تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813098747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشرفت در درمان آلزايمر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پيشرفت در درمان آلزايمر


تحقيقات- همشهري آنلاين:
دانشمندان در انگليس داروي را توليد كرده‌اند كه ممكن است بيانگر پيشرفت عمده‌اي در درمان مبتلايان به بيماري آلزايمر باشد

به گزارش خبرگزاري فرانسه اين دارو كه رمبر (Rember) نام دارد، ساخته‌شدن پروتئين tau را كه درون سلول‌هاي مغزي مبتلايان به بيماري آلزايمر تشكيل مي‌شود، هدف قرار مي‌دهد و آن را مهار مي‌كند. كلافه‌هاي متشكل از اين پروتئين سلول‌هاي مغزي مربوط به حافظه را تخريب مي‌كنند و باعث فراموشكاري فرد مي‌شوند.

پروفسور كلود ويشيك از دانشگاه آبردين در شمال شرق اسكاتلند كه يكي از بنيانگذاران شركتي كه اين دارو را توليد كرده است، نتايج به دست آمده از آزمايش اين دارو را "مهمترين پيشرفت در درمان كلافه‌هاي پروتئيني در آلزايمر از هنگام كشف اين بيماري بوسيله آلويس آلزايمر در سال 1907 شمرد."

كارشناسان از اين يافته‌ها استقبال كرده‌اند، اما مي‌گويند كه كارآزمايي‌هاي باليني بزرگتري مورد نياز است تا اثرات اين دارو و بي‌خطر بودن آن را ثابت كند.

بررسي اوليه كارآيي اين دارو بر روي 321 نفر مبتلا به درجات خفيف و متوسط آلزايمر در انگليس و سنگاپور انجام شده است.

پژوهشگران مي‌گويند بيماراني كه اين دارو را مصرف كرده بودند، 81 درصد كاهش در نقصان ذهني پس از 50 هفته درمان از خود نشان دادند.

پروفسور كلايو بالارد، رئيس بخش پژوهش در جامعه آلزايمر انگليس در واكنش به اين يافته‌ها گفت: " نتايج اين اولين كارآزمايي دارو بر روي تعداد متوسطي از انسان‌ها بالقوه جالب‌‌توجه است. اما كارآزمايي‌هاي باليني در مقياس وسيع‌تر لازم است تا ايمني دارو را ثابت كند و مشخص كند كه اين دارو تا چه حدي مي‌تواند به هزاران نفري كمك كند كه با اين بيماري مصيبت‌بار زندگي مي‌كنند."

آلزايمري يك بيماري تحليل‌برنده مغز است كه باعث مختل‌شدن حافظه و رفتار فرد مي‌شود و در حال حاضري علاجي براي آن وجود ندارد. اين بيماري تنها در انگليس 350000 نفر را مبتلا كرده است.

اين يافته‌ها در در كنفرانس بين‌المللي بيماري آلزايمر در شيكاگو در آمريكا ارائه شدند.

تاريخ درج: 9 مرداد 1387 ساعت 23:32 تاريخ تاييد: 10 مرداد 1387 ساعت 13:00 تاريخ به روز رساني: 10 مرداد 1387 ساعت 12:59
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 344]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن