تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804630545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كيانوش عياري براي شركت نفت فلات قاره فيلم مي سازد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كيانوش عياري براي شركت نفت فلات قاره فيلم مي سازد
كيانوش عياري، كارگردان صاحب‌سبك و موفق مجموعه «روزگار قريب» پس از برگزاري جلسه‌‌اي با منوچهر خندان، رئيس روابط عمومي شركت نفت فلات قاره ايران، آمادگي خود را جهت همكاري در ساخت آثار تصويري از جمله فيلم سينمايي، مستند و... از فعاليت ها و اقدامات اين شركت اعلام كرد.


به گزارش سرويس هنري برنا كارگردان مجموعه موفق «روزگار قريب» كه از شبكه 3 سيما در حال پخش است، به دعوت رئيس روابط عمومي شركت نفت فلات قاره ايران، در دفتر كار وي حاضر شد و پس از گفتگو و بررسي‌هاي لازم، آمادگي خود را براي همكاري در پروژه‌هاي سينمايي و تلويزيوني اين شركت اعلام كرد.

اين كارگردان مطرح سينما و تلويزيون كشورمان در بيان دلايل خود براي همكاري با شركت نفت فلات قاره ايران، گفت : به دليل شناختي كه از سال ها پيش نسبت به رئيس روابط عمومي اين شركت داشتم كه اين شناخت در سال 1349 و پس از راه اندازي انجمن سينماي آزاد بوجود آمده است و همچنين تحصيلات، مطالعات و شناخت خوبي كه ايشان از حوزه فيلم و تصوير دارند و در زمينه فيلم‌سازي، بازيگري، فيلمنامه‌نويسي و... نيز صاحب نظر هستند، زماني كه از بنده براي همكاري با شركت نفت فلات قاره دعوت به عمل آوردند، علي‌رغم گرفتاري‌هاي بسيار زياد كاري، اين دعوت را پذيرفتم.

وي ادامه داد: در جلسه اي كه با رئيس روابط عمومي اين شركت برگزار شد، در مورد علاقه‌مندي آنها براي ساخت مجموعه‌هاي سينمايي و تلويزيوني صحبت هاي خوبي انجام و قرار شد براي جلسات بعدي با اطلاعات دقيق تري كه در اختيارم قرار مي‌دهند، مراحل تحقيق و مطالعات بيشتر در مورد امكان نگارش فيلمنامه‌اي قوي و منطبق با واقعيت مورد بررسي قرار گيرد.

عياري، ساخت اين گونه آثار را مستلزم داشتن شناخت دقيق و كاملي از حوزه كاري، مسئوليت ها، نوع كار انجام شده و افرادي كه در اين فعاليت ها سهيم هستند دانست و گفت : بر اساس توضيحات دوستان روابط عمومي شركت نفت فلات قاره، كاركنان اين شركت به صورت اقماري به كار و فعاليت مي پردازند و شرايط كاري و محيطي آنان نيز بسيار سخت و طاقت فرساست، كاركنان شركت نفت فلات قاره در سكوها و مناطق عملياتي از شريف ترين و زحمتكش ترين كاركنان صنعت نفت و كشور هستند، بنابراين براي ساخت فيلمي كه بتواند تمام جنبه‌هاي فعاليت اين عزيزان را نشان دهد، بايد تحقيقات و مطالعات دقيق و جامعي انجام گيرد.

وي افزود:كار اقماري كه به معني 14 روز كار پيوسته در بدترين شرايط آب و هوايي است و سختي ها و مشقاتي كه كاركنان شركت نفت فلات قاره با آن دست و پنجه نرم مي كنند انگيزه ام را براي نشان دادن اين مشكلات و سختي ها به عامه مردم بيشتر كرد. به همين دليل و پس از فارغ شدن از ساخت مجموعه «روزگار قريب» قصد دارم بررسي هاي جامع و دقيقي از حوزه فعاليت و نوع كار در اين شركت انجام دهم و اميدوارم بتوانم گوشه اي از زحمات و تلاش خستگي ناپذير كاركنان شركت نفت فلات قاره را نشان دهم.

وي ادامه داد: از ميان سكوها و مناطق عملياتي اين شركت، با سكوي سلمان در منطقه لاوان آشنا هستم چرا كه مدت ها پيش و به همراه يك گروه هنري از اين سكوي بزرگ و با شكوه بازديد كرده ام. همچنين مي دانم كه شركت نفت فلات قاره علاوه بر منطقه لاوان، مناطق و سكوهاي ديگري را در خليج فارس تحت پوشش خود دارد و كاركنان زحمتكش آن پيوسته در حال توليد نفت هستند. اين شركت با توجه به منطقه استراتژيك محل فعاليت خود و سكوهاي متعدد نفتي در خليج فارس، نقش انكارناپذيري در توليد نفت و شكوفايي اقتصاد كشور دارد. تصاوير سكوهاي ويران شده نفتي در جريان جنگ تحميلي و تلاش فراوان كاركنان براي بازسازي و تداوم روند توليد نفت از نكات قابل توجه و به يادماندني اين شركت است.

عياري ادامه داد:در سال هاي پيش همواره اين سوال در ذهنم وجود داشت كه چه عاملي باعث مي شود افرادي روزهاي متمادي دور از خانواده و در شرايط بسيار سخت آب و هوايي مانند كاركنان سكوهاي نفتي و مناطق عملياتي به كار و فعاليت بپردازند، پاسخ اين سوال، در ايثار و عرق به كشور و ميهن خلاصه مي شود. به همين دليل نشان دادن اين ايثار، تلاش و از خود گذشتگي را نوعي وظيفه و اداي دين به اين قشر پرتلاش و سختكوش مي دانم.

كارگردان سريال پر مخاطب «روزگار قريب » در اين جلسه در مورد سختي ها و مرارت هايي كه براي ساخت اين سريال متحمل شده است، گفت : بيش از 5 سال است كه من و ساير عوامل توليد به طور شبانه‌روزي درگير تهيه و ساخت اين مجموعه هستيم و به جرأت مي‌توانم بگويم ساخت چنين مجموعه‌اي در تاريخ سينما و تلويزيون ايران بي سابقه بوده است و انرژي و زماني كه براي ساخت، صرف آن مي شود به نوعي معادل يك فيلم سينمايي است.

عياري افزود : اين مجموعه از اين حيث كه فيلمنامه از پيش نوشته شده اي ندارد نيز حائز اهميت است به طوري كه تمامي قسمت‌هاي آن همزمان و بدون نوشته هاي قبلي ساخته مي‌شود. همچنين به روز بودن اين مجموعه نيز از ديگر نكات قابل توجه آن است چرا كه هر قسمت آن درست همان روز پخش آماده و به سرعت روانه شبكه 3 سيما مي‌شود و از اين لحاظ فشار فوق‌العاده‌ زيادي به بازيگران و عوامل توليد وارد مي‌آيد.

اين كارگردان بزرگ سينما كه ساخت بيش از 10 فيلم سينمايي را در كارنامه خود دارد و تاكنون 2 بار در سالهاي 1364 و 1366 براي فيلم‌هاي «تنوره ديو» و «آنسوي آتش» برنده جايزه بهترين كارگردان فيلم فجر شده است، در مورد بازتاب پخش سريال «روزگار قريب» در ميان مردم گفت: اولين اظهار عقيده كه در مورد اين مجموعه انجام شد، توسط خانم گلاب آدينه (همسر آقاي مهدي هاشمي) بود كه ايشان از زنده و قابل باور بودن تصاوير اين سريال به شدت شگفت‌زده شده بودند. همچنين مردم عادي و كساني كه كمترين اطلاعاتي از سينما و تلويزيون دارند نيز بارها بر اين نكته يعني واقعي و قابل لمس بودن آن تاكيد كرده‌اند. بنابراين اين باورپذيري كه سريال در ميان مخاطبان ايجاد كرده است براي من اهميت زيادي حتي بيشتر از شكل تكنيكي آن دارد و به طور هدفمند اين ايده را دنبال كردم.

وي در پايان با بيان اينكه تاكنون با بيش از 5 هزار بازيگر براي بازي در مجموعه روزگار قريب قرارداد امضا شده است، گفت: اين تعداد به استثناي هنروراني است كه در بخش هايي از مجموعه ديده مي شوند و اين موضوع، عظمت و وسعت اين كار را به خوبي نشان مي دهد.

ياد آور مي شود كيانوش عياري، نويسنده و كارگردان مطرح و نام آور سينما و تلويزيون كشورمان متولد 23 ارديبهشت 1330 شهر اهواز است. وي فعاليت هاي هنري خود را از سينماي آزاد آغاز كرد و پس از ساخت چند فيلم 8 ميليمتري به سينماي حرفه اي راه يافت. سه فيلم اول او جزو بهترين هاي آن سال ها بودند. به طوري كه «تنوره ديو» در چهارمين جشنواره و «آنسوي آتش» در ششمين جشنواره فيلم فجر سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني را براي او به ارمغان آوردند. پس از اين سه فيلم، عياري به سينماي كمدي روي آورد و دو فيلم تجاري خوش ساخت را كارگرداني كرد كه هر دو از پرفروش ها بودند. در اواسط دهه هفتاد «بودن يا نبودن» را ساخت كه با استقبال فراوان منتقدان و عموم مردم با توجه به اكران نامناسب روبرو شد. ساخت فيلم «سفره ايراني» او سه سال به درازا كشيد كه در آينده نزديك اكران خواهد شد.

از ديگر افتخارات او مي توان به كسب جايزه بهترين فيلم و فيلمنامه از انجمن مولفين و مصنفين دراماتيك در جشنواره فيپا 1989، جايزه بزرگ جشنواره بروژدره بلژيك 1990 و جايزه بزرگ فيلم هاي تلويزيوني توكيو 1990 براي فيلم «آنسوي آتش» كه به جشنواره كن نيز راه يافت، جايزه بهترين كارگرداني بخش بين المللي و بهترين فيلم بخش سينماي ايران يازدهمين جشنواره فيلم كودكان و نوجوانان اصفهان 1374 براي فيلم «شاخ گاو»، چندين جايزه بين المللي براي فيلم «بودن يا نبودن» و بهترين فيلم اجتماعي سينماي بعد از انقلاب اسلامي و … اشاره كرد.

آواز تابستاني (16 ميلي متري1356)، خاك شيري (16 ميلي متري1359)، شبح كژدم (1365)، روز با شكوه (1367)، دو نيمه سيب (1370)، آبادانيها (1371)، شاخ گاو (1374)، خانه به خانه (مجموعه تلويزيوني، 1375)، بيدارشو آرزو (1383) و مجموعه تلويزيوني «هزاران چشم» از ديگر آثار اين كارگردان پرآوازه كشورمان است.

همچنين عياري اين روزها در حال تدوين قسمت‌هاي باقيمانده مجموعه «روزگار قريب» است؛ سريالي كه 29 قسمت آن پخش شده و هنوز 8 قسمت ديگر آن باقي است.
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن