تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815361248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوريان به المپيك مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سوريان به المپيك مي‌رسد


كشتي- محمدرضا منصوريان:
بسياري معتقدند كشتي فرنگي ايران در حال حاضر اين قدرت را دارد كه طلسم ناكامي ۳۶ ساله كسب مدال در المپيك را بشكند.

آمارها و همچنين كسب نتايج خوب در مسابقات يكي، دو سال اخير هم دليل خوبي بر اين ادعاست.

از ميان جمع فرنگي‌كاران، ۵ كشتي‌گير براي حضور در بازي‌هاي المپيك ۲۰۰۸ پكن انتخاب شده‌اند كه به موفقيت در اين ميدان اميد زيادي دارند.

حميد سوريان، علي محمدي، سامان طهماسبي، قاسم رضايي و مسعود هاشم‌زاده نمايندگاني از نسل حاضر كشتي فرنگي ايران در المپيك خواهند بود كه از تجربه و مهارت كامل براي درخشش و جبران ناكامي‌هاي گذشته برخوردارند.

نوع برنامه‌ها و دستاوردهاي موجود اين گروه ۵ نفره تا به آن اندازه مورد توجه قرار گرفته كه بسياري از كارشناسان تصورشان از حضور كشتي ايران در المپيك اين است كه برخلاف همه دوره‌ها، اين بار كشتي فرنگي نتايج بهتري نسبت به كشتي آزاد كسب مي‌كند و چه بسا در پكن باوجود نماينده كمتر به مدال‌هاي بيشتري دست يابد.

اگرچه مربيان تيم‌ملي به هر ۵ نماينده كشتي فرنگي ايران در المپيك نگاهي يكسان داشته و معتقدند تمامي آنها از شانس كسب مدال برخوردارند، اما در ميان اين جمع شانس حميد سوريان بيشتر است و اميد بسياري به مدال‌آوري او وجود دارد.

او در ۳ سال گذشته به هيچ حريفي در جهان نباخته و نفر اول ۵۵ كيلويي‌هاي دنيا شده است.

سوريان اولين طلاي جهاني خود را در سال ۲۰۰۵ در بوداپست مجارستان گرفت.

سال بعد در جهاني چين آن را تكرار كرد و يك سال قبل هم در باكو براي سومين بار از سكوي قهرماني جهان بالا رفت. او با چنين ركوردي استثنايي آماده حضور در اولين المپيك است.

شانس ويژه سوريان اين است كه او در المپيك پكن مقابل حريفاني قرار مي‌گيرد كه تقريباً تجربه پيروزي برابر تمامي آنها را دارد، اما نبايد فراموش كرد كه ميدان المپيك هميشه با رقابت‌هاي جهاني متفاوت است و قطعاً سوريان هم نسبت به اين مسئله با توجه به آناليز جدي حريفانش آگاهي‌هاي لازم را به دست آورده است.

گفته مي‌شود، روشن بايرام‌اف آذربايجاني و كشتي‌گيران كره‌جنوبي و روسيه جدي‌ترين حريفان مرد طلايي كشتي فرنگي ايران در المپيك هستند كه با توجه به درخشش بايرم‌اف در تورنمنت‌هاي چند ماه گذشته، از اين كشتي‌گير بيشتر نام برده مي‌شود.

سوريان سال گذشته در باكو اين كشتي‌گير را در خاك خودش شكست داده است. شايد تنها مسئله نگران‌كننده در ارتباط با وضعيت سوريان آسيب‌ديدگي قديمي اين كشتي‌گير خوش‌تكنيك باشد.

در اين زمينه ايوب بهتاج، مربي بدنساز تيم‌ملي كشتي فرنگي مي‌گويد: «سوريان از ناحيه شست و زانو مصدوم است، اما اراده قوي و انگيزه بالايي دارد و براي رسيدن به هدفش همه اين مشكلات را فراموش كرده است.

او را بايد الگوي تلاش براي همه دانست.» رضا سيم‌خواه سرمربي تيم‌ملي كشتي فرنگي هم در رابطه با حميد سوريان چنين اظهارنظر مي‌كند: «حميد براي موفقيت در المپيك خيلي زحمت كشيده.

او خيلي خوب و حرفه‌اي به المپيك نگاه مي‌كند و حريفانش را كاملاً مي‌شناسد. اين‌ها همه فاكتورهايي است كه مي‌تواند براي رسيدن به مدال طلاي المپيك بسيار مؤثر باشد. شخصاً‌ به مدال طلاي سوريان در المپيك پكن خيلي خوشبينم.»

۲۲ مرداد، مسابقه سوريان

حميد سوريان اولين فرنگي‌كار ايراني است كه روز ۲۲ مردادماه جاري در المپيك پكن به ميدان مي‌رود. او با اندوخته ۳ طلاي جهان در كارنامه قهرماني خود پرشانس‌ترين كشتي‌گير و يا شايد هم پراميدترين ورزشكار ايراني براي كسب مدال طلا در المپيك است.

پيش از اين قرار بود سوريان و ديگر نفرات تيم‌ملي كشتي فرنگي روز ۱۲ مرداد به چين سفر كنند، اما كادرفني تيم‌ملي درخواست كرد اعضاي اين تيم ۴ روز ديرتر به اين سفر بروند كه ظاهراً اين درخواست مورد موافقت قرار گرفته است.

تاريخ درج: 2 مرداد 1387 ساعت 18:37 تاريخ تاييد: 2 مرداد 1387 ساعت 21:51 تاريخ به روز رساني: 2 مرداد 1387 ساعت 21:51
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن