تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815174535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيركل خانه پرستار :پرستاران بخش خصوصي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: محمد شريفي‌مقدم دبيركل خانه پرستار با اشاره به اين كه مشكلات پرستاران در بخش خصوصي به مراتب بيشتر و پيچيده‌تر از بخش دولتي است، گفت: پرستاران در بخش خصوصي زير خط فقر زندگي مي‌كنند.
وی در گفت‌وگو با ایسنا ، با بيان اين كه پرستاران بخش خصوصي طبق قانون كار حقوق دريافت مي‌كنند، اظهار كرد: حداقل دريافت حقوق طبق قانون كار 126 هزار تومان است كه بخش عمده‌اي از پرستاران در بخش خصوصي همين حداقل را دريافت مي‌كنند و از گرفتن مزاياي ديگر محروم هستند.
وي با بيان اين كه پرستاران بخش خصوصي پايين‌ترين دريافتي را در قانون كار دارند، اظهار كرد: متاسفانه پرستاران در بخش خصوصي حتي در طبقه‌بندي مشاغل جزو مشاغل سخت و زيان‌آور محسوب شده‌اند و از مزايايي چون كاهش ساعت كاري و بازنشستگي پيش از موعد بهره‌مند نيستنند.
دبيركل خانه پرستار افزود: در حالي كه فشار كاري در بيمارستان‌هاي خصوصي به پرستاران بيشتر است ولي آنها در بدترين شرايط كاري فعاليت مي‌كنند و از كمترين مزايا برخوردار هستند.
وي با اشاره به اين كه پرستاران در بيمارستان‌هاي خصوصي امنيت شغلي ندارند، به گفت:‌ با توجه به اين كه در اكثر بيمارستان‌هاي خصوصي پرستاران به صورت قراردادهاي موقت و شركتي كار مي‌كنند به همين علت مجبورند با هر شرايطي كار كنند.
شريفي مقدم اظهار كرد: در حالي كه پزشكان در بيمارستان‌ها، خصوصي با كمترين حضور بيشترين درآمد را دارند حداقل حقوق دريافتي پرستاران طبق قانون كار و بدون در نظر گرفتن نقش آنان در درآمدزايي به آنها پرداخت مي‌شود.
دبير كل خانه پرستار با بيان اين كه پرستاران در بخش خصوصي متولي مشخص ندارند، خاطرنشان كرد: متاسفانه وزارت بهداشت هيچ تاثيري در روند بهبودي وضعيت بيمارستان‌هاي خصوصي نداشته و همچنين وزارت كار و شوراي عالي كار درك لازم را از حرفه پرستاري ندارند ولي اين انتظار مي‌رود با توجه به گسترش روند بخش خصوصي در كشور توجه ويژه‌اي به اين موضوع شود.
شريفي مقدم خاطرنشان كرد: چه ارگاني مسوول پيگيري مشكلات پرستاران در بخش خصوصي است و نقش وزارت بهداشت در خصوص كادر پرستاري بخش خصوصي چيست؟ و آيا پرستاران جزو گروه بهداشت و درماني در بخش خصوصي نيستند و نقش دولت در خصوص مشكلات بخش خصوصي چيست؟
دبير كل خانه پرستار ضمن ابراز نگراني از وضعيت پرستاران در بخش خصوصي بيان كرد: مسؤولان بايد فكر اساسي براي اين بخش داشته باشند زيرا پرستاران با اين دستمزد حتي نمي‌توانند نيازهاي اوليه خود را تامين كنند.
وي مدعي شد: پرستاران در بخش خصوصي به طبع جامعه كارگري به سمت فقر مطلق، گرسنگي محض، فرسايش فيزيكي - رواني و مرگ تدريجي در حال پيشروي هستند.
شريفي مقدم در پايان اظهار اميدواري كرد دولت جديد كه با شعار رفع تبعيض و عدالت به ميدان آمده است توان مقابله با مافياي اقتصادي و مديريتي را داشته باشند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن