تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير درمان تامين اجتماعي خوزستان : كارت هوشمند سلامت در آينده جايگزين دفترچه بيمه مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: مدير درمان تامين اجتماعي خوزستان : كارت هوشمند سلامت در آينده جايگزين دفترچه بيمه مي شود
مدير درمان تامين اجتماعي خوزستان گفت : بااجراي كارت هوشمند سلامت در مراكز اختصاصي تامين اجتماعي ديگر نياز به ارائه دفترچه بيمه نيست .
دكتر علي قاسمي كه به مناسبت گراميداشت هفته تامين اجتماعي در جمع خبرنگاران حضور يافته بود كارت هوشمند سلامت را طرح عموم عنوان كرد و افزود : اين كارت به صورت يك پرونده پزشكي ـ پرسنلي است كه تمامي اطلاعات مورد نياز فرد بيمه شده در آن جمع آوري مي شود.
وي در اين زمينه با يادآوري اينكه اجراي طرح كارت هوشمند سلامت نيازمند ابزارهايي است كه مرحله اول سخت افزارهاي آن در اين مراكز خريداري و نصب خواهد شد افزود : با اجراي اين طرح دفترچه هاي بيمه درماني حذف شده و اين كارت جايگزين آنها مي شود بطوريكه افراد با اثرانگشت شناسايي ميشوند.
قاسمي باعنوان اينكه طي يك سال گذشته سه طرح در وزارت رفاه و تامين اجتماعي به منظور افزايش كيفيت خدمات بيمه شدگان مطرح و به مرحله اجرا گذاشته شده است گفت : كارت هوشمند سلامت يكي از اين طرح ها مي باشد.
مدير درمان تامين اجتماعي خوزستان در ادامه ارتقا كيفيت درمان سرپايي در مراكز درماني سازمان را طرح ديگر در اين راستا ذكر كرد و گفت : اين طرح با هدف بالا بردن كيفيت ارائه خدمات سرپايي توسط پزشكان عمومي اطفال و درمان است .
وي در اين زمينه افزود : بر اين اساس بيماران به صورت منظم و با پذيرش تلفني به پزشك مراجعه مي نمايند.
وي اخذ شرح حال و سابقه پزشكي بيمار توسط پزشك ورود فقط يك همراه با بيمار به مطب پزشك و معاينه همه بيماران روي تخت را از مزيتهاي اين طرح نام برد و گفت : براساس اين طرح وقت لازم براي ويزيت هر بيمار حدود 6 دقيقه تعيين شده است .
وي نتيجه اين طرح را تشخيص بيماري هاي بدون علامت از جمله سرطان ها كاهش بار مراجعه تكراري به درمانگاه ها كاهش مصرف دارو كاهش درخواستهاي پاراكلينيكي توسط پزشك و كاهش هزينه هاي اضافي كه رضايتمندي بيماران و حفظ جايگاه پزشكان را درپي دارد ذكر كرد.
قاسمي در همين زمينه با يادآوري اينكه خوزستان جزو استان هاي پيشرو و موفق در اجراي اين طرح بوده است افزود : اجراي اين طرح باعث كاهش ازدحام در درمانگاه هاي مراكز درماني شده است .
مدير درمان تامين اجتماعي خوزستان طرح ديگر را ايجاد بانك اطلاعات ايرانيان اعلام كرد و گفت : براساس اين طرح تمامي افراد داراي دفترچه بيمه شناسايي مشخص و اطلاعات آنها در اين بانك كه متعلق به وزارت رفاه و تامين اجتماعي است نگهداري مي شود و بر همين اساس ميزان هموپشانه هاي بيمه اي و نيز افراد فاقد دفترچه بيمه كه حدود 6 ميليون نفر در كشور هستند شناسايي شده اند .
قاسمي از بخش ديگري از اين نشست در خصوص تجهيز بيمارستان ها و درمانگاههاي تامين اجتماعي استان گفت : براي نخستين براي بيمارستان اميرالمومنين اهواز اخذ شده كه انشاالله پس از MPI بار در سابقه تامين اجتماعي خوزستان مجوز خريد يك دستگاه خريد و نصب به صورت رايگان در خدمت بيمه شدگان مي باشد.

وي با بيان اينكه مجوز خريد يك دستگاه سنگ شكن برون اندامي براي اولين بار در استان گرفته شده است گفت : تجهيزات ديگر پزشكي نيز خريداري خواهد شد كه با بكار بردن اين تجهيزات تحول چشمگيري در بخش درمان تامين اجتماعي استان ايجاد مي گردد.
وي جذب پزشكان متخصص در بخش هاي مختلف بيمارستاني را يادآور شد و گفت : بدين منظور جهت تكميل كادر پزشكي متخصص قلب جراح اعصاب متخصص چشم و راديولوژي براي بيمارستان اميرالمومنين (ع ) و برخي از تخصص ها براي درمانگاه هاي اقماري جذب شده است .
وي با بيان اين مطلب كه درمانگاه شوش با استفاده از نيروي موجود به دو شيفت تبديل شده است و ارائه خدمات مي نمايد گفت : در دزفول نيز بخش دندانپزشكي مجددا راه اندازي شده است .
مدير درمان تامين اجتماعي خوزستان يادآور شد. كميسيون هاي پزشكي تجديد نظر قلب جراحي عمومي و مغز و اعصاب در مركز استان فعال گرديده كه از مراجعه اين گونه بيماران به استان هاي ديگر جلوگيري مي نمايد.
وي افزود : همچنين كميسيون هاي پزشكي و شوراهاي پزشكي در آبادان و رامهرمز نيز ايجاد شده و تعداد پزشكان معتمد به خصوص براي معاينه متقاضي بيمه صرف و مشاغل آزاد افزايش يافته است .
و سي تي اسكن بدون حضور فيزيكي بيمار و MRI وي ادامه داد : جهت رفاه حال بيماران و با هماهنگي با مراكز تشخيص همچون توسط واحد پذيرش و اعزام اين مديريت براي بيماران پذيرش گرفته ميشود.
وي همچنين تلفن گوياي 3360066 را جهت ارائه هرگونه انتقاد و پيشنهاد مراجعه كنندگان به مراكز درماني تامين اجتماعي استان اعلام كرد.
مدير درمان تامين اجتماعي خوزستان در بخش ديگر از سخنان خود به فضاهاي درماني و بيمارستاني استان اشاره كرد و گفت : مجوز بيمارستان 150 تحتخوابي آبادان صادر شده كه انتظار داريم مسئولين شهرستان به منظور تامين زمين مورد نياز همكاري لازم را داشته باشند تا انشاالله با خريد زمين عمليات اجرايي آن آغاز شود.
وي گفت : مجوز بيمارستان 100 تختخوابي دزفول با همكاري و تلاش نماينده شهرستان دزفول در مجلس اخذ شده است كه مراحل پاياني در اخذ موافقت را مي گذارند.
قاسمي در خصوص پلي كلينيك شهيد رجايي اهواز گفت : با وجود وقفه ايجاد شده از 6 ماه گذشته مراحل تكميلي آن در حال انجام است كه اميدواريم تا 2 ماه آينده به بهره برداري برسد .
وي در خصوص بيمارستان امير كبير اهواز گفت : بيمارستان 96 تختخوابي اميركبير اهواز مراحل انتخاب پيمانكار را سپري مي كند كه اميدواريم عمليات اجرايي آن بزودي آغاز شود.
مدير درمان تامين اجتماعي خوزستان يادآور شد : اورژانس بيمارستان 32 تختخوابي شوشتر شبانه روزي شده و بخش هاي بستري و اتاق عمل آن به زودي فعال خواهند شد.
دكتر علي قاسمي مدير درمان تامين اجتماعي خوزستان : براي نخستين بار در سابقه تامين اجتماعي خوزستان مجوز خريد يك براي بيمارستان اميرالمومنين (ع ) اهواز اخذ شد كه پس از خريد و نصب به صورت رايگان در خدمت بيمه خواهد بود . MRI دستگاه
 جمعه 4 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 963]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن