تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815596265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تدابير امنيتي در سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع ) در بغداد تشديد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تدابير امنيتي در سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع ) در بغداد تشديد شد
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): بغداد - تدابير امنيتي شديد درآستانه آيين هاي ويژه سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع )، به طور چشمگيري در بغداد به اجرا گذاشته شده است .


نيروهاي عراق با بستن بسياري از راه هاي منتهي به منطقه كاظمين در شمال بغداد و مسدود كردن بعضي از پل هاي اصلي از جمله "سنك " و "جمهوريه "، امنيت را در پايتخت تشديد كردند.
اين در حالي است كه زايران امام موسي كاظم (ع ) با پاي پياده از شهرهاي مختلف عراق و مناطق حومه بغداد همچنان درحال حركت به سوي كاظمين هستند.
درمسيرهاي از پيش تعيين شده حركت زايران ، هيات هاي عزاداري متعددي متمركز شده و با آب و غذا از زايران باب الحوائج (ع ) پذيرايي مي كنند.
درمنطقه كاظمين به دليل انبوه جمعيتي كه از مناطق مختلف عراق به اين شهرآمده و درحال سوگواري ويژه اين ايام هستند، فضايي معنوي بر منطقه و اطراف حرم مطهر حاكم شده است .
درهمين راستا فرماندهي طرح امنيت بغداد معروف به اعمال قانون امروزيكشنبه طرح امنيتي ويژه سالروز شهادت و زيارت امام موسي كاظم (ع ) را اعلام كرد.
سرتيپ "قاسم عطا" سخنگوي طرح امنيت بغداد به خبرنگاران در بغداد گفت كه در راستاي اين طرح ، تعداد زيادي از نيروهاي نظامي در سطح بغداد پراكنده و پستهاي متعدد ايست و بازرسي برقرار شده است .
وي ادامه داد كه طرح امنيتي سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع ) با همكاري وزارتخانه هاي دفاع ، كشور، بهداشت ، حمل و نقل ، شوراي استان و شهرداري بغداد و ديوان اوقاف شيعه اجرا مي شود.
طرح متشكل از دو محور امنيتي و خدماتي است و سه مركز براي مديريت طرح امنيت در سه بخش كرخ ، رصافه و كاظمين ايجاد شده و نيروهاي نظامي و گشت هاي واكنش سريع در مناطق از پيش تعيين شده مستقر شده اند.
بازنگه داشتن همه پل ها در مقابل حركت روان زايران كه پياده عازم منطقه كاظمين هستند و ممانعت از تردد وسايط نقليه در منطقه كاظمين و بكارگيري 200 زن براي انجام عمليات بازرسي از زنان به منظور حفظ امنيت زيارت از ديگر اقدامات امنيتي است .
سرتيپ قاسم عطا از زايران امام موسي كاظم (ع ) خواست از همراه داشتن سلاح ، كودكان شيرخواره و كم سن و سال ، كيف و ساك سنگين و بزرگ و دستگاه هاي ارتباطي خودداري كنند.
خودداري از شايعه پراكني و حركت زايران در مسيرهاي از پيش تعيين شده و همكاري با نيروهاي نظامي از ديگر مواردي است كه سرتيپ عطا، به زايران توصيه كرده است .
وي درزمينه خدمات به زايران گفت كه نخست وزير دستور تامين دستگاه هاي آب سردكن براي زايران داده و دفتر نخست وزيري با همكاري شهرداري و وزارت بهداشت بر امر توزيع آب شرب نظارت دارد.
قاسم عطا افزود كه 64 دستگاه خودرو فوريت هاي پزشكي براي حوادث احتمالي در منطقه كاظمين و بخش كرخ و رصافه پيش بيني شده و بيش از 700 دستگاه خودرو جمعي براي انتقال زايران بعد از اتمام مراسم تدارك ديده شده است .
وي در خصوص تلاش گروه هاي تروريستي براي هدف قرار دادن آيين زيارت گفت كه گزارش هاي اطلاعاتي زيادي در اين خصوص در اختيار داريم .
سرتيپ عطا تاكيد كرد كه نيروهاي عراقي امروز موفق شدند در عمليات بازرسي در مناطق حومه كاظمين مقاديري سلاح و بمب و مواد منفجره كشف كننده كه تروريست ها درصدد استفاده از آنها عليه زايران بودند.
پيش بيني مي شود كه بيش از يك ميليون زاير از مناطق مختلف عراق در آيين سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع ) شركت كنند.
خاورم 2291**1373
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن