تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815432502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعمال فشارها تاثيري در روابط ايران و سوريه ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اعمال فشارها تاثيري در روابط ايران و سوريه ندارد
حجت الاسلام و المسلمين اختري گفت : فشارهاي آمريكا و لابي هاي صهيونيست و برخي كشورهاي اروپايي، نتوانسته است تاثيري بر روابط سوريه و ايران داشته باشد.
به گزارش شبكه خبر ، حجت الاسلام و المسلمين محمد حسن اختري در گفتگوي اختصاصي با سايت اين شبكه در باره تلاش هاي كشورهاي غربي براي فاصله انداختن بين ايران و سوريه گفت : با توجه به شناختي كه ما از سوريه داريم و مواضع بسيار خوب و مستحكمي كه سوريه در مسائل منطقه اي و بين المللي داشته و از خود نشان داده است ، گفتگوها و مسائل جانبي در زمينه دور كردن سوريه از ايران هيچ تاثيري نداشته و نمي تواند داشته باشد.

وي افزود : بارها فشارهاي آمريكا از يك سو و فشارهاي لابي هاي صهيونيست از سوي ديگر و همچنين همگامي و همسويي برخي كشورهاي اروپايي با امريكا براي ايجاد فشار بر روي سوريه و شخص بشار اسد در اين مدت صورت گرفته ولي در همه فرصت هاي گذشته و حركت هايي كه صورت گرفته ما شاهد بوديم كه اين فشارها نتوانسته است تاثيري داشته باشد و روابط بين دو كشور همچنان عميق و راهبردي و گسترده در حال پيشرفت بوده و هست .

اختري در باره پيام سفر بشار اسد به ايران، گفت : سفر بشار اسد به جمهوري اسلامي ايران ، براي امريكا و صهيونيست ها مي تواند اين پيام را داشته باشد كه اين فشارها بر روي سوريه تاثير گذار نيست .

وي ادامه داد: آقاي بشار اسد و حكومت سوريه بر ادامه روابط دوستانه و برادرانه بين ايران و سوريه مصمم هستند به ويژه اين كه اين روابط دو جانبه در اين مدت توانسته است موفقيت هاي خودش را در صحنه هاي منطقه اي و بين المللي نشان بدهد.

اختري افزود : موفقيت هاي فلسطيني ها و حماس،حزب الله و گروه معارض در لبنان در اين مدت نشان دهنده اين است كه حزب الله توانسته است، موقعيت و پيروزي براي عرب و جهان اسلام بوجود بياورد .
وي گفت : همه اينها دستاوردها و نتايج اين همكاري ها بوده كه سوري ها و لبناني ها و ايران و همه كشورهاي منطقه به خوبي شاهد آن بوده اند كه اين روابط با توجه به نتايج مثبت و ارزنده اي كه داشته قطعا در آينده هم اين روابط تداوم پيدا خواهد كرد.

اختري افزود : دو كشور ايران و سوريه با در نظر گرفتن اين موفقيت ها بر اين عقيده خواهند بود كه اين ارتباطات دوجانبه همچنان در خاورميانه و منطقه كارساز و در برابر توطئه هاي امريكا و صهيونيست موثر بوده و خواهد بود و راه رسيدن به اين پيروزي ها ، تحكيم بيشتر اين روابط است .

سفير سابق ايران در سوريه ادامه داد : در اين سفر نيز ما و همه جهان شاهد اين خواهيم بود كه اين سفر در روابط دوستانه دوجانبه ،هم تاثيرات بسيار خوب و عميقي خواهد داشت و هم روابط سياسي و اجتماعي و اقتصادي بين دو كشور را كه همواره در حال توسعه بوده ، عميق تر و گسترده تر تداوم پيدا خواهد كرد.

وي گفت : نقش ايران و سوريه در همگرايي بين كشورهاي حوزه خليج فارس نقش مثبت و موثري است و همواره هم ايران و سوريه تاكيد داشته اند كه ما دو كشور بايد روابط خود را با كشورهاي حاشيه خليج فارس و كشورهاي منطقه عربي خاورميانه به طور كلي روزبه روز گسترش دهيم و دولت هاي عربي بايد خوب درك كنند و اين را لمس كنند كه دوستي و روابط خوب بين ايران و سوريه نه تنها به ضرر آنها نيست بلكه به نفع آنهاست و مي تواند تامين كننده مصالح عربي و اسلامي در منطقه باشد.

اختري افزود : رابطه خوب بين ايران و سوريه مي تواند الگويي براي روابط خوب بين اين دوكشور و كشورهاي عربي با منطقه خاورميانه باشد و كشورهاي عربي بايد بدانند اين دو كشور در مصالح كلي و عمومي منطقه اي پشتيبان كشورهاي عربي هستند گرچه بايد همين را در نظر داشته باشيم كه امريكا و لابي صهيونيست ها و برخي از كشورهاي غربي پيرو امريكا تلاش مي كنند كه كشورهاي عربي منطقه را بترسانند و وحشت در آنها ايجاد كنند.

وي گفت : ارتباطات خوب بين ايران و سوريه در بعضي از كشورهاي عربي توانسته است تاثيرگذار باشد و آنها به خوبي درك مي كنند كه ايران و سوريه دشمن آنها نيستند بلكه دوست آنها و پشتيبان از منافع آنها در منطقه هستند به خصوص در مسئله عراق و تركيه .

اختري افزود : ارتباطات دو جانبه و سه جانبه بين ما و سوريه و تركيه تاثيرات بسيار خوبي را در پيوند منطقه اي دارد و همچنين در ارتباط با كشور عراق به خوبي اين مسئله را شاهديم كه روابط بين ايران و سوريه و عراق نيز مي تواند زمينه ساز تحول بسيار مثبت و مهمي در منطقه باشد و همكاري ها چه از لحاظ سياسي ؛ اقتصادي و علمي مي تواند باعث رشد كشورهاي منطقه و عربي باشد.
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن