تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813051442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير بازرگاني: در فرآيند توليد و توزيع، حلقه مفقوده وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون وزير بازرگاني: در فرآيند توليد و توزيع، حلقه مفقوده وجود دارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - رشت
سرويس: بازرگاني

معاون هماهنگي و امور مجلس وزير بازرگاني گفت: بدليل فقدان در فرآيند توليد و توزيع و بدليل نبودن يك زنجيره تعريف شده و آسيب پذيري بنگاههاي اقتصادي مردم هم در اين عرضه و تقاضا با نوسانات مواجه مي شوند و آسيب مي بينند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شجاع الدين بازرگاني اظهار كرد: بازرگاني در فرآيند توسعه و رشد اقتصادي كشور و منطقه نقش مهمي دارد و وزارت بازرگاني نيز در ساختار اقتصادي كشور دستگاه فرابخشي است و نقش مستقيم در بخش صنعتي، توليدي، كشاورزي، صنايع كوچك و بزرگ ندارد و اگر نواقصي در همه بخشها و حوزه‌ها وجود داشته باشد بايد براي رفع آنها تلاش كرد.

وي افزود: آنچه در عرصه اقتصاد و فضاي كسب و كار و در نظارت بوجود مي آيد با آثار خوب يا بد در وزارت بازرگاني رصد مي شود و مجموعه سازمان‌هاي وابسته با بازرگاني نيز بي تاثير از اين فرآيندها نخواهد بود.

بازرگاني تاكيد كرد: امروزه بنگاههاي كوچك مقياس از توان مالي محدود برخوردار و آسيب پذيرند و بهره‌وري آنها پايين است و در ساختار اقتصادي كشور تاثير ذاتي و دروني خواهند داشت.

معاون وزير بازرگاني با اشاره به اين مطلب كه در فرآيند توليد و توزيع حلقه مفقوده و غيرفعال زياد است، يادآور شد:‌ اگرچه واحد توليدي، كار توزيع انجام مي دهد اما بايد فضاي توسعه هم داشته باشد در حالي كه يك توسعه بي رويه انجام شده، بنگاههاي توليدي در زمينه توزيع امروزه دچار مشكل و آسيب پذير هستند.

بازرگاني يكي از مشكلات كشور را عدم ارتباط توليد و توزيع بنگاهها دانست و افزود: فقدان باركدهاي تجاري مناسب موجب مي شود نتوانيم تمام پتانسيلهاي اقتصادي را در بخش اقتصاد جهاني ارائه كنيم.

در ادامه گزارش درزي ـ معاون سياسي امنيتي استانداري گيلان ـ مديريت در بازرگاني را يكي از مهمترين و كليدي ترين امور دانست و گفت: گيلان بدليل موقعيت جغرافيايي و ويژگي خاص طبيعي در زمينه برنج، چاي، فندق، مركبات، توليد عسل، زيتون منحصر بفرد است و همچنين در تهيه و استحصال خاويار نيز جز استانهاي مهم هستيم و خاويار قابل توجهي در استان توليد مي شود.

وي ادامه داد: بازرگاني نقش مهمي در ايجاد امنيت و آرامش دارد خصوصا در اين چند ماهه اخير در زمينه برنج به خوبي شاهد چنين مسئله اي بوديم و بازرگاني به تنهايي نمي توانند در بخش صنعت، كشاورزي و... اين امنيت را ايجاد كند و نيازمند همكاري تمام دستگاهها با هم هستيم.

وي تبديل بندر آستارا به بندر چند منظوره با گرايش اقتصادي و تجاري را جزو مصوبات اول هيات دولت عنوان و تصريح كرد: مديريت جديد سازمان بازرگاني گيلان كه خود نيز دغدغه هاي استان را دارد، مي تواند با بهره گيري از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي استان و ايجاد روحيه تعامل نقش مهمي را در راه پيشرفت و ترقي استان بردارد.

درزي گفت: استان گيلان با چهار كشور در ارتباط است و يك پل ارتباطي با كشورهاي همسايه است و مي تواند بستر مناسب را براي كشور فراهم كند.

معاون سياسي امنيتي استانداري گيلان اظهار كرد: بازرگاني اين توان را دارد كه در افزايش اشتغال به استان كمك كند و با بهره گيري از انسانهاي مستعد و تحصيلكرده مشكل اشتغال در گيلان را حل كند.

به گزارش ايسنا در ادامه مهندس سياوش اميني ـ رييس سازمان بازرگاني گيلان ـ اظهار كرد: سازمان بازرگاني تنظيم، توسعه و تجارت خارجي كشور را بر عهده دارد و از طرفي به تنظيم بازار و كالاي اساسي و همچنين حوزه بازرسي و پاسداشت را نيز عهده دار است.

وي با اشاره به اين مطلب كه متاسفانه خبرگان كشور نيز از وظايف سازمان بازرگاني بدرستي مطلع نيستند، افزود: سازمان بازرگاني در بعضي از مواقع براي عملي زير سوال مي رود كه حق دخالت در آن را ندارد و اگر ما نمي توانيم دردي را كم كنيم حداقل به درد كسي اضافه نمي‌كنيم.

اميني تاكيد كرد: نبايد زير اين شعار كه سرسبزي مانع توسعه استان است پنهان شد و فرصتها را سوزاند، بايد فرصتهاي جديد را بوجود آورد و با همدلي و همكاري در همه حوزه‌ها عقب ماندگي‌هاي استان را جبران كرد و با سازماندهي و پاسخگويي به مردم مشكلات را مرتفع ساخت.

رييس سازمان بازرگاني گيلان متذكر شد: گيلان استاني با ظرفيت بالا است و جايگاهي كه در حال حاضر در آنجا حضور دارد شايسته اين استان نيست و اميدواريم اين حرفها مثل وعده‌هاي گذشته نباشد و براي توسعه استان گام موثر برداريم.

گفتني است مهندس سياوش اميني قبل از انتصاب اين سمت رياست سازمان بازرگاني استان مركزي را بر عهده داشت.

انتهاي پيام
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن