تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815255417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با هدف ايجاد صلح؛سومين كنفرانس بين المللي علماء اسلامي در جاكارتا برگزار شد.


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با هدف ايجاد صلح؛سومين كنفرانس بين المللي علماء اسلامي در جاكارتا برگزار شد.
خبرگزاري مهر-جاكارتا: سومين كنفرانس بين المللي علماء اسلامي در جاكارتا پايتخت اندونزي با هدف ايجاد صلح در دنياي اسلام برگزارشد.

سومين كنفرانس بين المللي علماء اسلامي اخيرا در" هتل بارا بودور" جاكارتا با شعار «توسل به اسلام بعنوان رحمه للعالمين » برگزار شد . در اين كنفرانس علماء اسلامي از 64 كشور حضور داشتند.هدف از برگزاري آن بررسي ايجاد صلح و جلوگيري از منازعات در دنياي اسلام بود.

اجلاس با سخنان هاشم موذادي بعنوان ميزبان آغاز شد. در اين كنفرانس شخصيتها ، علماء و محققين ريشه انواع اختلافات بويژه در كشورهاي مسلمان را بررسي كردند . دبير كل نهضت العلماء در اين كنفرانس گفت: علت اصلي ظهور نزاع قومي و ديني، بي عدالتي جهاني در زمينه سياسي ، اقتصادي و فرهنگي است. وي افزود نبايد اجازه داد تا اسلام بعنوان دين طرفدار خشونت و تروريسم معرفي شود، زيرا اسلام مبلغ صلح است.

" سوسيلو بامبانگ يوديونو" رئيس جمهور اندونزي طي سخناني در اين كنفرانس اظهار داشت، اميدوار است اين كنفرانس بتواند راهي براي ايجاد صلح جهاني پيدا كند. وي وظيفه انديشمندان اسلامي را تربيت نسل جوان و طرفدار صلح دانست. رئيس جمهور اندونزي افزود، يكي از كليد هاي برقراري صلح در جهان اسلام، ارتقاء توان اقتصادي مردم و رفاه آنها است. بگفته ايشان دنياي اسلام از قافله پيشرفت عقب مانده و بگزارش سازمان ملل تنها 9 كشور مسلمان در رديف كشورهاي با توسعه بالا قرار دارند، 40 درصد از جمعيت كشورهاي مسلمان هنوز بي سواد هستند. با اين وضعيت، ما نمي توانيم در دنياي امروزي كه مانند دهكده كوچكي شده رقابت كنيم. او افزود كشورهاي مسلمان 70 درصد نيازهاي انرژي دنيا و 40 درصد نيازهاي مواد غذائي را در اختيار دارند، همچنين بازار مسلمانان 20 در صد از جمعيت جهان را مي پوشانداگر متحد باشيم ،اين توانمنديها به توليد، تجارت و سرمايه گذاري تبديل مي شود.

همچنين در مراسم افتتاحيه كنفرانس بين المللي علماي اسلامي معاون آموزشي و پژوهشي وزارت خارجه پيام رياست جمهور كشورمان را قرائت نمود.در اين پيام ضمن اشاره به سردرگمي حاكم برجهان، كشتار مردم فلسطين همراه با سكوت جوامع بشري ،سوء استفاده از عناوين و ارزشهاي اسلامي، هجمه تبليغاتي مخالفين اسلام به ارزشهاي اسلامي و معنوي و كوته بيني و برخي افراط گرائي هاي ديني را از مسائل مهم جهان اسلام ناميده است. رئيس جمهور كشورمان انقلاب اسلامي را نقطه عطف بيداري اسلامي ناميده و خاطر نشان كرد خصومت استكبار با جمهوري اسلامي ايران بخاطر پيشرفت و ترقي حتي در سطح تكنولوژي هسته اي صلح آميز بدون اتكاء به آنان است .وي افزود نظام موجود بر مبناي حاكميت نظام سلطه و توافق قدرتهاي بزرگ شكل گرفته است .در اين پيام همچنين آمده است كه محو اين بي عدالتي و شكل گيري نظام جديد بر اساس عدالت راهكار اصلي بشمار مي آيد. رياست جمهور كشورمان در اين پيام يادآور شده كه مسلمانان با داشتن يك سوم جمعيت جهان، نماينده اي در شوراي امنيت ندارند.ايشان اين كنفرانس را گامي در جهت يافتن راهكار تحقق طلح و امنيت جهاني بر مبناي عدالت توسط جوامع مختلف بشري خصوصا جوامع اسلامي دانست.

كنفرانس بين المللي علماء اسلام غرب را از مداخله در امور مسلمين بر حذر داشت

كنفرانس بين المللي علماء اسلامي غرب را بخاطر ايجاد نزاع و تفرقه در جهان اسلام سرزنش كرد.بنظر انها مداخله عمدي غرب در كشورهاي اسلامي باعث شده تا جهان اسلام در بين خودشان رنج منازعه را تحمل كنند. اين موضوع در كنفرانس بين المللي علماء اسلامي كه اخيرا در جاكارتا برگزار شد مطرح گرديد. در اين كنفرانس سه روزه كه نهضت العلماء ميزبان آن بود 300 نفر از 64 كشور شركت نموده و ديروزبا صدور بيانيه بكار خود پايان مي دهد.

"علي تسخيري" از علماي ايران در مصاحبه مطبوعاتي، علت اصلي آشفتگي در كشورهاي اسلامي را بدليل عامل خارجي يعني دخالت غرب دانست.بگفته وي در قرن 19 آنها از منابع ما بهره برداري كردند و كشورهاي اسلامي را به عقب برگرداندند. كشورهاي غربي بعد از استقلال نيز همين رويه را ادامه دادند و با مداخله در امور اقتصادي و داخلي ما مي خواستند حضور خود را حفظ كنند. بگفته دو تن از علماي فلسطين و سومالي ،مداخله خارجي جهان اسلام را ضعيف و آنها را به منازعه داخلي گرفتار كرد. بگفته يكي از علماي فلسطين، منازعه فلسطين و اسرائيل بر سر مسائل مذهبي نيست، بلكه جنگ بين استعمارگر و استعمار شده است.

يكي از علماي سومالي گفت در جوامع مسلمين وحدت نظري در اقتصاد و سياست وجود ندارد ،هركدام از ما به راه خود مي رويم و ايجاد وحدت در نظرات ارائه شده بر منافع ملي هركدام از ما تكيه دارد. بگفته وي بخاطر نفوذ كشورهاي امپرياليست خارجي، دولتهاي اسلامي از سازمانهاي اسلامي به اندازه كافي حمايت نمي كنند.همچنين آيت الله تسخيري معتقد است ، منافع ملي كشورها، تلاشهاي صورت گرفته براي وحدت را خنثي مي كند، زيرا اين منافع به ارتباط كشورها با قدرتهاي غربي گره خورده است.

همچنين هاشم موذادي، هدف از برگزاري كنفرانس را بررسي ريشه هاي اختلاف و ايجاد صلح و جلوگيري از منازعات در دنياي اسلام ناميد و گفت :اميد است علماء متجاوزين را مشخص كرده و سيستم دفاعي در مقابل آن پيدا كنند.

كنفرانس بين المللي علماء اسلام غرب را از مداخله در امور مسلمين بر حذر داشت.

كنفرانس بين المللي علماء اسلامي غرب را بخاطر ايجاد نزاع و تفرقه در جهان اسلام سرزنش كرد.بنظر انها مداخله عمدي غرب در كشورهاي اسلامي باعث شده تا جهان اسلام در بين خودشان رنج منازعه را تحمل كنند. اين موضوع در كنفرانس بين المللي علماء اسلامي كه از دو روز قبل در جاكارتا آغاز به كار نموده مطرح شد. علماء به غرب توصيه كردند كه الگوي روابطش را با اسلام تغيير دهد . در اين كنفرانس سه روزه كه نهضت العلماء ميزبان آن بود 300 نفر از 64 كشور شركت نموده و امروز جمعه با صدور بيانيه بكار خود پايان مي دهد.

علي تسخيري از علماي ايران در مصاحبه مطبوعاتي، علت اصلي آشفتگي در كشورهاي اسلامي را بدليل عامل خارجي يعني دخالت غرب دانست.بگفته وي در قرن 19 آنها از منابع ما بهره برداري كردند و كشورهاي اسلامي را به عقب برگرداندند. كشورهاي غربي بعد از استقلال نيز همين رويه را ادامه دادند و با مداخله در امور اقتصادي و داخلي ما مي خواستند حضور خود را حفظ كنند. بگفته دو تن از علماي فلسطين و سومالي ،مداخله خارجي جهان اسلام را ضعيف و آنها را به منازعه داخلي گرفتار كرد. بگفته يكي از علماي فلسطين، منازعه فلسطين و اسرائيل بر سر مسائل مذهبي نيست، بلكه جنگ بين استعمارگر و استعمار شده است.

البته برخي از علماء اين منازعه را به علت مسائل داخلي نيز ميدانند. يكي از علماي سومالي گفت در جوامع مسلمين وحدت نظري در اقتصاد و سياست وجود ندارد ،هركدام از ما به راه خود مي رويم و ايجاد وحدت در نظرات ارائه شده بر منافع ملي هركدام از ما تكيه دارد. بگفته وي بخاطر نفوذ كشورهاي امپرياليست خارجي، دولتهاي اسلامي از سازمانهاي اسلامي به اندازه كافي حمايت نمي كنند.همچنين آيت اله تسخيري معتقد است ، منافع ملي كشورها، تلاشهاي صورت گرفته براي وحدت را خنثي مي كند، زيرا اين منافع به ارتباط كشورها با قدرتهاي غربي گره خورده است.

هاشم موذادي، هدف از برگزاري كنفرانس را بررسي ريشه هاي اختلاف و ايجاد صلح و جلوگيري از منازعات در دنياي اسلام ناميد و گفت ، اميد است علماء متجاوزين را مشخص كرده و سيستم دفاعي در مقابل آن پيدا كنند.
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 313]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن