تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814694270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنگ داخلي در حزب كارگر انگليس


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: جنگ داخلي در حزب كارگر انگليس


اروپا- گروه بين‌الملل:
نخست وزير تحت فشار انگليس روز گذشته با انتشار نامه‌اي از توني بلر ضربه سخت ديگري را تحمل كرد؛ مسئله‌اي كه نشان داد اختلاف‌ها در حزب حاكم انگليس اكنون ديگر به يك جنگ داخلي تبديل شده است.

بلر به‌عنوان نخست وزير سابق انگليس در نامه‌اي محرمانه به جانشين خود عملكرد دولت او را بسيار اسفناك خوانده است كه همواره دچار سردرگمي و پريشاني در راهبردهاي خود بوده است.بلر در اين نامه كه بخش‌هايي از آن در نسخه ديروز روزنامه ديلي ميل منتشر شد به‌صورت صريح خشم خود را نسبت به رها شدن طرح هايش در دوره تصدي براون بدون اينكه جايگزيني براي آن در نظر گرفته شود، اعلام كرده است.

وي در نامه‌اش تاكيد مي‌كند: من اين نامه را براي انگليس مي‌نويسم و سعي خواهم كرد كه كمك كنم ولي در حال حاضر همه چيز حاكي از اين است كه از درس‌هاي گذشته عبرت گرفته نخواهد شد.رهبر سابق حزب كارگر(2007-1994) حتي پا را فراتر از اين مي‌گذارد و حزب محافظه كار را به‌عنوان رقيبي سرسخت تحسين كرده و اعلام مي‌كند : با وضعيت فعلي حزب كارگر اكنون ديويد كامرون براي هدايت كشور انتخابي مناسب‌تر و قابل توجه‌تر به حساب مي‌آيد.

مفاد اين نامه تنها چند روز پس از آن منتشر شد كه ديويد ميليبند، وزير خارجه انگليس هم در يك اظهار نظر جنجالي خود را رهبر در انتظار حزب كارگر معرفي كرد. هر چند ميليبند بعد از آن سعي كرد با گفت‌وگوهاي مختلف و اعلام حمايت از براون اين مسئله را جبران كند. او اين بار در حرف‌هايي خلاف گذشته با رد تلاش براي رياست، خواستار شروعي تازه براي حزب كارگر شد و اعلام كرد مطمئن است كه حزب كارگر با رهبري براون به پيروزي چهارم در انتخابات مي‌رسد.

هر چند كه همه در انگليس مي‌دانند اين ظاهرسازي‌ها خلاف كشمكش‌هاي موافقان و مخالفان براون در داخل حزب است؛ به‌طوري كه اينديپندنت اين مسئله را به درگيري‌هاي داخل گروه‌هاي مافيايي تشبيه ‌كرد. نظر سنجي‌ها همچنان نشان مي‌دهد كه براون و حزبش در وضعيت بدي به سر مي‌برند. ساندي اكسپرس اعلام كرد كه حدود يك سوم شركت‌كنندگان در نظر سنجي اين روزنامه اعلام كرده‌اند براون بدترين نخست‌وزير انگليس بعد از جنگ جهاني دوم است.

نظر سنجي مؤسسه بلومبرگ هم نشان مي‌دهد حزب كارگر حتي با معرفي جايگزيني براي براون نمي‌تواند شكست‌هاي خود را جبران كند.

با اين وضعيت، حزب كارگر بايد متنظر تحولات زيادي در يك تابستان داغ باشد.

تاريخ درج: 13 مرداد 1387 ساعت 20:35 تاريخ تاييد: 13 مرداد 1387 ساعت 20:37 تاريخ به روز رساني: 13 مرداد 1387 ساعت 20:37
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن