تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815055207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عليرضا علي احمدي براي آينده اي نزديك پيش بيني كرد دعواي بزرگ مجلس و دولت بر سر كنكور


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: عليرضا علي احمدي براي آينده اي نزديك پيش بيني كرد دعواي بزرگ مجلس و دولت بر سر كنكور
وزير آموزش و پرورش، مطرح كردن تنبيه بدني دانش آموزان از سوي رسانه ها را خيانت به آموزش و پرورش دانست.
به گزارش ايسنا، عليرضا علي احمدي در حاشيه مراسم افتتاحيه طرح ولايت دانش آموزان مخترع و مبتكر سراسر كشور در مشهد، در جمع خبرنگاران درباره تنبيه بدني دانش آموزان در مدارس، گفت: درست نيست راجع به اين موضوع صحبت كنيم.
وي تصريح كرد: در سيستم آموزشي، حدود 250 هزار فرهنگي حضور دارند، حالا يك نفر هم ممكن است، يك اشتباهي در اين ميان انجام دهد، ولي ما نبايد به اين حرف ها دامن بزنيم.
وزير آموزش و پرورش گفت: مطرح كردن مساله تنبيه بدني توسط رسانه ها، خيانت به آموزش و پرورش است كه بايد جلوي آن گرفته شود.
علي احمدي درباره پرداخت مطالبات بازنشسته هاي آموزش و پرورش، گفت: كاري كرديم كه ديگر تحصن هايي در اين باره نداشته باشيم.
وزير آموزش و پرورش همچنين در پاسخ به سوال يكي از دانش آموزان، مبني بر اين كه چرا با تغيير هر وزير، برنامه هاي وزارتخانه مربوطه تغيير مي كند، گفت: بايد اصل تغيير را بپذيريم و در همين راستا، هر مسوولي كه سكان دار شود، بايد توانايي هدايت تغيير را داشته باشد.
وي ادامه داد: وزير از گزند روزگار در امان نيست، به همين منظور بايد به سياست ها، ثبات نسبي داده شود، تا با عوض شدن يك وزير، كشور صدمه نبيند.
علي احمدي تصريح كرد: راهكار اين است كه وزير، مقامي تشريفاتي باشد و قائم مقام وي، به عنوان بازوي اجرايي، ايفاي نقش كند و براي ثبات بيشتر سياست هاي تدوين شده توسط وزارتخانه ها، مي توان سياست ها را با مشاركت مجلس و ديگر قوا اتخاذ كرد.
وزير آموزش و پرورش افزود: به زودي دعواي بزرگي بين مجلس و دولت بر سر قضيه كنكور به وقوع خواهد پيوست كه مطمئنا ابعاد وسيعي خواهد داشت.
علي احمدي درباره يك شيفته كردن مدارس كشور، گفت: تجربه ثابت كرده كه بهترين ساعات يادگيري، صبح است، لذا اين گونه استنباط نشود كه آموزش و پرورش به دنبال بريدن نان معلمان است، چراكه معلمان حقوق خود را به طور كامل دريافت خواهند كرد.
وي در جواب سوال يكي از دانش آموزان مبني بر اين كه چرا بعد از امتحانات خرداد ماه، مطالب درسي در ذهن دانش آموزان نمي ماند، افزود: براي جلوگيري از اين موضوع، بايد تغييراتي در نوع كلاس داري داشته باشيم، تا بر حس كنجاوي دانش آموزان تاكيد شود، به بياني ديگر، شيوه تدريس نبايد مبتني بر محتويات كتاب ها باشد.
علي احمدي با بيان اين كه آموزش و پرورش، سرنوشت آموزش كشور را رقم نمي زند، گفت: هم اكنون معلمان، تنها گروه مرجع و موثر در شكل گيري شخصيت هاي دانش آموزان نيستند و آموزش و پرورش نيز نتوانسته بازار قوي درسي را فراهم كند كه همه اين عوامل دست به دست هم داده تا آموزش و پرورش، سرنوشت آموزش كشور را رقم نزند.
وي درباره كمبود امكانات در مدارس نمونه دولتي، گفت: سعي بر اين است كه به وسيله گرفتن شهريه بيشتر، امكاناتي بهتر در اين مدارس فراهم شود، اما براي جلوگيري از ضايع شدن حقوق دانش آموزان، نظارت بيشتري بر اين امر لازم خواهد بود.
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: سعي بر اين است كه از زورگويي هاي خود كم كرده و حجم مطالب و فشار كاري بر روي دانش آموزان، خصوصا دانش آموزان مقطع ابتدايي را كاهش دهيم، چراكه بين بزهكاري جوانان و نمره مردودي، رابطه اي قوي وجود دارد.
علي احمدي در رابطه با تغييرات كتاب هاي درسي دوره دبيرستان نيز گفت: كتاب هاي سطح اول دبيرستان را در سال جديد تحصيلي تغيير اساسي خواهيم داد.
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن