تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806586193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دست اندركاران: مشهد ظرفيت خوبي براي برگزاري مسابقات بين المللي قرآن دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دست اندركاران: مشهد ظرفيت خوبي براي برگزاري مسابقات بين المللي قرآن دارد
جمعي از دست اندركاران برگزاري مسابقات بين المللي قرآن كريم در مشهد در گفتگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي گفتند: اين شهر از قابليتهاي بسيار خوبي براي برگزاري اين سري مسابقات برخوردار است.


مسوول كميته روابط عمومي مسابقات بين المللي قرآن مشهد گفت: قابليهاي مختلف مشهد از جمله وجود بارگاه منور رضوي، موقعيت فرهنگي و مذهبي اين شهر زمينه بسيار خوبي براي برگزاري اين مسابقات در مشهد فراهم كرده است.
"محمد حسين عباسي" گفت: ترويج فرهنگ قرآني وظيفه هر انسان متعهد است و مسوولان ذيربط نقش مهمي در اشاعه فرهنگ و مفاهيم قرآن در جامعه دارند و برپايي مسابقات بين المللي قرآن نقش مهمي در اين ارتباط دارد.
وي تعامل با رسانه هاي ارتباط جمعي و انعكاس به هنگام و موثر برنامه هاي مختلف مسابقات بين المللي قرآن در مشهد را از نقاط قوت اين سري از مسابقات برشمرد.
وي بيان كرد: اهتمام رسانه ها و اطلاع رساني مناسب اين رخداد بين المللي و بسيار مهم جهان اسلام نشان دهنده جايگاه ايران اسلامي و مشهد مقدس براي ميزباني مسابقات بين المللي قرآن كريم است.
عضو ستاد عالي برگزاري بيست و پنجمين دوره مسابقات بين المللي قرآن در مشهد نيز گفت: هدف از انتقال محل برگزاري اين مسابقات به خارج از پايتخت و به مشهد گسترش فرهنگ قرآني و افزايش مخاطبان و يافتن مخاطبين جديد بود.
"محمد صالح سالار" موقعيت مشهدالرضا(ع) را براي برپايي اين سري مسابقات قرآني بسيار مناسب دانست و گفت: زائران و مجاوران حرم حضرت (ع) استقبال خوبي از اين دوره از رقابتهاي قرآني داشتند.
"علي يوسفي" دبير اجرايي مسابقات بين المللي قرآن در مشهد هم استقبال مردم و زائران و مجاوران حرم رضوي را از اين دوره از مسابقات بي نظير توصيف كرد و گفت: در مدت برپايي اين رقابتها روزانه به طور متوسط حداقل دو هزار نفر از آن استقبال كردند.
وي با تاكيد بر اهميت و ظرفيتهاي بسيار خوب مشهد مقدس براي استمرار برگزاري دوره هاي آينده مسابقات بين المللي قرآن افزود: اين دوره از رقابتهاي قرآن با كيفيتي بسيار عالي بدون تنش و با برنامه ريزي دقيق و منسجم برگزار شد.
وي حضور نمايندگان كشورهاي اسلامي را در اين دوره از رقابتهاي بين المللي قرآن در مشهد بسيار خوب و قابل توجه برشمرد و ابراز اميدواري كرد با بازگشت اين سفيران اسلامي به كشورشان به اهداف از پيش تعيين شده برپايي اين مسابقات كه همانا ترويج مفاهيم قرآني در جهان است، دست يابيم.
مسوول برگزاري نمايشگاه جنبي مسابقات بين المللي قرآن در مشهد نيز گفت: مشهد از پيشينه فرهنگي و قرآني زيادي در طول تاريخ اسلام برخوردار است و همواره مهد قاريان و قرآن پژوهان كشور و جهان اسلام بوده است.
"سيدسعيد سرابي" استمرار برپايي مسابقات بين المللي قرآن مجيد در مشهد الرضا(ع) را بسيار ضروري ذكر كرد و خواستار بذل توجه بيشتر مسوولان ذيربط به اين امر مهم شد.
او گفت: نمايشگاه جنبي مسابقات بين المللي قرآن در مشهد با هدف افزايش جاذبه هاي قرآني اين مسابقات داير شده و در آن دستاوردهاي قرآني بخش هاي مختلف به نمايش گذاشته شده است.
وي ديگر اهداف برپايي اين نمايشگاه را تبادل تجريبات و تبادل نظربين فعالان قرآني ايران و ساير كشورهاي اسلامي و شناخت شركت كنندگان در مسابقات بين المللي قرآن و آحاد مختلف مردم با فعاليت ها و پژوهشهاي قرآني كشورمان و استان خراسان رضوي دانست.
وي بيان كرد: در اين نمايشگاه هنرهاي مختلف مرتبط با قرآن شامل تذهيب، خوشنويسي، هنرهاي تجسمي، پژوهش هاي حوزه و دانشگاه، صنايع دستي، معرفي خادمان قرآني ايران و از جمله استان خراسان رضوي به نمايش گذشته شده است.
سرابي ساير بخش هاي نمايشگاه فوق را معرفي نشر مكتوب و نشر الكتروينك و (آي تي ) مرتبط با موضوعهاي قرآني ذكر كرد.
حجت الاسلام"سيدمحمد موسوي" مسوول نظارت بر حسن اجراي برگزاري مسابقات بين المللي قرآن مشهد هم قابليتهاي اين شهر را براي برپايي اين مسابقات يادآور شد و افزود: رقابتهاي قرآني در سطوح مختلف داخلي و بين المللي از ملاكهاي مهم ترويج فرهنگ و معارف قرآني و از ضروريات كشور و جهان اسلام است.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان خراسان رضوي و مدير اجرايي اين مسابقات هم آمادگي و پتانسيل هاي مشهد را براي برپايي مسابقات بين المللي قرآن كريم مهم دانست و افزود: وجود استعدادهاي بي نظير قرآني و جاذبه هاي فرهنگي و مذهبي از جمله بارگاه منور رضوي مهمترين ظرفيت اين شهر است.
"سيدمهدي وطن خواه" گفت: مشهد مقدس به عنوان قطب عالم تشيع و بزرگترين كلان شهر مذهبي جهان همواره آمادگي و قابليتهاي بسيار خوبي براي استمرار برگزاري اين سري مسابقات دارد.
وي گفت: سفر 20 ميليون زائر و مسافر در طول سال و حداقل چهار ميليون زائر در فصل تابستان و تاثيرات معنوي انتقال و گسترش مفاهيم قرآني توسط آنان به نقاط مختلف كشور و حتي بلاد اسلامي بر افزايش تاثيرگذاري برگزاري اين سري مسابقات در مشهد از جمله در زمان پيك زائر و مسافر افزوده است.
وي مجموع اين مسائل را از عوامل مهم انتخاب مشهد به عنوان ميزبان بيست و پنجمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم دانست.
بيست و پنجمين دوره مسابقات بين المللي قرآن مجيد با شركت 107 قاري از كشورهاي مختلف اسلامي هشتم مرداد آغاز شده و تا 14 مردادماه جاري در مشهد ادامه دارد و 15 داور بين المللي از كشورهاي ايران، مصر، لبنان،اردن، سوريه و فيليپين قضاوت اين دوره مسابقات را عهده دار هستند.
شركت كنندگان در پنج رشته حفظ ، صوت، لحن، تجويد، وقف و ابتدا با هم رقابت مي پردازند و در هر يك از رشته هاي داوري مسابقات بين المللي قرآن مشهد، يك داور از ايران و يك داور از كشورهاي ديگر رقابت ها را قضاوت مي كنند.
ك/4 7490/663/589/659 شماره 680 ساعت 17:37 تمام
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن