تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813198533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد رييس جمهور بر توسعه روابط ايران و نيجريه


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تاكيد رييس جمهور بر توسعه روابط ايران و نيجريه
تهران / واحد مركزي خبر/ مكتوب 1387/05/11
رييس جمهور گفت: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي توسعه روابط با نيجريه ندارد و علاقه مند به گسترش و تعميق مناسبات در عرصه هاي مختلف است.
محمود احمدي نژاد پس از دريافت استوارنامه «الحاج ابوبكر چيكا» سفير جديد نيجريه، امكانات و استعدادهاي دوكشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با پيگيري و برنامه ريزي مناسب مي توان دو ملت را از اين امكانات هر چه بيشتر بهره مند كرد.
رييس جمهور، نيجريه را كشوري بزرگ و با فرهنگي غني توصيف كرد و با استقبال از گسترش روابط و مناسبات دوجانبه گفت: از توسعه همكاري ها با نيجريه در عرصه هاي سياسي ، بين المللي، انرژي ، فناوري، كشاورزي و آب استقبال مي كنيم.
سفير جديد نيجريه نيز در اين ديدار با تجليل از دستاوردها و پيشرفت هاي ايران در عرصه هاي مختلف علمي و صنعتي، خواستار گسترش سطح مناسبات سياسي و اقتصادي شد.
«الحاج ابوبكر چيكا» با اشاره به اينكه نيجريه بازار بزرگي در منطقه آفريقا محسوب مي شود، زمينه هاي انرژي و نفت، آبياري و علوم مهندسي را داراي قابليت هاي فراوان براي تعميق روابط دوجانبه دانست.
وي در ادامه با بيان اينكه مردم كشورش به پيشرفت ايران در برنامه صلح آميز هسته اي علاقه مند هستند، تصريح كرد: نيجريه از تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران براي دستيابي به انرژي هسته اي حمايت مي كند.
سفير جديد نيجريه همچنين با اشاره به علاقه مندي خود به بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي، خواستار موافقت با نامگذاري يكي از دانشگاه هاي نيجريه به نام امام خميني (ره) شد.
تصوير دارد

شماره نوار
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن