تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812994603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شناسايي عاملان انفجارهاي ديروز استانبول


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: شناسايي عاملان انفجارهاي ديروز استانبول
آخرين بررسي‌هاي حادثه ديروز استانبول نشان مي‌دهد عامل بمب‌گذاري روز گذشته مردي 20 تا 25 ساله و كوتاه قد بوده كه در هنگام حادثه تي‌شرت سبز به تن داشته و در همسايگي محل حادثه در «گون گورن» زندگي مي‌كرده است.
آفتاب: پليس و رسانه‌هاي تركيه از شناسايي عامل انفجارهاي تروريستي در استانبول كه عضو PKK(حزب كارگران كردستان) مي‌باشد، خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل آفتاب، آخرين بررسي‌هاي حادثه ديروز استانبول نشان مي‌دهد عامل بمب‌گذاري روز گذشته مردي 20 تا 25 ساله و كوتاه قد بوده كه در هنگام حادثه تي‌شرت سبز به تن داشته و در همسايگي محل حادثه در «گون گورن» زندگي مي‌كرده است.

پليس تركيه بدون اشاره به نام فرد مزبور، وي را از اعضاي PKK معرفي كرده كه پس از ديدن دوره در كوه‌هاي «قنديل»، در اردوگاههاي اين گروه تروريستي آموزش ديده و پس از مدتها زندگي در محل حادثه، دست به اين اقدام تروريستي زده است.

همچنين رسانه‌هاي تركيه از پيدا شدن يك مظنون ديگر اين حادثه تروريستي خبر دادند. اين رسانه ها، بمب دوم منفجر شده در محل بمب گذاري اول را يك بمب ساعتي عنوان كردند.

رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه هم در روز حادثه با حضور يافتن در محل انفجار، آن را نتيجه سخت گيري دولت درباره جدايي طلبان PKK اعلام كرد.

وي با محكوم كردن اين اقدام اظهار داشت: «‌كشتن مردم بي‌گناه، هيچ سودي نخواهد داشت و اين اقدام غير انساني تنها نشانگر خشونت است».

بمب اول منفجر شده در عمليات تروريستي روز گذشته، يك بمب صوتي بود و زمانيكه مردم شهر استانبول پس از انفجار آن در محل حادثه تجمع كرده بودند، ده دقيقه بعد بمب دوم كه يك بمب بسيار قوي بود در نزديكي محل اول در محله «گون گورن» منفجر شد.

در اين انفجار 17 شهروند ترك كشته و 150 تن ديگر زخمي شدند.

حزب كرد كارگري در جنوب شرقي تركيه از سال 1984 با اقدامات تروريستي به مبارزه با دولت تركيه پرداخته است. اخيرا حملات ارتش تركيه به مقر اين گروه افزايش يافته‌بود.
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن