تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813139244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در اروي نگين زمان مطرح شدمهدويت در وبلاگستان حسي شده‌است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در اروي نگين زمان مطرح شدمهدويت در وبلاگستان حسي شده‌است
گروه وبلاگ و IT: يك استاد حوزه و دانشگاه ضمن آسيب شناسي وبلاگستان مهدويت از حسي شدن وبلاگستان مهدوي انتقاد كرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، حجت‌الااسلام مخبر پژوهشگر واستاد حوزه و دانشگاه كه در اردوي تخصصي مهدويت ،نگين زمان، سخنراني مي‌كرد با اشاره به دو جريان پويا و ايستا در مهدويت گفت: بلاگران بايد تكليف خود را با اين دو تلقي از جريان روشن كنند.

وي ادامه داد: وبلاگ‌نويسان بايد به جريان پويا اعتقاد داشته باشند و درخود و جامعه با همين جريان حركت روبه جلو ايجاد كنند.

مخبر با انتقاد ازغلو در وبلاگ‌ها ابراز داشت: مهدويت يك مسئله عاشقانه يا عارفانه نيست، دين هم‌نيست، مهدويت يك حقيقت بزرگ است كه غيبت وظهور اين حضرت مبارك و پربركت است.

همچنين وي به تعريف عام‌تري از وبلاگ‌نويسي مهدوي پرداخت و گفت: هر وبلاگي كه به عنوان بلاگر معتقد وعلاقه‌مند به امام زمان شناخته مي‌شود به عنوان بلاگر مهدوي به حساب آوريم.

اين پژوهشگر در ادامه خواستار شد كه بلاگران در نوشته‌هاي خود در هر موضوعي بستر مهدوي را رعايت كنند و با نگاهي مهدوي به انتقال مفاهيم بپردازند. و گفت: وبلاگ‌هاي مهدوي خواسته با ناخواسته مورد قضاوت كاربران خود هستند.

وي در همين راستا تصريح كرد: كاربران و مخاطبان وبلاگ‌ها با خواندن پست‌هاي شما به قضاوت پيرامون اصل مهدويت مي‌پردازند. از اين رو است كه مسئوليت وبلاگ‌نويسان مهدوي بسيار مهم وخطير است.

مولف كتاب امام عصرحاضر و منجي گفت: از سوي دشمنان هرگونه اشتباه و شبهه در وبلاگ‌هاي به جنجال و مخالفت با تمام جريان مهدوي تبديل مي‌شوند.

اين استاد دانشگاه گفت: نوشتن وبلاگ مهدوي به معني دعوت كردن مخاطب به جريان مهدوي است.

وي در ادامه به آسيب‌هاي رايج در گفتمان مهدوي در وبلاگستان پرداخت و ابراز داشت: بلاگران مهدوي با خطا در تمايز قوس و معرفت و امام شناسي رو به رو هستند. بلاگران بايد توان تفكيك معرفت شناسي مهدويت و اطاعت در امام شناسي را داشته باشند. اين مشكل در موجب ايجادشبهه براي خود وبلاگ نويسان مي‌شود.

او آسيب دوم را خطا در تعيين و تبيين جايگاه ولايت در امام شناسي دانست و گفت: بايد مشخص باشد كه آيا خداوند اختيار را تفويض كرده‌است و يا اذن داده است. متاسفانه خيلي از دوستان تلقيشان اين است كه خدا مسئوليت‌ها را تفويض كرده‌است اين خطا در وبلاگ‌ها بسيار رايج شده‌است و به غلو رسيده‌است غلو در وبلاگ‌ها ريشه در همين خطا دارد.

وي خلط مهدويت شخصي با مهدويت نوعي را ديگر آسيب وبلاگستان دانست و تشريح كرد: مهدويت نوعي به معناي آن است كه منجي نا‌مشخص و آخرالزمان به صورت كلي وجود دارد و اما در مهدويت شخصي منجي مشخص است كه همان امام دوازدهم ما است.

اين استاد حوزه ادامه داد: بلاگران براي آنكه اثبات كنند كه همه‌اي اديان آخرالزمان اعتقاد دارند از مهدويت نوعي استفاده مي‌كنند. در اين وبلاگ‌ها مهدويت نوعي با مهدويت شخصي را يكي مي‌كنند و امام مهدي را همان منجي در ديگر اديان مي‌دانند كه كاملا غلط است.

وي در ادامه با انتقاد از غفلت از اصل موضوعات مهدويت گفت: بسياري از وبلاگ‌نويسان به غلو و جبرگراي مهدويت دامن مي‌زنند و حواشي مهدويت را پررنگ‌تر از اصل به آنها مي‌پردازند.

مخبر داستان‌هاي ملاقات، علائم ظهور، زمان ظهور، و نشانه ها را از اين نوع حواشي دانست و گفت: ما نبايد جريان مهدوي حسي شود چرا كه تصويري غلط از امام زمان به مردم مي‌دهد ومتاسفانه به جز امام مهدي ديگر ائمه را نيز در حال حسي كردن هستيم.

وي با ارائه دو روايت ازاصول كافي به رد افرادي كه زمان ظهور تعيين مي‌كنند پرداخت و گفت: بر اساس روايات تمام افرادي كه زمان براي ظهور تعيين مي‌كنند دروغ گو و دشمن محسوب مي‌شوند.

همچنين وي افراط و تفريط در پرداختن به آثار وجودي امام مهدي و خطر جدي نشر و گسترش انديشه‌هاي انحرافي درحوزه مهدويت را نيز از ديگر آسيب‌ها دانست.

وي در پايان با اشاره به آسيب‌هاي شكلي در وبلاگ‌هاي مهدوي خواستار رعايت اين اصول شد.

استفاده از رنگ‌هاي غير متنوع، قالب‌هاي تكراي، شعاري و كليشه‌اي مطالب، استفاده از نواهاي غيرجذاب نصبت به ذائقه عمومي خوانندگان و صفحه بندي نامناسب را از آسيب‌هاي شكلي اين نوع وبلاگ‌ها دانست.

اردو تخصصي وبلاگ‌نويسان مهدوي با عنوان نگين زمان به همت دفتر توسعه وبلاگ ديني با همكاري مركز تخصصي مهدويت موسسه آينده روشن و مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري نهم تا يازدهم مرداد در قم در حال برگزاري است.
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن