تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803100569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حزب كارگر باز هم شكست خورد؛گوردون براون در محاصره مخالفان - شقايق فلا‌حي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حزب كارگر باز هم شكست خورد؛گوردون براون در محاصره مخالفان - شقايق فلا‌حي


روزهاي سخت گوردون براون نخست‌وزير بريتانيا آغاز شده است. شكست نماينده حزب كارگر در حوزه انتخاباتي گلا‌سكو شرقي بار ديگر پايه‌هاي قدرت نخست‌وزير بريتانيا را به لرزه درآورد. گوردون براون پس از شكست سنگين حزبش در اين حوزه انتخاباتي كه به‌طور سنتي آراي خود را به نفع حزب كارگر به صندوق مي‌انداختند باز هم از تغييرات سخن گفت و به صراحت اعلا‌م كرد كه قصد كناره‌گيري از قدرت را ندارد. با اين وجود زمزمه‌هايي در سطح سران حزب شنيده مي‌شود؛ زمزمه‌هايي مبني بر احتمال لزوم استعفاي براون براي حفظ قدرت در دستان حزب كارگر. نتيجه نظرسنجي‌هاي اخير آنچنان به ضرر حزب كارگر است كه برگزاري انتخابات زودهنگام در بريتانيا بي‌شك به شكست اين حزب منجر خواهد شد.

وزراي كابينه براون پس از اعلا‌م نتيجه نهايي انتخابات در حوزه گلا‌سكو شرقي بلا‌فاصله با يكديگر تماس تلفني گرفتند و راهكارهاي موجود براي برون‌رفت از بحران را مورد بررسي قرار دادند. در تمامي اين مكالمه‌هاي درون‌حزبي يك جمله از زبان تمامي وزراي كابينه به گوش مي‌رسيد: شايد براون بايد برود.

جك استراو كه اداره وزارت دادگستري بريتانيا را برعهده دارد به صراحت از لزوم خداحافظي زودهنگام براون از قدرت سخن گفت. يك منبع نزديك به حزب كارگر اعلا‌م كرد كه اكنون نوبت به براون رسيده است كه براي بقا در خانه شماره 10 داونينگ استريت توجيهاتي محكمه‌پسند ارائه دهد.

تحليلگران داخلي بر اين باورند كه براون تنها تا پاييز سال جاري فرصت دارد تا پايه‌هاي متزلزل قدرت خود را محكم كند. سقوط بيش از اندازه براون به معناي خروج حزب كارگر از ساختار قدرت حداقل تا يك دهه ديگر است. آنچه كه بيش از نتايج انتخابات محلي نقش تير خلا‌ص را براي حزب كارگر بازي مي‌كند، شكاف سياسي ايجادشده ميان اعضا است. ساكن خانه شماره 10 داونينگ استريت همچنان بر حضور در قدرت پافشاري مي‌كند و اين در حالي است كه ساير سران حزب به دنبال راهكاري براي خروج از اين بن‌بست سياسي هستند.

شكست حزب كارگر در حوزه انتخاباتي گلا‌سكو سومين شكست اين حزب ظرف 9 هفته اخير است. البته آخرين شكست سنگين‌ترين هم بود. مارگارت كوران نامزد مورد حمايت حزب كارگر با تفاوت 365 راي از جان ميسن نامزد مورد حمايت حزب ملي‌گراي اسكاتلند شكست خورد. تكرار اين نتيجه در انتخابات عمومي بدين معنا است كه تنها 20 نماينده حزب كارگر، كرسي‌هاي خود در مجلس را حفظ خواهند كرد.

نگراني جك استراو از شكست حزب كارگر در حوزه انتخابي گلا‌سكو شرقي كاملا‌ مشهود است. كرسي اين حوزه بيست‌وپنجمين كرسي امن حزب كارگر در مجلس عوام است. از زمان تاسيس حزب كارگر اين نخستين‌بار است كه كرسي اين منطقه از اسكاتلند از دست اين حزب خارج مي‌شود. از سوي ديگر گوردون براون نخست‌وزير بريتانيا نيز خود متولد اسكاتلند است و كرسي ‌وي در مجلس عوام يكي از حوزه‌هاي انتخابيه اسكاتلند است.

جك استراو كه مرد شماره دو كابينه براون محسوب مي‌شود آن‌قدر زيرك است كه از آغاز جدال سياسي با براون اجتناب كند. استراو به خوبي بر اين امر واقف است كه تغيير سريع رهبري حزب مي‌تواند تبعات جبران‌ناپذيري به دنبال داشته باشد. از سوي ديگر حزب كارگر از لحاظ مالي در جايگاهي قرار ندارد كه بتواند از عهده برگزاري انتخابات زودهنگام در سال آتي ميلا‌دي برآيد.

هنوز هم طرفداران توني بلر نخست‌وزير سابق بريتانيا در درون حزب كارگر حلقه را بر گوردون براون تنگ‌تر از پيش مي‌كنند. جك استراو هم از آن دست هم‌حزبي‌هايي است كه تا ابد از براون حمايت نخواهد كرد. بسياري از طرفداران توني بلر خواهان اعمال فشار بر براون براي كناره‌گيري از قدرت در ماه پاييز سال جاري هستند. البته اميد هم‌حزبي‌هاي براون به مخالفت اعضاي كابينه با ادامه نخست‌وزيري براون است.

گوردون براون در آخرين سخنراني خود ادعا كرد كه تمام توان خود را روي كار متمركز كرده است. براون در اين سخنراني بي‌تعارف از هم‌حزبي‌هاي خود خواست كه به قدرت سياست اطمينان كنند؛ سياستي كه براون معتقد است مي‌تواند راي‌دهندگان بريتانيايي را در انتخابات عمومي پشت سر حزب كارگر نگاه دارد. ديويد ميليبند وزير امور خارجه بريتانيا كه اصلي‌ترين رقيب براون در صورت برگزاري انتخابات درون‌حزبي محسوب مي‌شود، خيال آقاي نخست‌وزير را راحت كرده است. ميليبند از اعضاي حزب خود خواست با به حاشيه راندن اختلا‌فات پشت سر براون ايستاده و به حل معضلا‌تي بپردازند كه راي‌دهندگان بريتانيايي را از حزب كارگر دلسرد كرده است؛ معضلا‌تي مانند نبود شغل و قيمت بالا‌ي مسكن.

رهبر حزب محافظه‌كار بريتانيا پس از شكست حزب كارگر در حوزه انتخاباتي گلا‌سكو شرقي از گوردون براون خواست كه مقدمات برگزاري انتخابات زودهنگام را فراهم كند.

تحليلگران بريتانيايي اما بر اين باورند كه تغيير رهبري حزب كارگر در شرايط فعلي نه‌تنها عاقلا‌نه نيست كه تنها منجر به تعميق شكاف ميان اعضاي حزبي مي‌شود كه تحت فشارهاي شديد افكار عمومي بريتانيا قرار دارد.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن