تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815679288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 سهميه ايران با حق پخش قطعي مي شود!؟ همه به دنبال Write TV


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: 4 سهميه ايران با حق پخش قطعي مي شود!؟ همه به دنبال Write TV
گروه ورزشي - طي چند ماه گذشته صحبت هاي زيادي راجع به چگونگي دريافت حق پخش بازي هاي فوتبال در محافل گوناگون خبري شنيده مي شد. با اين حال تاكنون فدراسيون فوتبال در مورد اين معضل كه يكي از شروط اصلي كنفدراسيون فوتبال آسيا براي افزايش سهميه تيم هاي ايراني در جام باشگاه هاي آسيا مي باشد راه حلي پيدا نكرده و عليرغم رايزني هاي انجام شده موفق به جلب رضايت سران صدا و سيما براي پرداخت Write TV نشده است. در اين زمينه يك نمانيده مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه مجلس آمادگي دارد تا به ازاي رقم پرداختي صدا و سيما به فوتبال، به بودجه اين سازمان اضافه كند. پيشنهادي كه البته فعلا با مخالفت شوراي نگهبان روبرو شده است. در صورت تائيد اين اتفاق، حالا هم باشگاههاي ما مي توانند روي 90 درصد از بودجه ساليانه خود تمركز كنند و به سود درآمدزايي پيش بروند و هم نام درآمدزا بودن روي باشگاههاي نيمه حرفه اي ما قرار مي گيرد و نكته مهم تر اينكه با ارائه حق AFC، مي توانيم اميدوار باشيم كه امتيازات لازم را براي كسب 4 سهميه آسيايي پدا كنيمو ايران هم جزو تيم هاي 4 تيمه آسيا خواهد بود.
نشست مشترك
پس از اعلام پيشنهاد مجلس شوراي اسلامي مبني بر پرداخت حق پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال به باشگاه ها، قرار است به زودي جلسه اي دراين خصوص با حضور داريوش مصطفوي مديرعامل پرسپوليس، علي فتح الله زاده مدير عامل استقلال و رئيس سازمان صدا و سيما برگزار شود. مديران اين دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار تهران اميدواري زيادي دارند تا رئيس سازمان صدا و سيما اين بار در موضوع درآمدزايي باشگاه ها از طريق پخش تلويزيوني مسابقات را يك بار براي هميشه حل كند.
حق مسلم باشگا ه ها
محسن صفايي فرهاني رئيس كميته انتقالي فدراسيون فوتبال در اين باره گفت: حق پخش تلويزيوني حقوق مسلم باشگاه هاست و اينكه صدا وسيما بودجه آن را از كجا و چطور تهيه مي كند اهميت ندارد. اگر مجلس اين كار را براي صدا و سيما انجام بدهد، در واقع وظيفه اين سازمان را ادا كرده است.وي افزود: تصويب اساسنامه فدراسيون فوتبال در هيات دولت يعني تاييد حقوق باشگاه ها مبني بر حق پخش چرا كه دراساسنامه اين موضوع به طور كلي لحاظ شده است در صورتي كه مجلس به صداو سيما كمك كند كار شايسته اي انجام داده است.فراهاني گفت: پيش از اين بارها اين موضوع راتوضيح داده ام ولي برخي دوستان كم لطفي دارند كه به آن دقت نكرده اند ايران براي كسب سهميه در مسابقات آسيايي نياز به امتيازاتي دارد كه از 100 تا 500 تعريف شده و پارامترهاي آن نيز مشخص هست و پيش از اين نيز آن را به تمامي باشگاه ها اعلام و به طور رسمي منتشر كرديم.در صورتي كه ايران زير 300 امتياز باشد يك نماينده و بالاي آن 3 الي 4 نماينده در آسيا خواهد داشت. در حال حاضر فقط حضور يك نماينده از ايران يعني قهرماني ليگ قطعي شده است و اين اشتباه است كه از حالا تيم هاي استقلال و سپاهان را هم به عنوان تيم هاي قطعي معرفي مي كنيم.
اين مسائل در جهان حل شده است
رئيس انجمن ورزشي نويسان نيز بيان كرد: به اعتقاد من پيشنهاد مجلس پيشنهاد بسيار خوبي است. درخصوص واگذاري حق پخش بازي ها به تيم ها در يك مقطعي راه هاي خوبي طي شده بود كه ناگهان اين مساله متوقف ماند.وي ادامه داد: اينجور مسائل به هيچ عنوان پيچيده نيست و ساليان بسيار زيادي است كه در ورزش جهان حل شده است در ورزش جهان ميزان مخاطب كاملا در نظر گرفته مي شود همچنين در رويداد مهمي مانند المپيك كاملا معلوم است كه چه شبكه هايي با المپيك قرار دادمي بندند.
مجمع تشخيص تصميم بگيرد
غلامحسين زمان آبادي رئيس انجمن مطبوعات ورزشي و سخنگوي سابق فدراسيون فوتبال گفت: « صدا و سيما مركز انحصاري مساله حق پخش است و واگذاري اين حق به باشگاه ها از تصميمات اين سازمان خارج است پرونده حق پخش تلويزيوني يكبار پس از بررسي در صحن علني مجلس و تاييدمجلس به شوراي نگهبان ارجاع شد كه شوراي نگهبان آنرا تاييد نكرد و پس از بازگشت به مجلس به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع داده شد كه اين ماجرا در مجمع تشخيص مصلحت مسكوت ماند. براي اولين بار است كه چنين اتفاقي رخ مي دهد و يك لايحه مجدد از مجمع تشخيص مصلحت به مجلس باز گردد.»وي درباره راه حل اين مشكل گفت:« تنها راه حل اين مشكل فشار مجلس به مجمع تشخيص مصلحت است تا پرونده حق پخش مجدد به جريان بيفتد ورسانه اي كردن اين ماجرا مي تواند كمك خوبي به اين ماجرا كند.
مشكلات تا حدي حل مي شود
مهدي خبيري نيز گفت: با واگذاري حق پخش از سوي صدا و سيما به تيم ها وضع بهتر از گذشته مي شود و ديگر تيم ها از لحاظ مالي مشكلي پيدا نخواهند كرد.وي ادامه داد: بر خلاف كشورهاي ديگر تيم هاي ما هنوز مسائل و مشكلات اقتصادي زيادي دارند و بايد به آنها فرصت داده شود تا از منابع مالي خود استفاده كنند.وي در خصوص اقدام مجلس براي حل مشكل پخش تلويزيوني بازيهاي ليگ برتر گفت:اين كار مجلس نشان مي دهد كه هنوز مسئولان به آينده فوتبال نگاه ويژه و خاص دارند و دغدغه مهمي به نام فوتبال را در اولويت برنامه ها قرار مي دهند.
حق WRITE TV
همچنين هوشنگ نصيرزاده در اين خصوص گفت: در هر صورت صدا و سيما از محل بودجه دولتي كسب درآمد مي كند و اين كسب در آمد از رديف بودجه ساليانه اي كه براي آنها در نظر گرفته مي شود كسب مي شود. وي ادامه داد: به همين دليل چون بيشترين درآمد فوتبالي صدا و سيما از حق پخش بازيهاست پيشنهاد مجلس به صدا و سيما براي اينكه آنها حق پخش را واگذار كنند و به جاي آن رديف بودجه آنها رابالا ببرند منطقي ترين تصميمي بود كه ميتوانست گرفته شود.نصيرزاده در پايان گفت: با واگذار كردن حق پخش بازيها توسط صدا و سيما براي باشگاه ها درصدي هم در اختيار AFC قرار مي گيرد و آنها از حق پخش اين بازيها يعني WRITE TV خود استفاده مي كنند.
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن