تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815334716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خوردن ميوه هاي خشک تاثير بسيار زيادي بر سلامت قلب دارد!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: محققين دريافته اند که خوردن ميوه هاي خشک حداقل دو بار در هفته تاثير بسيار زيادي بر سلامت قلب انسان دارد.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه مرکزي، بر اساس اظهار نظر کنگره جهاني بيماري هاي قلب و عروق مصرف ميوه هاي خشک به اندازه هشت گرم در هفته خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را تا حدود 11 درصد کاهش مي دهد.

اين ميوه هاي خشک شامل گردو، بادام، پسته شامي و از اين قبيل مي باشند.

تحقيقات نشان داده است كه خوردن مقدار کمي از اين ميوه ها پنج بار در هفته تاثير بسيار اندکي در افزايش وزن دارد.

آزمايشات نشان داده اند که مصرف خشکبار براي جلوگيري و کاهش گرفتگي رگ ها و عروق تا چه اندازه اهميت دارد.

از آنجايي که خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي در افراد چاق و يا سيگاري بسيار زياد است، با مصرف خشکبار ميزان بيمارهاي قلبي عروقي در ميان اين افراد به مراتب کمتر از افرادي است كه خشکبار در رژيم غذايي آنها گنجانده نشده است.

همچنين مصرف مقدار متعادل از خشکبار، ريسک سکته مغزي را نيز کاهش مي دهد. اما تصور نکنيد که مي توانيد چاق باشيد، فشار خون داشته، جلوي تلويزيون بنشينيد و انتظار داشته باشيد که خوردن خشکبار شما را از ابتلا به بيماريهاي قلبي و يا سکته محافظت کند.

تحقيقات ديگري که در مورد مصرف خشکبار به عمل آمده نشان مي دهد که بعد از مدت شش ماه استفاده پي در پي از خشکبار تنها حدود يک پوند (نيم کيلو) به وزن افراد اضافه شده است که با توجه به ميزان کالري موجود در اين مواد خوراکي انتظار مي رفت اين مقدار حدود 10 پوند (5 کيلو) باشد که اين مطلب بيانگر مفيد بودن استفاده از اين نوع مواد خوراکي نيز هست.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن