تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813065681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش 54 درصدي سود شركت ها


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: افزايش 54 درصدي سود شركت ها
واحد مركزي خبر:علي رحماني در نشست هم انديشي بررسي وضع بازار و تغييرات شاخص افزود: پيش بيني سود شركت ها تغيير كرده است بطوريكه در سال 86 شركت ها 7 هزار و 144 ميليارد تومان سود پيش بيني كرده بودند و از اين رقم 6 هزار و 507 ميليارد تومان تحقق پيدا كرد .

وي با اشاره به عملكرد بورس در چهار ماه نخست امسال گفت : در اين مدت1402 ميليارد تومان پول جديد وارد بازار شد كه 628 ميليارد تومان به اشخاص حقيقي و774 ميليارد تومان به اشخاص حقوقي اختصاص داشت.

رحماني با اشاره به سرمايه گذاري 51 ميليون دلاري خارجيان در بورس اظهار داشت: فقط يك دهم بازار سرمايه در اختيار سرمايه گذاران خارجي است كه اين تنها نكته ضعف بورس است.

وي با بيان اينكه در 40 روز گذشته جريان نقدينگي كه وارد بازار شده از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است افزود: سال 85 دركل 400 ميليارد تومان پول جديد وارد بازار شد و خالص جريان ورود اشخاص حقوقي نيز 60 ميليارد تومان منفي بود درحالي كه درسال گذشته 849 ميليارد تومان پول جديد وارد شد كه 329 ميليارد تومان معادل 38 درصد به اشخاص حقيقي و 529 ميليارد تومان معادل 62 درصد به اشخاص حقوقي اختصاص داشت.

رحماني عوامل درون بورسي ، ورود شركت‌هاي اصل 44 به بورس و افزايش پيش بيني سود شركت‌ها در مقايسه با گذشته را ازجمله عوامل افزايش ورود جريان نقدينگي به بازار سرمايه برشمرد.

وي با اشاره به وجود 318 شركت در بازار اول و دوم و60 شركت در تابلو چهارم، سرعت گردش سهام را مثبت ازريابي كرد و گفت : سرعت گردش سهام رشد قابل توجهي داشته است به طوري كه در چهار ماه نخست امسال سرعت گردش معاملات 3 و 64 صدم بود و پيش بيني مي شود تا پايان سال به 10 و 68 صدم برسد .

رحماني بازده بورس كشورمان از تير سال گذشته 31 تير امسال را 60 و نيم درصد برآورد اعلام كرد و افزود: درسال گذشته از 36 صنعت موجود در بورس حدود 11 صنعت سود آور بودند درصورتي كه در اين يك ساله آمارها نشان مي دهند 20 صنعت در بورس سودآور و 16 صنعت زيان ده هستند.

وي اضافه كرد:با مشاهده پيش بيني سود از 36 صنعت موجود در بورس ، هم اكنون 32 صنعت سود ده و فقط سه صنعت زيان ده هستند.

او با اشاره به افزايش P/E بازار از رقم 5 و 2 دهم در 31 تير سال 86 به 5 و 68 صدم گفت : اين افزايش حاكي از آن است كه رشد قيمت بيشتراز رشد سود بوده است.

رحماني با اشاره به رونق بازار دريكسال اخير هم افزود: بورس در اين مدت براي مردم جذابيت ايجاد كرد كه اين جذابيت ناشي از افزايش سودآوري شركت‌ها، تعديل مثبت شركت‌هاي بورس، اصلاح قيمت سيمان و عرضه شركت‌هاي اصل 44

و كاهش سودآوري در بازارهاي رقيب بوده كه به ايجاد جريان نقدينگي جديد در بازار كمك كرده است.

مدير عامل بورس اضافه كرد : با فرصت‌هاي ايجاد شده ، مي توان جريان نقدينگي سرازير شده به بازار را افزايش داد، از اين رو از شركت‌ها خواسته ايم كه با عرضه سهم از افزايش بي رويه قيمت جلوگيري كنند و كساني كه پول خود را وارد بازار مي كنند بتوانند سهم خريداري كنند.

در ادامه اين نشست مسئولان و فعالان بازار سرمايه با بررسي وضع بازار سهام در 4 ماهه اخير به اين نتيجه رسيدند كه روند حركت بازار سهام منطقي بوده و حبابي نداشته است و در سه ماه آينده هم با خطري مواجه نخواهد شد.

كارگزاران و فعالان حقوقي در اين نشست به ، رونق قابل توجه بازار سهام و ركورد بازار مسكن ، طبيعي بودن رشد شاخص‌ها، افزايش نقدينگي و سرمايه‌هاي جديد و قديم، منطقي بودن بازار و تشكيل نشدن حباب قيمتي، جذاب بودن عرضه هاي اوليه سهام، موفقيت صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در كسب بازدهي اتفاق نظر داشتند.
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن