تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809963697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رسالت رسانه‌ها در تحقق شعار نوآوري و شكوفايي/25مخبر كميسيون فرهنگي مجلس:رسانه‌ها نوآوري و شكوفايي را از حالت شعارزدگي خارج كنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رسالت رسانه‌ها در تحقق شعار نوآوري و شكوفايي/25مخبر كميسيون فرهنگي مجلس:رسانه‌ها نوآوري و شكوفايي را از حالت شعارزدگي خارج كنند
گروه سياسي: رسانه‌ها شعار نوآوري و شكوفايي را از حالت شعارزدگي و تشريفات خارج كرده و به منصه عمل برسانند.
ستار هدايت‌خواه، مخبر كميسيون فرهنگي مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با اشاره به شعار نوآوري و شكوفايي، نقش رسانه‌ها را در تحقق آن مورد بررسي قرار داد و اظهار كرد: نقش رسانه‌ها فرهنگ‌سازي است، در كشور ما هر حركتي كه قرار است شكل گيرد بايد به مباني فرهنگي رجوع و براساس مباني نظري تبيين شود.

هدايت‌خواه متصور شد: اگر بخواهيم از نگاه قرآني به اين مسئله بپردازيم، بايد مباني نوآوري كه منجر به شكوفايي مي‌شود را تبيين كرده و آن را در سطح جامعه به عنوان يك فرهنگ، نهادينه سازيم تا آحاد جامعه به ويژه مسئولين با تكيه بر مباني نظري و با بستر فرهنگي فراهم ‌‌شده در اين جهت حركت كنند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس ادامه داد: از ديدگاه قرآن براي دستيابي به يك نوآوري، بايد چند زمينه فراهم شود تا به حقايقي نو در اين عرصه دست يابيم، از ديدگاه قرآن، يكي از راه‌هاي رسيدن به ايده‌هاي نو و زمينه‌هاي نوآوري، تقواپيشگي است، بسياري از آيات قرآن بر اين نكته تأكيد دارد كه تقواپيشگي راه خروج از بن‌بست‌ها را به بشر ارائه مي‌دهد و اگر در جامعه لحاظ شود، زمينه شكوفايي و نزول بركات الهي را در جامعه فراهم مي‌آورد.

منتخب مردم بويراحمد و دنا در مجلس تصريح كرد: يكي از راه‌هايي كه در هيچ دانشگاهي تدريس و در هيچ علمي ديده نمي‌شود همين امر است؛ در قرآن آمده است «وَاتَّقُواْ اللّهَ وَيُعَلِّمُكُمُ اللّهُ» تقوا پيشه كنيد و خداوند حقايق را به شما مي‌آموزد.

هدايت‌خواه توضيح داد: اگر آحاد جامعه دو ويژگي مجاهدت و تلاش و همچنين خلوص نيت را داشته باشند، به راه‌ها و ايده‌هاي نو دست مي‌يابند «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا» آنان كه خالصانه در راه خدا مجاهدت مي‌كنند خود به خود درهاي رحمت را به رويشان باز مي‌كنيم لذا تفكر در حقايق و انديشه‌ورزي از عوامل مهم نوآوري است.

وي ادامه داد: اين كاري است كه بايد در عرصه فرهنگي صورت گيرد تا مباني نظري و فرهنگي نوآوري و شكوفايي و نيز بسترهاي آن در جامعه فراهم شود و رسانه‌ها مي‌توانند در اين جهت نقش خوبي را ايفا كنند.

نماينده مردم بويراحمد و دنا متذكر شد: مقام معظم رهبري بر اساس نيازها و اولويت‌ها در كشور و در سطح جهاني، شعارهايي را هر ساله مطرح مي‌كنند، اين عبارات شعار نيست بلكه به عنوان يك خط‌مشي كلي و استراتژي است كه بايد در آن سال مورد توجه آحاد جامعه و مسئولين در همه برنامه‌ريزي‌ها و تلاش‌هايشان قرار بگيرد.

وي عنوان كرد: اولين كاري كه بايد انجام بگيرد و رسانه‌ها مي‌توانند در اين جهت نقش ايفا كنند و متأسفانه كمتر بدان توجه شده، آن است كه اين مسائل را از حالت شعارزدگي تشريفاتي بيرون آورند و صرفاً به عنوان يك شعار تلقي نشود رسانه‌ها بايد اين حالت تشريفاتي را كمرنگ كنند.

هدايت‌خواه در بررسي عملكرد رسانه‌ها تأكيد كرد كه نمي‌توان در مورد همه مطبوعات يكسان قضاوت كرد ولي بايد بهتر از اينها با اين مسئله برخورد مي‌شد و از جنبه شعارزدگي خارج و جنبه عملياتي پيدا مي‌كرد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: رسانه‌ها حداقل بايد در عرصه انجام وظايف مطبوعاتيشان نوآوري و شكوفايي را عملياتي كنند و در نحوه اطلاع‌رساني‌، تحليل‌ها و وظايفي كه دارند، نوآوري‌هايي را به عرصه جامعه ارائه و عرضه كنند تا بتواند الگويي براي ساير افكار و اصناف باشد.

نماينده مجلس هشتم شرايط و بسترهاي مورد نياز براي فعال‌ترشدن رسانه‌ها را يادآور شد و گفت: بخشي از اين اقدامات مربوط به دولت مي‌شود تا شرايط و زمينه‌ها را براي رسانه‌ها فراهم آورند و حمايت‌ و نظارت‌هاي لازم را بر امور انجام دهند البته بخشي از اين وظايف هم مربوط به اصحاب رسانه‌ مي‌شود كه اگر بتوانند يك هم‌انديشي و تعاملاتي را داشته و اين مسئله را به عنوان يك جريان تعقيب كنند مي‌توانند بهتر در تحقق شعار سال پيش روند.

وي در پايان عنوان كرد: اين واقعيتي سخت است كه رسانه‌هاي ما با گرايش‌هاي سياسي يك هم‌انديشي و تعامل سازنده را با هم ندارند تا بتوانند يك جريان فرهنگي را به يك جريان سازنده تبديل كنند.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن