تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815511244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرايد گران‌تر شد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: پرايد گران‌تر شد
قيمت خودرو در هفته‌اى كه گذشت با افزايش عمومى‌همراه بود. نكته‌ جالب در قيمت‌هاى اين هفته افزايش نسبى سقف عمومى‌قيمت‌ها بود و تنها كاهش عمده‌ قيمتى مربوط به سمند گازسوز بود.

پرايد در دورگرانى‌

اين هفته پرايد در اغلب مدل‌هاى خود با كمى‌افزايش قيمت روبه‌رو بود. هم‌اكنون پرايد صباى بنزينى به 8 ميليون 50 هزار تومان و مدل گازسوز اين خودرو نيز با كمى‌افزايش به 8 ميليون و 250 هزار تومان رسيده است.

پرايد‌هاچ‌بك نيز كه چندى است شركت سايپا حدود 500 هزار تومان قيمت آن را افزايش داده، در بازار و در مدل پايه به هشت ميليون و 750 هزار تومان رسيد و نوع داراى فرمان هيدروليك آن نيز به 8 ميليون و 950 هزار تومان دست يافته است. هم اكنون پرايد 141 در مدل دوگانه‌سوز حدود 8 ميليون و 750 هزار تومان و پرايد 132 نيز 8 ميليون و 800 هزار تومان در سطح بازار معامله مى‌شود. خانواده‌ پژو نيز مشمول افزايش قيمت شد؛ به طورى كه اين هفته پژو پارس با 100 هزار تومان افزايش به 18 ميليون و 600 هزار تومان رسيد. پژو 405 بنزينى و دوگانه‌سوز نيز از اين افزايش بى‌بهره نبودند و هر كدام با 50 هزار تومان افزايش قيمت به ترتيب 14 ميليون و 650 هزار تومان و 14 ميليون و 900 هزار تومان در بازار تهران معامله شدند. در خصوص پژو روآ نيز بايد گفت كه با توجه به ركود قيمتى اين خودرو در هفته‌هاى اخير و كاهش توليد‌ آن اين هفته، كمى‌قيمت آن افزايش داشت و اين خودرو در نوع بنزينى به 8 ميليون و 100 هزار تومان و در نوع دوگانه‌سوز به 8 ميليون و 500 هزار تومان رسيد. اما پژو 206 در مدل‌هاچ‌بك و تيپ 2 با كمى‌كاهش به 14 ميليون و 800 هزار تومان رسيد. البته اين خودرو در مدل اتوماتيك 19 ميليون تومان معامله مى‌شود. پژو 206 اس‌دى مدل V20 نيز حدود 14 ميليون و 900 هزار تومان و مدل V9 همچنان 19 ميليون تومان در بازار تهران به فروش مى‌رسد.

كاهش 100هزار تومانى سمند دوگانه‌سوز

اما تنها كاهش قابل توجه اين هفته كاهش 100 هزار تومانى سمند گازسوز بود، به طورى كه قيمت اين خودرو از 14 ميليون و 300 هزار تومان به 14 ميليون و 200 هزار تومان رسيده است. سمند معمولى بنزينى همچنان 13ميليون و 850 هزار تومان معامله مى‌شود. سمند سورن نيز در بازار تهران به 18 ميليون تومان رسيده است.

نوسان در قيمت ساير خودروها

در راستاى افزايش قيمت‌هاى خودرو، ريو 14 ميليون و 100 هزار تومان به فروش رفت كه كمى‌افزايش را نشان مى‌دهد. زانتيا نيز با افزايش قيمت همراه بود و قيمت آن همچنان بين 30 تا 30 ميليون و 300 هزار تومان معامله شد. سيتروئن C5 وارداتى سايپا نيز هم اكنون47 ميليون تومان به فروش مى‌رسد، ولى قيمت مزدا3 با كمى‌كاهش همراه بوده و هم‌اكنون 34 ميليون و 800 هزار تومان فروخته مى‌شود.

پلاك‌هاى طلا با تصاوير تاريخى

گروه اقتصادي- نايب رئيس اتحاديه طلا و جواهر از توقف توليد سكه‌هاى اليزابت در بازار به دليل غير قانونى بودن ضرب آنها خبرداد و گفت: به دليل تقاضاى مردم توليدكنندگان به سمت ساخت پلاك‌هاى طلا با مفاهيم و تصاوير تاريخى ايرانى همچون تخت جمشيد روى آورده‌اند. كشتى آراى گفت: توليد اين سكه‌ها به دليل مفاهيم غير ايرانى از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى‌و از نظر قانونى ممنوع است؛ به همين دليل ساخت سكه‌ها با تصاوير اليزابت متوقف شد. نائب رئيس اتحاديه طلا و جواهر افزود: به همين دليل نيز توليد كنندگان طلا به سوى ساخت پلاك‌ها با مفاهيم و تصاوير تاريخى ايرانى همچون تخت جمشيد روى آوردند.

با توجه به افزايش قيمت طلا و سكه در بازارهاى داخلى و خارجى بسيارى از افراد قدرت خريد سكه را ندارند، بنابراين توليد پلاك طلا در قطعات و اندازه‌هاى كوچك و متنوع رواج يافته است.

نايب رئيس اتحاديه طلا درخصوص قيمت انواع سكه و طلا در بازار داخلى گفت: با توجه به كاهش بهاى طلا در بازارهاى جهاني، بهاى انواع سكه در داخل هم كاهش يافت. وى اظهار كرد: در معاملات روز پنجشنبه بازار داخلى سكه طرح قديم 227 هزار تومان به فروش رسيد كه از كاهش 3 هزار تومانى اين سكه خبر مى‌دهد. وى بهاى فروش سكه طرح جديد را 213 هزار تومان عنوان كرد.كشتى آرا افزود: نيم سكه با يك هزار و پانصد تومان كاهش به 108 هزار تومان و ربع سكه با 500 تومان نزول به 55 هزار تومان رسيد.نايب رئيس اتحاديه طلا و جواهر بهاى هر اونس طلا را 913 دلار ذكر كرد. وى درخصوص علت تاثير كمتر بهاى ربع و نيم را از بهاى طلاى جهانى اظهار كرد: به دليل تعطيلى بازار و به حراج گذاشتن انواع سكه و افزايش تقاضا براى ربع و نيم سكه قيمت آن كمتر از بهاى جهانى متاثر بود.وى بهاى هر گرم طلاى 18 را 20 هزار و 900 تومان دانست و گفت: بهاى هر مثقال طلاى 17، 90 هزار و 500 تومان و هر مثقال 18، 96 هزار و 280 تومان دانست.
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن