تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815217992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقال مشاغل مزاحم بيرجند؛ در گرو واگذاري زمين‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: انتقال مشاغل مزاحم بيرجند؛ در گرو واگذاري زمين‌
بيرجند -- خبرنگار اطلاعات:

استقرار مشاغلي مثل صافكاري، نقاشي و تعمير اتومبيل و... در مناطق مسكوني دلخوري ساكنان بيرجند را به دنبال داشته است. آلودگي‌هاي محيط، كثيف و روغني كردن پياده‌روها و خيابان، پراكندن بوي رنگ و مواد شيميايي و ايجاد سروصدا در تمام ساعات روز از دلايل اعتراض شهروندان است.

آنان ترافيك ناشي از حضور مشاغل آلاينده را انكار ناپذير و گاهي غيرقابل تحمل عنوان مي‌كنند و انجام برخي كارها را در داخل شهر باعث زشت شدن چهره شهر و تخريب رواني شهروندان مي‌دانند.

انتقال مشاغل مزاحم موضوعي است كه هر از گاهي مطرح مي‌شود اما اين واحدها همچنان در شهر باقي مانده است و به جايي منتقل نمي‌شود. رئيس مجمع امور صنفي بيرجند سال گذشته به وعده استانداري درخصوص واگذاري 50 هكتار زمين براي انتقال مشاغل مزاحم با انجام زيرسازي رايگان اشاره كرد و از پيش‌بيني اختصاص 5/1 هكتار زمين در شمال شهر براي برخي صنوف خبر داد.

يزدان شناس در خصوص انتقال مشاغل مزاحم، مشكل اصلي را تأمين زمين عنوان كرد و متذكر شد: اراضي در بيرجند مالكيت دارند و صنوف نيز قادر به پرداخت بهاي زمين نيستند. همچنين بيشتر كسبه مستاجرند و توانايي پرداخت هزينه سنگين زمين را ندارند. ‌

وي تصريح كرد: از 50 هكتار زمين وعده داده شده براي احداث شهرك صنفي خبر نشد. جلسات انجام شده با سازمان مسكن و شهرسازي، شهرداري و... در سفر دوم رئيس جمهوري نيز به اقدام مثبتي منجر نشد.

وي ادامه داد: صنوف خاص نيازمند توجه ويژه و امكانات هستند تا بتوانند خدمت‌رساني كرده و براي مردم نيز مزاحمتي نداشته باشند. وي شكايت‌هاي مردمي را مربوط به نقاط مختلف شهر عنوان كرد و گفت: خيابان‌هاي عدل، توحيد و شمال شهر بيشتر مورد اعتراض هستند و اهالي آنها ماهانه چندين بار نسبت به اين وضع اعتراض مي‌كنند.

‌شهردار بيرجند هم در اين خصوص توضيح داد: قبلاً 55 هكتار زمين در شمال شهر براي انتقال مشاغل مزاحم پيش‌بيني و آماده‌سازي شده بود اما 50 هكتار آن مالكيت شخصي داشت كه به ناچار به صاحبانش برگشت داده شد. ‌

محسن‌زاده تأمين زمين براي اين امر را برعهده سازمان مسكن و شهرسازي دانست و گفت: انتقال صنوف وظيفه شهرداري است و در حال حاضر تنها 5 هكتار از اراضي ياد شده قابل برنامه‌ريزي است كه بعد از آماده سازي كاهش مي‌يابد.‌

وي ادامه داد: سازمان مسكن و شهرسازي براي زمين‌هاي باقي مانده، قيمت بالا تعيين مي‌كند در حالي كه اين كار، تمايل اصناف را براي خريد كاهش مي‌دهد.

وي تصريح كرد: گرچه حل اين مشكل، در سفر رئيس جمهوري مطرح شد تا طبق نظر و درخواست شهرداري، زمين به صورت رايگان يا حداقل قيمت واگذار شود، اما متأسفانه مسكن و شهرسازي بهاي ملك را 50 درصد قيمت كارشناسي روز اعلام كرد در حالي كه اين نرخ مورد نظر شهرداري و رئيس جمهوري نبود و تأكيد ايشان محقق نشد.

شهردار بيرجند تأكيد كرد: شهرداري تحويل رايگان زمين يا حداقل نرخ و يا 10 درصد قيمت را مورد نظر داشت.

رئيس سازمان مسكن و شهرسازي نيز گفت: مالكيت بخشي از منطقه كارگاهي در شمال شهر، متعلق به اين مجموعه است.

مهندس جعفري تصريح كرد: واگذاري زمين به صورت رايگان مورد نظر شهرداري است، در حالي كه طبق مذاكره و دستور وزير مسكن و شهرسازي فروش زمين با 50 درصد تخفيف مورد موافقت قرار گرفت و سازمان موظف به اجراي اين دستوراست.

وي ادامه داد: طبق قانون جلوگيري از ايجاد و تأسيس اماكن مزاحم به عهده متوليان خاص گذاشته شده است كه مي‌توانند نسبت به تعطيل، تخريب و انتقال آنها به خارج از شهر اقدام كنند.

اين مسئول گفت: سازمان مسكن و شهرسازي در حد امكانات و مقررات قانوني در سال‌هاي گذشته 10 هكتار زمين به شهرداري بيرجند واگذار كرده است و سعي مي‌شود در اين راستا هرگونه كمك ممكن را به عمل آورد.






 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن