تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815305457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پیروزی برابر حریفان تنها كار رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: باز هم طبق معمول هرسال در لالیگا، رقابت دو رقیب سنتی اسپانیایی، که درست عين معامله است، شکل گرفته و کم‌کم وارد مراحل جدی خود می‌شود. پس از شروع عالی والنسیا و ویارئال و گام‌های متزلزل رئال و بارسلونا در بازی‌های آغازین فصل، اکنون دو رقیب سنتی اسپانیا بار دیگر بر صدر جدول رده بندی تکیه کرده و جایگاه خود را یافته‌اند. این برای دومین بار در فصل جاری است که رئال و بارسلونا به ترتیب در رده‌های اول و دوم جدول رده بندی جای می‌گیرند.

باز هم همه اتفاقات دربی شهر مادرید مطابق پيش بيني ها و همانند سال­هاي قبل رقم خورد و رئالی ها رکورد 11 سال شکست ناپذیری برابر اتلتیکو در دربی شهر مادرید را حفظ کردند. سفیدپوشان مادریدی در حال حاضر از هفت بازی گذشته خود شش بار اتلتیکو را شکست داده و با پیروزی 0-2 برابر اتلتیکو در بازی یکشنبه شب، هرگز جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذاشتند، هرچند که نبايد به سادگي از كنار اين نكته گذشت که ایکر کاسیاس دروازه‌بان رئال در این فصل باید سخت‌تر از 9 دوره گذشته رقابت‌های لیگ کار کند. همانگونه که مورینیو اشاره کرد، نمایش کاسیاس خوب و مناسب بود.

دو گل زودهنگام از ریکاردو کاروالیو و مسعوت اوزیل سبب شد بازیکنان رئال کاملاً کنترل بازی را در دست بگیرند، و مردان مورینیو در ادامه عقب نشینی کردند تا بتوانند در موقعیت مناسب دست به ضدحمله زده و در صورت امكان حریف را شش تائی کنند، درست عین همان کاری که رئال در بازی‌های قبلی با دپورتیوو لاکرونیا و راسینگ سانتاندر در حضور هوادارانش در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو انجام داده بود.

وقتی رئال در این بازی ظرف بیست دقیقه با دو گل از اتلتیکو پیش افتاده بود، شما واقعاً نگران آن شدید که نكند اتلتیکو شکست سنگین‌تری را متحمل شود! اما دروازه‌بان اتلتیکو – که بعد از بازی مورینیو به تمجید از او پرداخته بود - کم‌کم روحیه از دست رفته خود را پیدا کرد و مدافعان هم دروازه تیم خود را دقت و جاگیری بهتر محافظت کردند.

هر چند که این سبک بازی حداقل برای کریستیانو رونالدو و گونسالو ایگواین، که گلزنی برابر اتلتیکو برای او عادت شده بود، نتیجه دیگری در پي داشت؛ آنها در بازی یکشنبه شب موفق به گلزني در برابر اتلتيكو نشدند.

روند گلزنی CR7 در راه کسب عنوان آقای گلی لالیگا در اين ديدار متوقف شد؛ در مورد او به شوخی می‌گفتند که شايد کفش‌هایش را در خانه جا گذاشته است. کفش‌های جدید رونالدو باید بیشتر در پاهایش جفت و جور شود، چون تمامی شوت‌های او یا به بیرون زمین زده شد و یا مستقیماً در دستان دخئا دروازه‌بان اتلتیکو جای گرفت. پاس رو به عقب او به ژابی آلونسو که با کمرش توپ را به هم تیمی اسپانیایی اش رساند، تنها صحنه درخشان رونالدو در این بازی بود، که از میان چند بازیکن حریف عبور کرد و پاس زیبائی را ساخته و پرداخته کرد. و این صحنه هم نزدیک بود به گل سوم رئال تبدیل شود.

هر چند ستاره این بازی کاروالیو بود که فقط و فقط به خاطر عملکردش در این بازی شایسته كسب عنوان بهترین بازیکن جهان هم بود. این مدافع کار کشته گل اول بازی را با ضربه‌ای سهمگین به ثمر رساند که حتی رائول هم به تمجيد از این گل پرداخت. اما این قدرت دفاعی بی‌عیب و نقص و مستحکم كارواليو بود که باعث شد هواداران یکصدا او را تشویق کنند. او در نبردهای عقب زمین توپها را یکی پس از دیگری دفع كرد، اما تنها تا زمانی در حملات تیمی شرکت می‌کرد که مصدوم نشده بود؛ طی یک برخورد دیه‌گو کاستا با ضربه‌ای کاروالیو را نقش بر زمین کرد و مدافع رئال از ناحیه فک و زیر چشمش زخمی شد.

و احتمالاً برنامه روز دوشنبه کاروالیو مراجعه به پزشک متخصص، دندانپزشکی و آزمایش چشم بود.

در همین رهگذر، بارسلونا با موفقیت یکی از تیم‌های بسیار سخت کوش چند وقت اخير را از پیش رو برداشت. ختافه از همان زمان باخت 2-5 برابر آبی و اناری‌پوشان در جام حذفی اسپانیا در سال 2007 تا کنون، همیشه در مصاف با تيم ايالات كاتالان آنها را به دردسر انداخته‌اند. اما هواداران ختافه شاهد این هستند که تیم‌شان سال به سال و روز به روز ضعیف‌تر می‌شود، و بارسلونا هم به سادگی توانست حریف ناحيه جنوب مادرید را از پیش رو بردارد.

برد 1-3 بارسلونا در بازی یکشنبه در ورزشگاه کلیسوم آلفونسو پرس، چهارمین پیروزی متوالی پپ گواردیولا برابر ختافه بود، و درست مانند رئال مادرید که پیروزی نسبتاً آسانی را برابر اتلتیکو حریف دیگری از شمال پایتخت اسپانیا به دست آورد، بارسلونا هم در مصاف با ختافه اصلاً با مشكل خاصي روبرو نشد.

بازیکنان ختافه سعی داشتند تا پس از دو گل خورده از بارسلونا، در نیمه دوم بازی را تحت کنترل خود بگيرند، اما اشتباه کاتا دیاس گل سوم را به بارسلونا هدیه کرد و آب سردی را بر پیکره بازيكنان ختافه ریخت؛ در این لحظه بازی برای ختافه عملاً تمام شده بود. ختافه در نبردهای دفاعی واقعاً خوب کار کرد، و حتی می‌توانستند پس از به ثمر رسیدن پنالتی مانوئل مورال و اخراج جرارد پیکه بازی را به تساوی بکشانند.

در اواخر بازی، ضربه سر خاویر آریسمندی از روی خط دروازه توسط ماکسول دفع شد، و دقایقی بعد این مهاجم یک موقعیت بسیار عالی تک به تک با ویکتور والدس داشت که توپ را با بی‌دقتی به دستان ویکتور والدس کوبید. اما حتماً نظر شما اين است که بازیکنان بارسلونا هم فرصت‌های عالی گلزنی را از دست دادند، و ختافه شانس آورد پنج یا شش گل دریافت نکرد. از این گذشته، آنها حتی یک گل دیگر هم با فرار میلیمتری از تله آفساید به ثمر رساندند که پذیرفته نشد.

لیونل مسی و داوید ویا، هر کدام با زدن دو گل در پیروزی 0-5 برابر سویا، اکنون به عنوان خط آتش واقعاً زهرداری برای مدافعان لالیگا شناخته شده‌اند، هر چند که آنها هم در برابر ختافه فرصت‌های گلزنی بسیار حساس و خطرناکی را از دست دادند.

مسی اصلاً نمی‌تواند در هر بازی وظیفه گلزنی خود را فراموش كرده يا به خوبي انجام ندهد. هر بار که در اسکوربورد ورزشگاه، گلی برای بارسلونا ثبت می‌شود به احتمال بسیار بسیار زیاد در كنار آن نام ليونل مسی به عنوان زننده گل ثبت مي­گردد.

در حالیکه این ملی‌پوش آرژانتینی در حال حاضر در پنج بازی آخر خود هشت گل به ثمر رسانده، اما رئال مادرید پنج و بارسلونا چهار پیروزی متوالی را در لالیگا به دست آورده‌اند. از چند هفته قبل پیش بینی‌هائی مبنی بر وجود رقابت‌هائی دشوارتر در این فصل از لاليگا بین دو تیم بارسلونا و رئال مادرید صورت گرفته بود که این پیش بینی‌ها خیلی زودتر از حد انتظار به واقعیت پیوست و بار دیگر رقابت دو رقیب سنتی وارد مراحل جدی و نفس‌گیر خود شد. شاید ويارئال هم در این رقابت سخت و دشوار ضلع سومي را تشكيل دهد تا رقابت بيش از پيش دشوار گردد. ویارئال اين هفته با پیروزی 1-4 برابر اتلتیکو بیلبائو عملکردی عالی را از خود به نمایش گذاشت. اگر والنسیا همچنان به لغزش خود ادامه دهد، ممکن است در همین بازی‌های ابتدائی فصل از کورس رقابتها جا بمانند، به ویژه اگر رئال و بارسلونا هم همچنان طبق معمول سال‌های گذشته و بازی‌های چند هفته اخیرشان، به روند پیروزی‌هایشان ادامه دهند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن