تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815536961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات تازه از انفجارهاي خونين اسلامبول تركيه


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: جزئيات تازه از انفجارهاي خونين اسلامبول تركيه
يكشنبه شب دو بمب در شهرك « گون گورن » اسلامبول به فاصله 10 دقيقه از هم منفجر شد كه در نتيجه آن 17 نفر كشته و 109 نفر ديگر هم مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه ترك زبان « زمان » اولين بمب در ساعت 22 05 يكشنبه شب به وقت محلي در زمانيكه خيابان « گون گرون » مملو از جمعيت بود و رفت آمد اتومبيل ها متوقف شده بود منفجر شد. اين بمب در يك باجه تلفن كار گذاشته شده بود.
اين گزارش حاكي است بعد از انفجار اين بمب در خيابان « مندرس » مردم اطراف حادثه سراسيمه به خيابان آمدند و بعد از 10 دقيقه از انفجار اول دومين بمب هم كه در درون يك سطل اشغال كار گذاشته شده بود منفجر شد كه اين بمب باعث تلفات زيادي شد چرا كه مردم براي كمك به مجروحان و با ديدن انفجار اول در محل حادثه گرد آمده بودند كه بمب دوم هم منفجر شد.
در پي اين انفجار مقامات در محل حادثه حاضر شدند و « گولر » استاندار اسلامبول اين انفجار را كار تروريستها دانست .
گولر گفت : اين حادثه را به ملت تسليت مي گويم . اين يك اقدام خائنانه است و مورد لعنت قرار خواهد گرفت . يك اقدام پست است . هموطنان را به اتحاد و ايستادگي در برابر تروريست ها دعوت مي كنم .
براساس اين گزارش در اين دو انفجار 17 نفر از جمله يك كودك سه ساله كشته و 109 نفر ديگر زخمي شدند حال 15 نفر از مجروحان اين حادثه وخيم گزارش شده است . شاهدان عيني حادثه گفتند كه فاصله تقريبي بين دو محل حادثه 20 متر بود .
از سوي ديگر پس از انفجارها اظهارات ضد و نقيضي درباره اين حوادث و عاملان از سوي مقامات تركيه ارائه مي شود كه در اين ميان رئيس سازمان بين المللي تحقيقات راهبردي تركيه گفت اين حمله كار عناصر « پ .ك .ك » است .
در همين حال « سدات لاچينر » با يادآوري اينكه وي در اظهارات قبلي اش از خرابكاريهاي عناصر وابسته به شبكه « پ .ك .ك » در شهرهاي بزرگ براي ايجاد سر وصدا خبر داده بوده گفت كه اين حمله در نتيجه تلفاتي كه شبكه طي عمليات هاي اخير متحمل شده صورت گرفت .
رئيس سازمان تحقيقات راهبردي تركيه با تاكيد بر اينكه تركيه حال حاضر در يك دوره خيلي حساس قرار گرفته اين انفجار را با تحولات كنوني اين كشور مرتبط دانست و تاكيد كرد كه هدف از آن بحراني تر كردن جامعه بحران زده تركيه است .
« لاچينر » افزود : متن كامل دادخواست « ارگنه كن » منتشر شد اين انفجار روي داد. مي خواهند بحران را به اوج برسانند. هدف شبكه تروريست « پ .ك .ك » تغيير دادن برنامه است . وي در همين حال اظهار داشت كه « پ .ك .ك » به تنهايي قادر به تصميم گيري و حركت نيست . رئيس سازمان مذكور باز پيش بيني كرد كه « پ .ك .ك » در روزهاي آتي به اين گونه اقدامات خود در شهرهاي بزرگ تركيه ادامه خواهد داد.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن