تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815564841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيدا و پنهان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پيدا و پنهان
? تلاش موذيانه رسانه هاي روسي؛ برخي رسانه هاي روسي تلاش موذيانه يي را براي كاهش سهم ايران از درياي خزر آغاز كرده اند. در اين راستا خبرگزاري روسي نووستي با انتشار نقشه يي موهوم سعي كرد سهم ايران از درياي خزر را همان خط فرضي بندر آستارا به حسينقلي خان نشان دهد. اين خط فرضي توسط روس ها و با حمايت سه كشور ساحلي ديگر ارائه شده و ايران تاكنون آن را نپذيرفته است. بر مبناي اين خط فرضي امكان دسترسي ايران به منابع غني نفت و گاز درياي خزر از بين مي رود و در عوض كشورهايي چون تركمنستان و جمهوري آذربايجان از آن بهره مند مي شوند. تاكنون چهار كشور روسيه، قزاقستان، جمهوري آذربايجان و تركمنستان در مورد تعيين مرزهاي خود در درياي خزر به توافق رسيده اند اما براي اينكه تقسيم درياي خزر نهايي شود به موافقت ايران هم نياز است. اما ايران تقسيم بندي هاي موجود را نپذيرفته و اعلام كرده سهم ايران حداقل 20 درصد خواهد بود. قراردادهايي كه در سال هاي 1921 و 1940 بين ايران و شوروي سابق منعقد شده است ملاك تقسيم خزر را مساوي بين دو طرف يا همان فرمول 50-50 تعيين كرده است اما اكنون روسيه، قزاقستان، تركمنستان و جمهوري آذربايجان كه در نتيجه فروپاشي شوروي در سواحل دريايي خزر تشكيل شده اند درصدد گسترش سهم خود برآمده اند و قراردادهاي 1921 و 1940 را قبول ندارند. ظاهراً تحرك اخير رسانه روسي هم در راستاي همين سياست صورت گرفته است.

? توضيح استاندار كرمان درباره شترهاي نذري؛ حبيب الله دهمرده استاندار جديد كرمان و سرپرست استانداري سيستان و بلوچستان در اولين جلسه شوراي اداري كرمان در مورد اعتمادش به ساير مديران گفت؛ «زماني كه معاون دانشگاه سيستان و بلوچستان بودم اقدام به تاسيس يك «كافه شرافتي» در دانشگاه كردم كه مبتني بر اعتماد به دانشجويان بود، به اين صورت كه دانشجويان مايحتاج خود را از مسوول كافه دريافت مي كردند و بعد از خوردن خوراكي و هنگام رفتن پول آن را حساب مي كردند.» او در اين مورد افزود؛ «اين كافه با وجود چنين فضايي و با اعتماد ايجادشده بيش از شش ماه دوام آورد تا ورشكست شد كه با توجه به سرمايه اندك آن جالب توجه بود.» البته دهمرده عامل اين ورشكستگي را نه دانشجويان كه تعدادي از كارگران اين كافه ذكر كرد و گفت؛ «نمي توانم گناه آن مورد را به گردن دانشجويان بيندازم.» وي در ادامه بحث اعتماد خود مثال ديگري ذكر كرد و گفت؛ «در يكي از مدارسي كه رياضي تدريس مي كردم براي امتحان پايان سال به دانش آموزان گفتم نظارتي بر امتحان شما نمي كنم و با اعتماد به شما اين امتحان برگزار مي شود. سپس از جايي كه ديده نمي شدم امتحان را زير نظر گرفتم و فقط يك نفر تقلب كرد كه نه تنها به او نمره رياضي صفر دادم كه در چند درس ديگر نيز به او نمره صفر تعلق گرفت.» استاندار كرمان افزود؛ «به همه مديران اعتماد دارم اما اگر يك «متقلب» پيدا شود نه به يك درس كه به چند درس او نمره صفر تعلق خواهد گرفت و نبايد از اعتماد موجود سوء استفاده شود.» دكتر دهمرده در بخش ديگري از صحبت هايش در جلسه شوراي اداري استان كرمان بار ديگر بحث شترهاي نذري را مطرح كرد و گفت؛ «براي جدا شدن و برداشته شدنم از استانداري سيستان و بلوچستان دو شتر نذر كردم و براي انتصابم به استانداري كرمان نيز يك شتر نذر كردم و اكنون سه شتر خريداري كرده ام و پول آن را نيز پرداخته ام.»او در ادامه با اشاره به اينكه در مديريت ها نيازي به مطرح شدن نيست، تصريح كرد؛ «خدا خودش مي داند كه پدر چه كسي را بيامرزد.»

? برنامه ويژه صدا و سيما براي ولايتي؛ چهارم مردادماه همزمان با تولد علي اكبر ولايتي بخش نيمروزي برنامه شبكه اول سيما با پخش تصاويري به گفت وگو با او پرداخت. تبريك تولد ولايتي از صدا و سيما در حالي تحت عنوان تقدير از چهره ماندگار صورت گرفت كه تاكنون براي هيچ كدام از چهره هاي ماندگار چنين برنامه يي ترتيب داده نشده بود. گفته مي شود ولايتي يكي از كانديداهاي احتمالي اصولگرايان براي انتخابات رياست جمهوري آينده است.

?اهداي پيراهن رزم آيت الله مشكيني؛ مدير مركز فرهنگي دفاع مقدس خرمشهر گفت؛ پيراهن رزم آيت الله مشكيني رئيس فقيد مجلس خبرگان رهبري از سوي خانواده وي به مركز فرهنگي دفاع مقدس خرمشهر اهدا شد.به گزارش شهاب نيوز لباس رزم وي به همراه مجموعه يي از تصاوير حضور او در جبهه هاي نبرد در غرفه ويژه يي در مركز فرهنگي دفاع مقدس خرمشهر قرار خواهد گرفت و در زمان حركت كاروان هاي راهيان نور كه اواخر امسال است، رونمايي مي شود.

?جندالله با انتشار بيانيه يي مدعي شد؛ قتل شش گروگان ايراني؛ گروه سياسي؛ گروهك تروريستي «جندالله» مدعي شد شش گروگان از 16 گروگان ايراني را كه در اسارت خود دارد به قتل رسانده است و در صورت عدم تحقق درخواست هايش دو گروگان ديگر را نيز به شهادت خواهد رساند.اين گروهك تروريستي با حمله به پاسگاه سراوان 16 نفر از سربازان و فرماندهان حاضر در اين پاسگاه را به گروگان گرفت.شهادت ماموران نيروي انتظامي از سوي مقامات جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه تاييد نشده و آن را مانور تبليغاتي اين گروه عنوان كرده است.

?احتمال جابه جايي استاندار كهكيلويه؛ خبرگزاري فارس گزارش داد در حاشيه سفر احمدي نژاد به كهكيلويه و بويراحمد هنگام سخنراني حسيني استاندار كهكيلويه عده يي با شعارهايي عليه استاندار خواستار بركناري وي شدند. احمدي نژاد از ماه گذشته اقدام به جابه جايي استانداران كرده است.

?علت عدم حضور كيميايي؛ شنيديم علت عدم حضور مسعود كيميايي كارگردان فيلم گوزن ها در كلوپ جوانان اصلاح طلب اعمال فشار برخي نهادها بوده است. جبهه مشاركت از كيميايي براي حضور در اين مراسم كه پنجشنبه برگزار شد دعوت كرده بود كه وي در اين مراسم حضور نيافت.

?نمايشاه «صد سال هنر قباله نويسي نكاح»؛ در خبرها آمده است نمايشگاه «صد سال هنر قباله نويسي نكاح» در برج آزادي برگزار مي شود. به گزارش شهاب نيوز اين نمايشگاه با هدف بازتاب سنت ازدواج برپا شده است. در اين نمايشگاه رسم الخط، آداب كتابت و همچنين نوع كاغذ به كار رفته براي اين قباله ها به معرض نمايش گذاشته شده است.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن