلي ها ترجيح مي دهند از خارج از كشور، فرزند بياورند.

ساندرا اسكارت، رييس مجمع تحويل كودكان بي سرپرست افزود:هم اكنون حدود 76،000 كودك در سنين مختلف در مراكز موجود تگهداري مي شوند كه از ميان آنها 22،000 نفر آماده پيوستند به خانواده ها هستند.

در سال 2006، كانادايي ها 1،535 كودك يتيم را از خارج از كشور وارد كردند، كه كشورهاي چين و هاييتي، بيشترين سهم را داشته اند.
حتي يك خانواده 6 كودك را از روسيه پذيرفته است. آنان معتقد بچه ها در وضعيت بسيار بد زندگي قرار داشتند و بايد مورد حمايت قرار مي گرفتند.

خانم سندي بلك استون از مسئولين نگهداري كودكان بي سرپرست بوميان اوليه نيز گفت: در حال حاضر تعداد بچه هاي تحت پوشش ما 3 برابر بيشتر از كودكاني است كه در قديم ، در مدارس شبانه روزي جنجالي تحصيل مي كردند.

وجود كاغذ بازي اداري از يك سو و اصرار خانواده ها براي اطمينان از اينكه كودك مورد نظر از خانواده غير الكلي و معتاد باشد، موجب كم شدن رغبت كانادايي ها به پذيرش فرزند از پرورشگاه هاي داخلي گرديده است.

كارشناسان معتقدند دولتهاي محلي و فدرال مي توانند با ايجاد يك وب سايت فراگير ، شانس رسيدن آنان به كانون گرم خانوادگي را بيافزايند.

اين گزارش حاكيست، سالانه 51،000 كودك يتيم در آمريكا، از طريق وب سايت مخصوصي ، به خانواده ها مي پيوندند
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن