تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815319671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استخدام كارگران بدون كارت مهارت ممنوع مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: احمد مجيدي در ديدار با كاركنان شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور گفت: امروز در تمامي استان‌ها آزمايشگاه‌هاي فني و خدمات خاك مورد تاييد قرار مي‌گيرد اما در صورت نياز و براي بالا رفتن كيفيت از آزمايشگاه‌هاي استان‌هاي همجوار استفاده يا ساخت آزمايشگاه‌هاي جديد را در دستور كار قرار خواهيم داد.

وي با انتقاد از روند فعلي در گزارش‌گيري از پروژه‌ها افزود: در حال حاضر چيزي تحت عنوان گزارش‌گيري علمي از پروژ‌ه‌ها وجود ندارد در حالي كه 20 سال پيش برنامه‌هاي گزارش‌گيري CBM طراحي شده و مدام به روز مي‌شوند كه قابليت دريافت لحظه‌اي اتفاقات در پروژه‌ها را براي مديران ممكن مي‌سازد.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور بر لزوم وجود سيستم گزارش‌گيري علمي در پروژه‌ها تاكيد كرد و گفت: در قراردادهاي منعقد شده بندي اضافه مي‌شود كه پيمانكاران موظف به استفاده از آخرين روش‌ها و متدهاي فن‌آوري اطلاعات در پروژه‌ها شوند.

وي اظهار داشت: از برنامه دوم توسعه قانوني براي آموزش كارگران ساختماني و صنعت وابسته به صنعت ساختمان وضع شده كه سازمان‌هاي فني و حرفه‌اي و وزارت كار و امور اجتماعي موظف به آموزش كارگران شده‌اند كه اين آموزش در بخش كارگران صنعت‌هاي وابسته به ساختمان مناسب بوده اما در بخش كارگران ساختمان ضعيف عمل شده است و فاقد كارگران داراي كارت مهارت هستيم.

مجيدي افزود: در حال حاضر معيار مشخصي در گزينش كاركنان ساختماني وجود ندارد و هر كارگري كه دستمزد كمتري مطالبه مي‌كند استخدام مي‌شود.

وي با بيان اينكه هيچ پيمانكاري حق استفاده از كارگران فاقد كارت مهارت را ندارد، تصريح كرد: اگر بر اين موضع پافشاري كنيم، خواهيم ديد كه در بخش كارگران ساختماني نيز همانند بخش صنايع وابسته داراي كارگران ماهري خواهيم شد.

معاون وزير راه گفت: براي تحقق اين موضوع نيازي نيست كه كلاس‌ها در مراكز فني و حرفه‌اي برگزار شود چرا كه وزارت راه و ترابري داراي كارگاه‌هاي بزرگي است كه مي‌توان از آنها استفاده لازم را برد.

وي گفت: حتي براي برخي افراد برگزاري كلاس نيز لازم نيست و اين افراد با يك آزمون، توانايي خود را نشان مي‌دهند و قادر خواهند بود كه كارت مهارت دريافت كنند.

مجيدي همچنين در خصوص بحث آموزش ناظران در وزارت راه تاكيد كرد: آموزش مستمر بايد تداوم داشته باشد و آن را به عنوان يك كار سرمايه گذاري و نه هزينه‌اي دنبال كنيم و براي آن ارزش و امتياز قائل باشيم.

وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه بالا رفتن كيفيت مصالح موجب بالا رفتن كيفيت پروژه‌ها خواهد شد، گفت: سه سال است كه استاندارد شدن مصالح ساختماني اجباري شده و اكنون شاهد آن هستيم كه 70 درصد توليدكنندگان مصالح استانداردهاي لازم را رعايت مي‌كنند و اين روند بايد همچنان ادامه پيدا كند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن