تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815691246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازداشت 3300 متهم كلاهبرداري


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: بازداشت 3300 متهم كلاهبرداري
جام جم آنلاين: معاون مبارزه با جرايم كلاهبرداري، جعل و جرايم رايانه‌اي پليس آگاهي با بيان اينكه 37 هزار برگ، سند و مهر جعلي طي 7ماه كشف شده، گفت:طي 7 ماه گذشته 3 هزار و 300 نفر به اتهام كلاهبرداري دستگير و به زندان رفته‌اند.

به گزارش فارس، سرهنگ مهرداد اميدي امروز در يك نشست خبري با تشريح آمار فعاليت 7 ماه گذشته اين معاونت گفت: آمار 7 ماه گذشته جعل، نشان مي‌دهد 74 درصد از پرونده‌ها منجر به شناسايي و دستگيري جاعلان شده و 22 درصد از پرونده‌ها نيز پس از تشكيل پرونده و دستگيري متهمان تحول مرجع قضايي شده اما از حكم نهايي آنها اطلاعي در دست نيست.

وي اظهار داشت: 4 درصد از پرونده‌هاي جعل نتيجه‌اي نداشته است و پيگيري‌هاي پليس به دلايل مختلف منجر به نتيجه نشده است. 37 هزار برگ، سند و مهر جعلي طي اين مدت شناسايي و كشف شده است.

سرهنگ اميدي اعلام كرد: 4 هزار نفر در ارتباط با جعل شناسايي و برايشان قرار قانوني صادر و به زندان رفته‌اند.37 درصد از اين افراد به دليل جعل اسناد و 63 درصد نيز به دليل استفاده از اسناد جعلي دستگير شده‌اند.95 درصد از افراد دستگير شده در ارتباط با جعل، مرد و 5 درصد آنان را زنان تشكيل مي‌دهند.

معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي گفت: بررسي پرونده‌هاي جعل نشان مي‌دهد 36 درصد جعل اسناد مربوط به اسناد بانكي و اوراق بهادار است.

وي اظهار داشت: 32 درصد جعل اسناد و مدارك شناسايي، 8 درصد جعل اسناد مالكيت، 5 درصد جعل قرارداد و قولنامه، 2 درصد جعل مدارك تحصيلي و آموزشي، 9 درصد ساير اسناد دولتي ، 7 درصد اسناد غير دولتي و يك درصد مربوط به جعل علايم تجاري و صنعتي است. خوشبختانه بررسي‌ها نشان مي‌دهد نسبت به مدت مشابه سال قبل جعل اسناد بانكي و مدارك شناسايي كاهش يافته است.

اين مقام پليس آگاهي تصريح كرد: متأسفانه 63 درصد از افرادي كه از سند مجعول استفاده كرده‌اند اين موضوع را عادي تلقي مي‌كنند و جرم نمي‌‌دانند در حالي كه استفاده از سند جعلي كمتر از خود جعل نيست.

معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي گفت: در بحث كلاهبرداري 49 درصد پرونده‌ها منجر به شناسايي و دستگيري كلاهبردار و تحويل وي به مرجع قضايي و صدور قرار قانوني شده است.21 درصد از اين پرونده‌ها نيز منجر به رضايت شاكي شده است.

همچنين 25 درصد از پرونده‌ها منجر به شناسايي كلاهبردار و تحويل وي به مرجع قضايي شده اما از حكم نهايي آنان اطلاعي نداريم. 5 درصد از پرونده‌هاي كلاهبرداري نيز نتيجه‌اي نداشته است.

سرهنگ اميدي افزود: طي 7 ماه گذشته 3 هزار و 300 نفر به اتهام كلاهبرداري دستگير و به زندان رفته‌اند.

93 درصد كلاهبرداران مرد هستند

اين مقام پليس آگاهي تصريح كرد: 93 درصد كلاهبرداران را مردان و 7 درصد را زنان تشكيل مي‌دهند.

سرهنگ اميدي با اشاره به تجزيه و تحليل 4 هزار و 500 پرونده كلاهبرداري گفت: تجزيه و تحليل‌ها نشان مي‌دهد كه 5 نوع كلاهبرداري بيش از موارد ديگر مطرح است.

معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي گفت: 36 درصد كلاهبرداري‌ها مربوط به خريد و فروش و اجاره واحدهاي مسكوني، تجاري و ملك است و 11 درصد ديگر در پوشش خريد و فروش خودرو انجام مي‌شود.

وي اظهار داشت: 4 درصد كلاهبرداري‌ها مربوط به خريد و فروش موبايل است و 25 درصد ديگر از پرونده‌ها مربوط به خريد و فروش ساير كالاها است، 6 درصد از پرونده‌ها نيز مربوط به خريد و فروش كالاي بدلي و تقلبي است.

سرهنگ اميدي گفت: در مجموع 82 درصد از كلاهبرداري‌ها در پوشش معاملات صورت مي‌گيرد، 3 درصد از پرونده‌هاي كلاهبرداري در پوشش اداره واحدهاي مسكوني، تجاري و اداري است. 7 درصد از پرونده‌هاي كلاهبرداري واسطه‌گري و دلالي در امور اداري، 3 درصد در پوشش كاريابي و استخدام، 2 درصد رمالي و فالگيري، 1 درصد دريافت ويزا، 1 درصد فريب در خواستگاري و ازدواج و 1 درصد امور خيريه،فرهنگي و آموزش است.

كلاهبرداري تلفني

سرهنگ اميدي با اشاره به بروز چند كلاهبرداري از طريق تلفن به شهروندان هشدار داد و افزود: اخيرا عده‌اي با سوء استفاده از عدم آگاهي شهروندان از ناآشنايي آنان با عابربانك‌ها كلاهبرداري مي‌كنند.

وي اظهار داشت: اين افراد با تاكسي‌ تلفني‌ها، رستوران‌ها و ديگر مراكز فروش تماس گرفته و در ازاي پرداخت وجه پيشنهاد مي‌دهند تا مبلغ از طريق خودپرداز انجام شود اما به جاي ارسال پول به حساب فروشنده پول به حساب كلاهبردار واريز مي‌شود. چنين كلاهبرداري‌هايي در بحث خريد سكه، ميوه‌فروشي‌ها، رستوران‌ها، تاكسي‌تلفني‌ها و ... انجام شده است.

معاون پليس آگاهي درباره شيوه جديد كلاهبرداران نيز گفت: اخيرا افراد سودجو با شناسايي افراد خوش حساب بانك‌ها با بانك مورد نظر تماس گرفته و با تقليد صداي مشتري از كارمندان بانك مي‌خواهند تا مبلغي را به حساب افراد ديگر واريز كنند.اين حساب‌ها نيز عمدتا با اسناد و مدارك جعلي افتتاح شده است. اين كار كارمندان بانك غيرقانوني است اما براي رعايت حال مشتريان اين كارها را انجام مي‌دهند كه لازم است تمهيدات لازم در اين زمينه انديشيده شود.

معاون مبارزه با جرايم رايانه‌اي ، جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي گفت: در 7 ماه گذشته جرايم رايانه‌اي نسبت به مدت مشابه افزايش داشته است.

وي اظهار داشت:52 درصد پرونده‌هاي مطرح در بحث جرايم رايانه‌‌اي منجر به حصول نتيجه و معرفي متهمان به دستگاه قضايي و تحويل آنان به زندان است، 26 درصد از پرونده‌ها نيز متهمان شناسايي شده و به دستگاه قضايي معرفي شده‌اند اما از سرنوشت نهايي اطلاعي نداريم.15 درصد پرونده‌ها نيز به دليل حضور متهم در خارج از حوزه قضايي مورد نظر با نيابت قضايي در حال انجام است و هنوز نتيجه‌اي به دستمان نرسيده است،7 درصد پرونده‌ها نيز نتيجه‌اي در بر نداشته است.

اين مقام پليس آگاهي گفت: 56 درصد از جرايم رايانه‌اي مربوط به برداشت غير مجاز از حساب‌هاي بانكي، 22 درصد هتك حيثيت افراد و نشر اكاذيب و ايجاد مزاحمت در اينترنت است. 5 درصد از جرايم رايانه‌اي كلاهبرداري از طريق اينترنت، 6 درصد نفوذ و دسترسي غير مجاز به داده‌ها و سيستم‌ها و 12 درصد نيز به ساير جرايم مربوط است.

سرهنگ اميدي گفت: 86 نفر در ارتباط با جرايم رايانه‌اي شناسايي و دستگير و به دستگاه قضايي معرفي شدند.87 درصد دستگيرشدگان بين 18 تا 35 سال سن دارند و 12 درصد بالاي 35 سال هستند، 1 درصد از دستگيرشدگان نيز زير 18 سال هستند. 67 درصد از دستگيرشدگان انگيزه خود را كسب منافع مالي ، 24 درصد انتقام‌جويي و تسويه‌حساب، 7 درصد سرگرمي و كنجكاوي و 2 درصد انگيزه ضد اخلاقي را عنوان كردند.

معاون پليس آگاهي با اشاره به وضعيت چك در جامعه گفت: چك مانند سلاحي در دست جاعلان و كلاهبرداران قرار گرفته است كه موجب بروز مشكلاتي مي‌شود. در حال حاضر صدور دسته چك و افتتاح حساب، حساب و كتابي ندارد كه به نظر مي‌رسد بايد ضابطه‌مند شود. بايد مبلغ دسته‌ چك‌ها و ميزان مبلغ آن مشخص شود و براي صدور دسته چك هويت واقعي افراد توسط مراجع ذيربط تأييد شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن