تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815281709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار
به فاصله 50 روز تا بازگشايي مدارس
تهران براي استقبال از مهر آماده مي شود
ابتكار - به فاصله 50 روز تا بازگشايي مدارس و با آغاز به كار ستاد مهر رمضان در معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، پايتخت براي استقبال از مهرماه و شروع سال جديد تحصيلي آماده مي شود.به گزارش روابط عمومي معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران، به اين منظور ستاد مهر رمضان همچون دو سال گذشته به رياست معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران و با عضويت دستگاه هاي دست اندركار در داخل و خارج از مجموعه مديريت شهري تشكيل شد.براساس اين گزارش همه ساله هم زمان با بازگشايي مدارس تقاضاي سفرهاي درون شهري به ميزان قابل توجهي افزايش پيدا مي كند كه به هماهنگي هاي بين بخشي و اقدامات ويژه اي نياز دارد و امسال براي سومين سال متوالي تقارن ماه مبارك رمضان با شروع سال جديد تحصيلي اهميت اين ايام را مضاعف كرده است.اين گزارش مي افزايد محل استقرار ستاد مركزي مهر رمضان، مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران است كه با توجه به نقش محوري اين مركز اجراي مديريت يكپارچه ترافيك شهري علاوه بر وظيفه شناسايي وقايع و حوادث موثر بر ترافيك، مسئوليت انجام هماهنگي هاي لحظه اي با دستگاه هاي مرتبط، اطلاع رساني به شهروندان و مديريت به هنگام اين گونه اتفاقات را برعهده دارد.بنابراين گزارش از جمله اهداف اين ستاد، كاهش زمان تاخير و جلوگيري از تراكم ترافيك در نقاط بحراني با هدف روان سازي تردد در شبكه معابر، افزايش كارآيي و به كارگيري حداكثر ظرفيت ناوگان حمل و نقل شهري، كاهش زمان سفرهاي آموزشي و جلوگيري از افزايش آلودگي هوا اعلام شده است.اين گزارش حاكي است در اين ارتباط دستورالعمل ستاد مهر رمضان از سوي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران به شهرداري هاي مناطق بيست ودوگانه ابلاغ مي شود كه به موجب آن علاوه بر ستاد مركزي، ستادهاي معين در بيست و دو منطقه شهر تهران نيز تشكيل خواهد شد.گفتني است مشكل قطع برق چراغ هاي راهنمايي در تقاطع ها و ايجاد گره هاي ترافيكي و افزايش تراكم ترافيك در شبكه معابر و نيز مشكل جايگاه هاي سوخت CNG و توقف فعاليت بخش قابل توجهي از ناوگان اتوبوسراني و تاكسيراني، از جمله مشكلات جديدي است كه پيش بيني مي شود هم زمان با آغاز سال جديد تحصيلي باعث تشديد ترافيك شود.

افزايش10 درصدي مسافران مترو در مهرماه
ابتكار-مديرعامل شركت بهره برداري مترو گفت: پيش بيني مي شود، تعداد مسافران مترو در مهر ماه امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزايش يابد. مهندس ربيعي اظهار كرد: با توجه به اين كه تعداد قطارها و فاصله حركت آن ها تا مهر ماه تغييري نخواهد كرد، پيش بيني مي شود، تراكم مسافر در مترو تهران با آغاز سال تحصيلي بيشتر شود. وي افزود: با وجود آنكه در خط يك و دو مترو تهران با كمبود قطار مواجهيم، اما با تعميرات به موقع ميزان توقف قطارها به دليل نقص فني و تاخيرها كاهش يافته است، اما در خط پنج مترو تهران مشكلات زيادي به دليل فرسوده بودن قطارها وجود دارد. مهندس ربيعي با تاكيد برآن كه عمر تعميراتي قطارهاي خط پنج متروي تهران فرا رسيده است، ادامه داد: ميانگين تاخيرهاي خط تهران گلشهر سال گذشته، 20 ثانيه بوده كه امسال به 30 ثانيه رسيده است و به واقع حل مشكلات اين خط، جز با ورود قطارهاي جديد امكان پذير نيست. مدير عامل شركت بهره برداري از مترو تهران، همچنين در مورد متوسط تاخير قطارهاي خط يك و دو مترو تهران، گفت: ميانگين تاخيرهاي اين خطوط سال گذشته، هشت ثانيه بوده كه امسال به پنج ثانيه كاهش يافته است. وي دليل كاهش تاخير قطارهاي خط يك و دو مترو تهران را سوار و پياده شدن مسافران به نحوصحيح و ارتقاي سطح نگهداري و تعميرات قطارهاي اين خط دانست و گفت: در مجموع در اين دو خط با مشكلات كمتري نسبت به خط پنج در مهر ماه مواجه خواهيم بود.

تهراني ها متخلف ترين رانندگان كشور
رئيس مركز اجرائيات پليس راهنمايي و رانندگي ناجا، تهراني ها را با دو ميليون و دويست هزار تخلف در چهار ماهه نخست سال جاري، متخلف ترين رانندگان كشور دانست. سرهنگ جهانگيري در گفتگو با برنا، گفت: طي چهار ماهه نخست سال جاري تعداد 10 ميليون و 500 هزار برگ جريمه در شهرها و جاده هاي كشور صادر شده است كه بيشترين آنها در تهران با دو ميليون و 200 هزار برگ جريمه و كمترين آنها در استان ايلام با 76 هزار برگ جريمه بوده است. وي افزود: در اين مدت، بيشترين مورد تخلف كه منجر به صدور برگ جريمه شده است به نبستن كمربند ايمني با يك ميليون و 400 هزار برگ جريمه تعلق دارد. رئيس مركز اجرائيات پليس راهور ناجا تصريح كرد: طي چهار ماهه نخست سال جاري تعداد 230 هزار برگ جريمه به دليل ورود غير مجاز به محدوده طرح ترافيك و محدوده زوج و فرد در تهران بزرگ صادر شده است. وي با اشاره به قطعي برق به ويژه در ساعات پاياني روز در تقاطع هاي پايتخت، تاكيد كرد: اين امر باعث افزايش 30 درصدي تصادفات و افزايش بيش از 30 درصدي تخلفات در شهر تهران شده است.

تمام داوطلبان كنكور وارد دانشگاه مي شوند
رئيس سازمان سنجش گفت: با توجه ظرفيت آموزش عالي كشور با احتساب دانشگاه هاي روزانه، شبانه، پيام نور، آزاد، غيرانتفاعي، فني حرفه اي و علمي كاربردي تمام داوطلبان كنكور پذيرش مي شوند. عبدالرسول پورعباس با بيان اين كه در مرحله اول كنكور حدود 800هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند كه از اين تعداد حدود 500 هزار نفر در دانشگاه هاي وابسته به وزارت علوم پذيرش مي شوند، گفت: ظرفيت موجود پذيرش از طريق كنكور سراسري 430 هزار نفر است. وي با اشاره به پذيرش 2 نفر از هر 3 داوطلبي كه در كنكور شركت كردند، گفت: امسال حدود 63 درصد از داوطلبان كنكور در دانشگاه هاي كشور پذيرش مي شوند. رئيس سازمان سنجش با بيان اين كه امسال حدود 6 درصد از داوطلبان كنكور در دانشگاه هاي روزانه پذيرش مي شوند، اظهار داشت: 41 درصد از داوطلباني كه در جلسه كنكور حضور داشتند امسال در دانشگاه هاي كشور پذيرش مي شوند.

شمارش معكوس براي بسته شدن درهاي بهشت زهرا
به گفته مسئولان شهرداري تهران شمارش معكوس براي نبود جا براي دفن اموات تهراني آغاز شد.محمود رضاييان مدير عامل سازمان بهشت زهرا شهرداري تهران در گفت وگو با فارس افزود: هنوز مشكل كمبود جا براي دفن اموات در تهران برطرف نشده است.وي ادامه داد: بايد تمام مسئولان مربوطه در اين زمينه دست به دست هم داده و اين مشكل را هر چه زودتر بر طرف كنند.وي خاطرنشان كرد: با توجه به فضاي محدودي كه در حال حاضر در بهشتزهرا داريم، بايد گفت كه شمارش معكوس براي آغاز بحران نبود جا براي دفن اموات شروع شده است.مدير عامل سازمان بهشت زهرا شهرداري تهران در خصوص ساخت گورستان در «تلو» گفت: شهرداري تهران در اين محدوده زمين و طرح مصوب دارد.وي در خصوص توسعه گورستان بهشت زهرا به سمت باقر شهر گفت: شهرداري تهران در سال هاي قبل 160 هكتار زمين در اين محدوده تملك كرده است.به گفته رضاييان، در صورت اجرايي شدن طرح توسعه 160 هكتاري بهشت زهرا (س) ظرفيت اين گورستان تا 10 سال آينده افزايش مي يابد.مدير عامل سازمان بهشت زهرا شهرداري تهران اضافه كرد: تهران به جز بهشت زهرا به 4 گورستان رسمي ديگر، در 4 نقطه شمال شرقي و شمال غربي و جنوب شرقي و جنوب غربي نياز دارد ولي هنوز نتواسته ايم حتي يك گورستان جديد هم در تهران احداث كنيم.وي تصريح كرد: كلان شهر تهران به صورت بالقوه در معرض بحران هاي طبيعي است و بهشت زهرا(س) به تنهايي نمي تواند پاسخگوي دفن متوفيان بي شمار تهران باشد.

حضور بيش از 150 فيلم كوتاه در جشنواره بين المللي آخرين منجي
ابتكار-مدير كميته فيلم كوتاه نخستين جشنواره بين المللي آخرين منجي با اشاره به حضور بيش از صد و پنجاه فيلم كوتاه در اين جشنواره با همكاري انجمن سينماي جوان و سازمان صدا و سيما، از پخش آثار برگزيده از شبكه تهران خبر داد.به گزارش ستاد خبري نخستين جشنواره بين المللي آخرين منجي، ناصر باكيده; رئيس انجمن سينماي جوان و مدير كميته فيلم كوتاه نخستين جشنواره بين المللي آخرين منجي، با اشاره به استقبال هنرمندان از بخش فيلم كوتاه جشنواره اظهار داشت: با توجه به موضوعي بودن اين جشنواره آثار قابل توجهي به اين كميته ارسال شده است كه با دقت نظر هيات انتخاب و ارزيابي، از سه فيلم كوتاه برگزيده در همايش اختتاميه با حضور رئيس سازمان صدا و سيما، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس سازمان تبليغات اسلامي تجليل خواهد شد.وي افزود: هيات داوري و انتخاب فيلم نامه جشنواره آخرين منجي متشكل از كارشناسان سيما و حوزه فيلم كوتاه است و در پايان آثار برگزيده مشمول حمايت انجمن سينماي جوان شده، امكانات توليد و ساخت فيلم نامه ها و اختيار صاحبان آثار برتر قرار خواهد گرفت.
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن