تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814746274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه‌هاي نشر ديني/ كتاب آرامش ابدي، جنبه‌هاي بهشت ازديد قرآن منتشرشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تازه‌هاي نشر ديني/ كتاب آرامش ابدي، جنبه‌هاي بهشت ازديد قرآن منتشرشد
فرهنگي. معارف. تازه‌هاي نشر ديني
كتاب آرامش ابدي جنبه‌هاي بهشت از ديد قرآن، به قلم عليرضا زكي زاده رناني توسط نشر ديوان منتشر شد.

اين كتاب شامل هفت فصل است، كه در فصل اول آن با عنوان كلياتي پيرامون بهشت مطالبي چون مفهوم جنت، وجود بهشت، صفت بهشت و فراگير بودن بهشت مورد بررسي قرار گرفته است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، مولف در فصل دوم اسباب ورود به بهشت الهي، در فصل سوم با عنوان چه كساني وارد بهشت نمي‌شوند به معرفي كساني كه بهشت بر آن‌ها حرام شده، درفصل چهارم با عنوان درهاي هشتگانه بهشت به دروازه هاي بهشت و نوشته‌هاي باب‌هاي بهشت و در فصل پنجم نيز به طبقات و درجات بهشت پرداخته است.

مولف در فصل ششم به نعمت‌هاي بهشتي اشاره كرد و نعمت‌هاي مادي را شامل غرفه‌هاي بهشتي، سرخي قصر امام حسين(ع)، قصرهاي شيعيان حضرت علي (ع)، همسران بهشتي، خدمتگزاران بهشتي، لباس ها، وسايل تزئيني، غذاها و ميوه ها و نعمت‌هاي معنوي را شامل سلام و تحيت، رضاي خدا و لقاي محبوب مي‌داند.

در فصل هفتم به ‪ ۲۱‬سوال در مورد بهشت پاسخ داده كه از آن جمله مي‌توان به آيا مومناني كه فاقد عمل صالحند، وارد بهشت مي‌شوند، فردوس جاي چه كساني است و چرا در برخي آيات تجري من تحتهم الانهار آمده است اشاره كرد.

كتاب آرامش ابدي در شمارگان سه هزار نسخه و با قيمت ‪۱۴‬هزار ريال به چاپ رسيده است.

*** كتاب اصول فقهي حكومت از سلسله گفتگوهاي فقه، حقوق و جامعه به كوشش رضا اسلامي تاليف و توسط واحد نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي منتشر شد.

اين كتاب تلاش دارد پرسشهاي مرتبط با اصول فقه حكومتي را با محوريت لوازم و ملزومات پاسخگويي فقه به مسائل جديد پاسخ دهد.

در اين كتاب نويسنده ديدگاه‌هاي چهار نفر از علماي حوزه علميه، مرحوم آيت الله محمدهادي معرفت و آيت الله محمد مومن و حجج اسلام سيد مهدي ميرباقري و سيف الله صرامي را در قالب گفتگو ارائه كرده و در ابتدا به بررسي تحليلي اين گفتگوها پرداخته است.

كتاب اصول فقهي حكومتي در شمارگان يك هزار و‪ ۴۰۰‬نسخه چاپ و عرضه شده است.

*** كتاب دين در جهان معاصر نوشته سيدمحمدعلي داعي نژاد از سري كتابهاي پرسمان توسط كانون انديشه جوان منتشر شد.

اين كتاب حاصل تاملات و پژوهش‌هاي ساليان متمادي و گفتگوهاي مختلف و پاسخ به تعدادي از پرسش‌هاي رايج در جامعه ايران، به ويژه بين نسل جوان است كه تلاش شده به گونه‌اي روان و قابل فهم ارائه شود.

دين و مقتضيات زمان معاصر، گوهر دين و نياز زمانه، دين و توسعه و اجتهاد و جهان معاصر عنوان‌هاي چهار بخش اين كتاب را تشكيل مي‌دهند.

در بخشي از مقدمه اين كتاب آمده است: پيوند دين با سرشت انسان موجب شده دين، عمري به درازاي تاريخ داشته باشد. اين پيوند در رونق دين و دينداري در جهان معاصر نيز به خوبي مشهود است. اهميت دين و نقش بسزاي آن در جهت دهي سعادتمندانه به زندگي انسان باعث شده موضوع‌هاي ديني به داغ‌ترين و پردامنه‌ترين مباحث متفكران شرق و غرب بدل و پژوهشگران نيز به تحقيقات گسترده در اين موضوع‌ها بپردازند.

*** كتاب زندقه در سده‌هاي نخستين اسلامي به قلم حميدرضا مطهري از سوي پژوهشكده تاريخ و سيره اله بيت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي به تازگي به چاپ رسيده است.

نويسنده در مقدمه اين اثر آورده است: اين پديده كه ريشه در دوران پيش از اسلام داشت از اواخر دوره بني اميه دوباره ظهور كرد و در عصر اول عباسيان به اوج رسيد.

اين كتاب در چهار فصل به موضوع‌هايي چون معناي لغوي و اصطلاحي زندقه، تاريخچه آن و بررسي زندقه در پيش از اسلام در ايران و عرب عصر جاهلي و زندقه پس از ظهور اسلام در زمان صدر اسلام، امويان و عباسيان پرداخته است.

كتاب زندقه در سده‌هاي نخستين اسلامي در شمارگان يك هزار و ‪ ۴۰۰‬نسخه وارد بازار نشر شده است.

*** كتاب روش صحيح تفسير قرآن نوشته عبدالنبي مهدي از سوي انتشارات منير منتشر شد.

اين كتاب با استناد به كتاب و سنت به ارائه روش‌هايي براي صحيح انديشيدن در معناي كتاب الهي پرداخته است.

كتاب حاضر با توجه به مفاهيم كتاب تفسير الميزان نظريه استقلال قرآن كريم را تحليل و نقد كرده است.

اين كتاب در پنج فصل با عنوان‌هايي چون نياز به پيشوايان معصوم(ع) در فهم قرآن، ادله قائلين به استدلال قرآن و نقد آن، برخي از موارد تا مل در تفسير الميزان و كلماتي از بزرگان تدوين شده است.

ثمره استقلال قرآن، استدلال به سيره عملي معصومين(ع)، انكار حسن و قبح عقلي ، علت وجود آيات متشابه در قرآن، كتاب هدايت و نور از ديگر موضوع‌هاي جالب و خواندني اين كتاب است.

كتاب‌هاي امالي شيخ صدوق، بحارالانوار، جواهرالكلام، تفسير الميزان، فوائدالاصل و قرآن در اسلام از منابع استنادشده در اين اثر به شمار مي‌روند كتاب روش صحيح تفسير قرآن در شمارگان دو هزار نسخه و قيمت ‪۲۶‬هزار ريال روانه بازار نشر شده است.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن