تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812950057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تابستان امسال زير بار ترافيك جاده‌ايتعطيلات آخر هفته و توقف در جاده ها


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: تابستان امسال زير بار ترافيك جاده‌ايتعطيلات آخر هفته و توقف در جاده ها
گروه اجتماعى - مسافرت‌هاى تابستانى براى مردم تهران اين روزها با مشكلى روبه‌رو شده كه روز به روز حادتر مى‌شود. رفتن و باز آمدن از سفر براى شهروندان تهرانى هنگامى كه به ترافيك جاده‌ها و گالن‌هاى بنزين با قيمت سرسام‌آور فكر مى‌كنند بيشتر به كابوس شبيه است تا سفرى براى تمدد اعصاب و به دست آوردن آرامش. گزارش‌هايى كه در اين زمينه از سوى منابع مختلف خبرى چاپ شده نشان‌دهنده بروز بحرانى براى شهروندان تهران است؛ بحران ترافيك جاده‌اى در روزهاى تعطيل پديده‌اى است كه شايد براى رانندگان ايرانى به زودى پايان نيابد. جاده‌هايى كه در تعطيلات به پاركينگ تبديل مى‌شوند.ورود ميليونى گردشگران تابستانى به استان مازندران در سه روز اخير محورهاى مواصلاتى استان را همچنان پرترافيك كرده و پيش‌بينى پليس اين است كه راهبندان و ترافيك سنگين تا اولين ساعات بامداد امروز ادامه يابد. اگرچه محدوديت‌هاى ترافيكى تنها پشتيبان پليس مازندران براى كنترل و مهار ترافيك در محورهاى شمال است، ولى اين اهرم همچنان در دستور كار خواهد بود. فرمانده پليس مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سارى از آغاز يكطرفه بودن محورهاى كندوان از ساعت 3:20 دقيقه ديروز و محور هراز از ساعت سه بعدازظهر جمعه خبر داد و افزود: اين محدوديت‌ها تا زمان روان‌سازى ترافيك ادامه خواهد داشت. رضا كيوانپور، ترافيك كندوان را سنگين برشمرد و اظهار داشت: پيش‌بينى مى‌شود با محدوديت فشرده، زنجيرى و قطارى از منطقه آب اسك هراز، روند ترافيك سبك تر شود. وى درباره محور هراز نيز گفت: در حال حاضر ترافيك فوق سنگين در اين محور گزارش شده و پيش‌بينى روان شدن نسبى ترافيك فقط با اجراى يك طرفه شدن محقق خواهد شد. فرمانده پليس راه مازندران با تاكيد بر اينكه جاده‌هاى مهم نظير هراز و كندوان به سمت تهران يكطرفه خواهد بود، تصريح كرد: در محور كناره به دليل ورود خودروهاى بومى و مسافران تابستانى ترافيك سنگينى مشاهده مى‌شود. فرمانده پليس راه مازندران به رانندگان توصيه كرد در محورهايى كه جاده يكطرفه است، رانندگان حتما در مسير خودشان حركت كنند و از سبقت هاى غير مجاز و استفاده از شانه‌هاى سمت راست و چپ به شدت خوددارى كنند. فرمانده پليس راه مازندران در بخش پايانى سخنانش ورود روزانه حداقلى خودروها به محورهاى مازندران در 24 ساعت گذشته در محور كندوان را 100 هزار دستگاه و در محور هراز 120 هزار خودرو اعلام كرد.

سرهنگ عليشاهى رئيس مركز كنترل ترافيك ديروز در گفت‌وگو با فارس گفت: تا ساعت 12 صبح ديروز در جاده‌هاى شمالى كشور مشكل خاصى از بابت ترافيك وجود نداشت ولى هم اكنون به دليل برگشت مسافران ميزان بار خودرو در اين جاده‌ها پرحجم ولى روان است.

وى گفت: ديروز محور چالوس از شمال به سمت تهران يك طرفه شده و محور هراز نيز از ساعت 2:30 دقيقه بعدازظهر به سمت تهران يكطرفه شده است. وى در پاسخ به پرسشى مبنى بر اينكه پيش بينى مى كنيد در ساعت‌هاى بعدازظهر و شب با حجم شديد خودرو مواجه شويد يا خير گفت: هرچه به سمت بعدازظهر پيش برويم ميزان ترافيك جاده‌اى بيشتر خواهد شد ولى اينكه جاده‌هاى شمالى به دليل حجم بالاى ترافيك قفل شود بعيد به نظر مى‌رسد زيرا تعدادى از مسافران ديروز بعدازظهر از اين جاده عبور كردند و تعدادى هم بازگشت خود را به فردا موكول كرده‌اند. سرهنگ عليشاهى ادامه داد: به دليل بازگشت مسافران از مشهد مقدس نيز هم اكنون جاده گرمسار به سمت شريف آباد پرحجم است. از سوى ديگر در حالى كه فرمانده پليس‌راه كشور بارها نسبت به ناايمنى جاده چالوس هشدار داده بود، اين بار ريزش كابل و تاسيسات برق تونل 5 اميركبير موجب انسداد 7 ساعته اين محور شد. اين در حاليست كه بازگشايى اين مسير به دليل در اختيار نبودن تجهيزات لازم ـ حتى يك بالابر استانداردـ ساعت‌ها به طول انجاميد! به گزارش ايسنا، ريزش حجم وسيعى از كابل‌هاى تونل 5 امير‌كبير در محور كرج چالوس كه ساعت 13:15روز پنجشنبه رخ داد به دليل عدم وقوع هرگونه حادثه طبيعي، بسيار عجيب به نظر مى‌رسيد! در پى اين حادثه به تعدادى از خودروهاى عبورى خسارت وارد شد، اما خوشبختانه كشته و مجروحى به دنبال نداشت. ماموران پليس‌راه براى جلوگيرى از حوادث احتمالي، محور چالوس را مسدود كرد كه اين انسداد تا ساعت 20 كه مشكل تونل برطرف شد، ادامه داشت. اما توقف تردد در محور چالوس كه خود جزو محورهاى بحرانى به لحاظ حجم تردد در كشور است، خود موجب سنگينى بار ترافيك محورهاى «هراز» و «فيروزكوه» و غيرعادى شدن ترافيك آنها شد به شكلى كه ترافيك اين دو محور تا پاسى از بامداد جمعه نيز ادامه داشت.

به گزارش ايسنا، محور چالوس بر اساس جديدترين گزارش سازمان راهدارى و حمل و نقل جاده‌اى در خصوص ارزيابى شبكه جاده‌اى كشور، محورهاى «كرج ـ چالوس» به طول 124 كيلومتر، «رودهن ـ آمل» به طول 130 كيلومتر و «قزوين ـ رشت» به طول 120 كيلومتر جزو 15 محور بحرانى كشور به لحاظ حجم ترافيك بوده و در پايين‌ترين سطح سرويس (L.O.S) قرار دارند. وى قابليت‌هاى آزادراه «تهران‌ـ شمال» را يادآور شد و تصريح كرد: طراحى مهندسي، كنترل هوشمند تمام مسير و افزايش حجم و سرعت تردد از ويژگى‌هاى اصلى اين مسير است كه اميدواريم مسؤولان هرچه سريعتر براى اتمام اين آزادراه اقدام كنند. فرمانده پليس‌راه كشور با اشاره به اين كه اولويت اول وزارت راه بر اساس اعلام سرپرست اين وزاتخانه آزادراه تهران ـ شمال است، اظهار اميدوارى كرد كه با تشكيل كميته‌اى ويژه براى اين آزادراه كه بر اساس دستور رئيس‌جمهورى صورت گرفته است، مسافران از تحمل درد مزمن چالوس و پليس نيز از فشار روانى انسدادهاى متعدد اين محور ر هايى يابند.
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن