تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815485334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كيانوش عياري براي شركت نفت فلات قاره فيلم مي سازد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: كيانوش عياري براي شركت نفت فلات قاره فيلم مي سازد


تهران – خبرگزاري ايسكانيوز: كيانوش عياري در ساخت آثار تصويري از جمله فيلم سينمايي با شركت نفت فلات قاره ايران همكاري مي كند .

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" ، يه نقل از روابط عمومي شركت نفت فلات قاره ايران، كارگردان مجموعه موفق «روزگار قريب» به دعوت منوچهر خندان رئيس روابط عمومي اين شركت در دفتر كار وي حاضر شد و پس از گفتگو و بررسي‌هاي لازم، آمادگي خود را براي همكاري در پروژه‌هاي سينمايي و تلويزيوني اين شركت اعلام كرد.

اين كارگردان مطرح سينما و تلويزيون كشورمان در بيان دلايل خود براي همكاري با شركت نفت فلات قاره ايران، گفت : به دليل شناختي كه از سال ها پيش نسبت به رئيس روابط عمومي اين شركت داشتم كه اين شناخت در سال 1349 و پس از راه اندازي انجمن سينماي آزاد بوجود آمده است و همچنين تحصيلات، مطالعات و شناخت خوبي كه ايشان از حوزه فيلم و تصوير دارند و در زمينه فيلم‌سازي، بازيگري، فيلمنامه‌نويسي و... نيز صاحب نظر هستند زماني كه از بنده براي همكاري با شركت نفت فلات قاره دعوت به عمل آوردند، علي‌رغم گرفتاري‌هاي بسيار زياد كاري، اين دعوت را پذيرفتم.
وي ادامه داد : در جلسه اي كه با رئيس روابط عمومي اين شركت برگزار شد، در مورد علاقه‌مندي آنها براي ساخت مجموعه‌هاي سينمايي و تلويزيوني صحبت هاي خوبي انجام و قرار شد براي جلسات بعدي با اطلاعات دقيق تري كه در اختيارم قرار مي‌دهند، مراحل تحقيق و مطالعات بيشتر در مورد امكان نگارش فيلمنامه‌اي قوي و منطبق با واقعيت مورد بررسي قرار گيرد.
عياري، ساخت اين گونه آثار را مستلزم داشتن شناخت دقيق و كاملي از حوزه كاري، مسئوليت ها، نوع كار انجام شده و افرادي كه در اين فعاليت ها سهيم هستند دانست و گفت : بر اساس توضيحات دوستان روابط عمومي شركت نفت فلات قاره، كاركنان اين شركت به صورت اقماري به كار و فعاليت مي پردازند و شرايط كاري و محيطي آنان نيز بسيار سخت و طاقت فرساست، كاركنان شركت نفت فلات قاره در سكوها و مناطق عملياتي از شريف ترين و زحمتكش ترين كاركنان صنعت نفت و كشور هستند، بنابراين براي ساخت فيلمي كه بتواند تمام جنبه‌هاي فعاليت اين عزيزان را نشان دهد، بايد تحقيقات و مطالعات دقيق و جامعي انجام گيرد.
مجموعه «روزگار قريب» قصد دارم بررسي هاي جامع و دقيقي از حوزه فعاليت و نوع كار در اين شركت انجام دهم و اميدوارم بتوانم گوشه اي از زحمات و تلاش خستگي ناپذير كاركنان شركت نفت فلات قاره را نشان دهم.
وي ادامه داد: از ميان سكوها و مناطق عملياتي اين شركت، با سكوي سلمان در منطقه لاوان آشنا هستم چرا كه مدت ها پيش و به همراه يك گروه هنري از اين سكوي بزرگ و با شكوه بازديد كرده ام. همچنين مي دانم كه شركت نفت فلات قاره علاوه بر منطقه لاوان، مناطق و سكوهاي ديگري را در خليج فارس تحت پوشش خود دارد و كاركنان زحمتكش آن پيوسته در حال توليد نفت هستند. اين شركت با توجه به منطقه استراتژيك محل فعاليت خود و سكوهاي متعدد نفتي در خليج فارس، نقش انكارناپذيري در توليد نفت و شكوفايي اقتصاد كشور دارد. تصاوير سكوهاي ويران شده نفتي در جريان جنگ تحميلي و تلاش فراوان كاركنان براي بازسازي و تداوم روند توليد نفت از نكات قابل توجه و به يادماندني اين شركت است. در سالهاي پيش همواره اين سوال در ذهنم وجود داشت كه چه عاملي باعث مي شود افرادي روزهاي متمادي دور از خانواده و در شرايط بسيار سخت آب و هوايي مانند كاركنان سكوهاي نفتي و مناطق عملياتي به كار و فعاليت بپردازند، پاسخ اين سوال، در ايثار و عرق به كشور و ميهن خلاصه مي شود. به همين دليل نشان دادن اين ايثار، تلاش و از خود گذشتگي را نوعي وظيفه و اداي دين به اين قشر پرتلاش و سختكوش مي دانم.
كارگردان سريال پر مخاطب و ديدني «روزگار قريب » در اين جلسه در مورد سختي ها و مرارت هايي كه براي ساخت اين سريال متحمل شده است، گفت : بيش از 5 سال است كه من و ساير عوامل توليد به طور شبانه‌روزي درگير تهيه و ساخت اين مجموعه هستيم و به جرأت مي‌توانم بگويم ساخت چنين مجموعه‌اي در تاريخ سينما و تلويزيون ايران بي سابقه بوده است و انرژي و زماني كه براي ساخت، صرف آن مي شود به نوعي معادل يك فيلم سينمايي است.
عياري افزود : اين مجموعه از اين حيث كه فيلمنامه از پيش نوشته شده اي ندارد نيز حائز اهميت است به طوري كه تمامي قسمت‌هاي آن همزمان و بدون نوشته هاي قبلي ساخته مي‌شود. همچنين به روز بودن اين مجموعه نيز از ديگر نكات قابل توجه آن است چرا كه هر قسمت آن درست همان روز پخش آماده و به سرعت روانه شبكه 3 سيما مي‌شود و از اين لحاظ فشار فوق‌العاده‌ زيادي به بازيگران و عوامل توليد وارد مي‌آيد.
اين كارگردان بزرگ سينما كه ساخت بيش از 10 فيلم سينمايي را در كارنامه خود دارد و تاكنون 2 بار در سالهاي 1364 و 1366 براي فيلم‌هاي «تنوره ديو» و «آنسوي آتش» برنده جايزه بهترين كارگردان فيلم فجر شده است، در مورد بازتاب پخش سريال «روزگار قريب» در ميان مردم گفت: اولين اظهار عقيده كه در مورد اين مجموعه انجام شد، توسط خانم گلاب آدينه (همسر آقاي مهدي هاشمي) بود كه ايشان از زنده و قابل باور بودن تصاوير اين سريال به شدت شگفت‌زده شده بودند. همچنين مردم عادي و كساني كه كمترين اطلاعاتي از سينما و تلويزيون دارند نيز بارها بر اين نكته يعني واقعي و قابل لمس بودن آن تاكيد كرده‌اند. بنابراين اين باورپذيري كه سريال در ميان مخاطبان ايجاد كرده است براي من اهميت زيادي حتي بيشتر از شكل تكنيكي آن دارد و به طور هدفمند اين ايده را دنبال كردم./120
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن