تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813235735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايجاد رشته مهندسي نقشه برداري و مديريت بحران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ايجاد رشته مهندسي نقشه برداري و مديريت بحران
قطب علمي دانشگاه تهران درنظر دارد پس از ايجاد دروس تحصيلات تكميلي جديد، رشته جديدي در سطح تحصيلات تكميلي تحت عنوان «مهندسي نقشه برداري و مديريت بحران» را طرح، برنامه‌ريزي و اجرا كند.
دكتر عليرضا آزموده اردلان رئيس قطب علمي مهندسي نقشه برداري و مقابله با سوانح طبيعي دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:‌ اهداف كلي تعريف شده توليد، پردازش، تجزيه و تحليل كاربردي و ارائه اطلاعات است و اين مراحل حيطه مجزايي در گرايشهاي مهندسي نقشه برداري دارند.

وي گفت: به منظور دستيابي به اين اهداف كلي، 6 كارگروه تخصصي سيستم هاي اطلاعات مكاني، دوركاوي، ژئودزي و ژئوفيزيك، بين رشته‌اي عمران، نقشه برداري و بين رشته‌اي كامپيوتر، نقشه برداري در قطب تشكيل شده است.

وي ادامه داد: در راستاي اهداف تعيين شده براي قطب علمي مهندسي نقشه برداري ومقابله با سوانح طبيعي، و نيز شناسايي توانايي‌هاي موجود در كشور و ايجاد شبكه‌اي از متخصصان مرتبط با كاهش خسارات و مديريت سوانح طبيعي يكي از موضوعات در دستور كار اين قطب برگزاري همايش هاي علمي است.

آزموده اردلان افزود: نخستين كنفرانس ملي قطب در سال 1358 با همكاري سازمان نقشه برداري كشور، انجمن مهندسي نقشه برداري و ژئوماتيك ايران و مركز تحقيقات نقشه برداري برگزار شد.

وي اشاره كرد: ايده برپايي همايش هاي سالانه و مستمر تحت عنوان مقابله با سوانح طبيعي از سال 85 شكل گرفت كه تاكنون دو همايش مقابله با سوانح طبيعي برگزار شده است.

وي گفت: 18 مقاله علمي در سال 84، 7 مقاله علمي در سال 85 و 16 مقاله در سال 86 توسط اعضاي اين قطب در مجلات معتبر ملي و بين‌المللي به چاپ رسيده است و همچنين از ابتداي تاسيس اين قطب بيش از 200 مقاله در كنفرانس‌هاي معتبر داخلي و خارجي توسط اعضاي قطب به چاپ رسيده است.

رئيس قطب علمي مهندسي نقشه برداري و مقابله با سوانح طبيعي دانشگاه تهران ادامه داد: بنابر مصوبه شواري قطب قرار است دستاوردهاي گروه‌هاي كاري در پايان طرح‌هاي پژوهشي جاري از نظر امكان به كارگيري در تدوين دروس تحصيلات تكميلي جديد مورد بررسي قرار گيرد.

وي گفت: همچنين در همايش هاي سالانه قطب بخش كارگاه آموزشي و پوستر درنظر گرفته شده است تا از اين طريق اطلاع رساني لازم از يافته هاي جديد قطب به جامعه علمي و صنعتي كشور صورت گيرد.

وي افزود: در آذر 85 به درخواست دبير برنامه‌ريزي دوره كارشناسي علوم مهندسي، قطب علمي مهندسي نقشه برداري و مقابله با سوانح طبيعي اقدام به تعريف سرفصل خوشه مهندسي زمين براي اين دوره كاشناسي كرده است و اين رشته قرار است براي نخستين بار در دانشكده فني دانشگاه تهران برنامه‌ريزي و اجرا شود./س
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 335]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن