تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813049349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهندسي‌ كشاورزي‌ ـ باغباني‌


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: تعريف‌ : هدف‌ از تأسيس‌ اين‌ رشته‌ ترويج‌ علوم‌ باغباني‌ در جهت‌ بالا بردن‌ سطح‌ كيفي‌ محصولات‌ كشاورزي‌ ميوه‌، گياهان‌ دارويي‌، درختچه‌ها و ... مي‌باشد. هدف‌ اين‌ گرايش‌ تربيت‌ كارشناساني‌ است‌ كه‌ بتوانند در جهت‌ افزايش‌ توليد در واحد سطح‌، توسعه‌ محصولات‌ باغباني‌ موردنياز و بالا بردن‌ كيفيت‌ اين‌ محصولات‌ در زمينه‌هاي‌ مختلف‌ پرورش‌ و توليد محصولات‌ باغي‌ و سبزي‌ و صيفي‌، گلهاي‌ تزئيني‌، طراحي‌ فضاهاي‌ سبز و ... به‌ فعاليت‌ بپردازند.يك‌ مهندس‌ كشاورزي‌ باغباني‌ در زمينه‌هاي‌ مختلف‌ توليد ميوه‌ و گياهان‌ مختلف‌ دارويي‌، توليد نهال‌، اصلاح‌ و تهيه‌ بذر، فنون‌ جديد توليد و نگهداري‌ گياهان‌، و پرورش‌ گلها و درختان‌ تزييني‌، روش‌هاي‌ جديد كاشت‌ و برداشت‌ ميوه‌ها و گياهان‌ آموزش‌ مي‌بيند.

مقاطع‌ تحصيلي‌ گرايش‌ باغباني‌ : اين‌ گرايش‌ در حال‌ حاضر در مقاطع‌ كارشناسي‌ پيوسته‌، كارشناسي‌ ارشد ناپيوسته‌ در داخل‌ كشور ارائه‌ مي‌گردد. دكتري‌ اين‌ رشته‌ در خارج‌ از كشور وجود دارد. و داراي‌ گرايش‌ خاصي‌ نمي‌باشد. ولي‌ دانشجويان‌ مي‌توانند در زمينه‌هاي‌ مختلف‌ گل‌كاري‌، طراحي‌ باغ‌ و پارك‌ و ميوه‌كاري‌ تحقيق‌ كنند.

فرصتهاي‌ شغلي‌ براي‌ فارغ‌ التحصيلان‌ گرايش‌ باغباني‌ : فارغ‌ التحصيلان‌ اين‌ رشته‌ مي‌توانند در مراكز دولتي‌ و خصوصي‌ مانند وزارتخانه‌هاي‌ كشاورزي‌ و سازمانهاي‌ وابسته‌، جهاد سازندگي‌، مراكز كشت‌ و صنعت‌، وزارت‌ كشور، شهرداري‌ها، آموزش‌ و پرورش‌ (هنرستانها)، بانكها (بانك‌ كشاورزي‌)، فرهنگ‌ و آموزش‌ عالي‌ و ... جهت‌ كارهاي‌ اجرايي‌ و تحقيق‌ فعاليت‌ كنند.
باغباني‌ از نظر اقتصادي‌ يك‌ رشته‌ پر درآمد براي‌ توليدكنندگان‌ است‌ چون‌ فارغ‌ التحصيلان‌ اين‌ رشته‌ در صورت‌ داشتن‌ سرمايه‌ مي‌توانند به‌ توليد گل‌ها، گياهان‌ زينتي‌ و دارويي‌، سبزيجات‌ يا ميوه‌هاي‌ گلخانه‌اي‌ ايجاد نهالستان‌ و توليد نهال‌ بپردازند.
يك‌ مهندس‌ باغباني‌ مي‌تواند به‌ عنوان‌ مشاور و مجري‌ طرحهاي‌ گلخانه‌هاي‌ توليد گل‌ و سبزي‌، شاسي‌هاي‌ گرم‌ و سرد، خزانه‌هاي‌ توليد نشا و ساير ادوات‌ ثابت‌ باغباني‌ طراحي‌ پاركها و فضاهاي‌ سبز شهري‌، نقشه‌برداري‌ و طراحي‌ باغها و كاشت‌ ميوه‌ و سبزي‌ در حد وسيع‌ و گسترده‌ فعاليت‌ كند.

تواناييهاي‌ لازم‌ براي‌ موفقيت‌ در اين‌ رشته‌ : داوطلبان‌ گرايش‌ باغباني‌ بايد از دانش‌ بالايي‌ در زمينه‌هاي‌ علوم‌ پايه‌، شيمي‌، فيزيك‌ و... برخوردار باشند. از آنجا كه‌ اكثر كارها و فعاليتهاي‌ اين‌ رشته‌ در خارج‌ از محيط‌ شهري‌ و باغهاست‌، داوطلبان‌ لازم‌ است‌ از توان‌ جسمي‌ و قدرت‌ تجزيه‌ و تحليل‌ و دقت‌ كافي‌ برخوردار باشند





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن