تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814954011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با هدف توسعه همكاري‌ها در زمينه گردشگري؛ تفاهمنامه مشتركي بين استان فارس و سوريه امضا شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با هدف توسعه همكاري‌ها در زمينه گردشگري؛ تفاهمنامه مشتركي بين استان فارس و سوريه امضا شد
خبرگزاري فارس: معاون وزير گردشگري سوريه و استاندار فارس، تفاهمنامه مشتركي را با هدف توسعه همكاري‌ها در زمينه گردشگري امضا كردند.


به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، استاندار فارس چهارشنبه شب در نشست مشتركي با هيئت عالي‌رتبه گردشگري سوريه گفت: فارس شناسنامه كامل فرهنگ و تمدن و سندي از تاريخ قبل و بعد از اسلام ايران است.
محمد‌رضا رضا‌زاده با بيان اينكه روابط ايران و سوريه روابطي استراتژيك،‌ محكم و پايدار است، سطح اين روابط را مطلوب توصيف كرد و اضافه كرد: اين روابط با تدبير و خردمندي رهبراي دو كشور همواره و در تمام فراز و نشيب‌هاي بين‌المللي ثابت و پابرجا بوده است.
مديران ارشد استان فارس علت علاقه مردم ايران به سوريه را وجود حرم حضرت زينب(س) و حضرت رقيه(س) دانست و گفت: سوريه و شهر تاريخي دمشق بخشي از تاريخ اسلام را در خود جاي داده است و ما به عنوان ملتي مسلمان كه اسلام را نقطه مشترك خود و ديگر ملل مسلمان جهان مي‌دانيم، تعلق خاطر زيادي به اين كشور داريم.
استاندار فارس گفت: ملت ايران در تمام برنامه‌ها و ايستادگي‌ها در مقابل دشمن صهيونيستي، همراه ملت سوريه بوده و است.
رضا‌زاده با ابراز اميدواري نسبت به اينكه با خردمندي رهبران دو كشور، صميميت و محبت بين ملت‌هاي ايران و سوريه براي هميشه پايدار مي‌ماند، تصريح كرد: در حالي كه هر سال تعداد زيادي از ايرانيان به قصد گردشگري و زيارت به كشور سوريه سفر مي‌كنند، در مقابل تعداد گردشگراني كه از سوريه به ايران سفر مي‌كنند، بسيار اندك است، اما مي‌توان زمينه توسعه كمي و كيفي سفرها را با تدبير فراهم كرد.
استاندار فارس با اشاره به توانمندي‌هاي شهر شيراز در ارائه خدمات پزشكي تخصصي با هزينه‌هاي پايين‌تر و كيفيتي بالاتر يا هم‌سطح نسبت به ديگر كشورهاي جهان، گفت: ظرفيت‌هاي موجود در بخش پزشكي علاوه بر جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي و هماهنگي و اشتراكات فرهنگي بين دو ملت، مي‌تواند زمينه مناسبي براي تعامل دو كشور باشد.
معاون وزير گردشگري سوريه نيز گفت: اكثر گردشگران ايراني به قصد زيارت عتبات به سوريه سفر مي‌كنند و ما تلاش مي‌كنيم آنان را به سمت جاذبه‌هاي گردشگري نيز متمايل كنيم.
محند كلش افزود: در مقابل همكاران در استان فارس و شيراز نيز بايد تلاش كنند تا گردشگران سوري را به سمت جاذبه‌هاي موجود جذب كنند.
كلش با بيان اينكه توسعه متوازن گردشگري نيازمند همكاري و جديت دو طرف در اجراي برنامه‌هاي پيش‌بيني شده است، گفت: مردم سوريه علاقه زيادي براي سفر به ايران دارند اما بايد زمينه‌هاي آن فراهم شود.
معاون وزير گردشگري سوريه با بيان اينكه هم ‌اينك مقصد بيشتر گردشگران سوريه‌اي، كشورهاي مصر، مالزي و تركيه است، گفت: جمهوري اسلامي ايران با توجه به جاذبه‌هاي فراوان و نقاط مشتركي كه با ملت سوريه دارد، مقصد خوبي براي گردشگران اين كشور محسوب مي‌شود.
در ادامه اين نشست استاندار فارس و معاون وزير گردشگري سوريه تفاهمنامه‌اي را در هشت بند امضا كردند.
در اين تفاهمنامه ايجاد پروازهاي مستقيم بين شيراز ـ دمشق، تهيه و ارائه اطلاعات جامع در مورد ظرفيت‌هاي گردشگري دو طرف به صورت مكتوب به يكديگر، برگزاري و شركت دو طرف در جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي گردشگري كه تاريخ‌هاي آن در تفاهمنامه قيد شده است، تبادل كارشناسان و برگزاري دوره‌هاي آموزش هتل‌داري و گردشگري، ايجاد تسهيلات لازم با هدف بهبود سطح خدمات موسسات گردشگري، ارائه آمار گردشگران و زائران و ايجاد تسهيلات لازم براي گردشگران در گذرگاه‌هاي مرزي گنجانده شده است.
انتهاي پيام/ص
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 359]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن