تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813274277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رحيم مشايى توضيح داد اسرائيل مرده، فقط تشييع جنازه اش عقب افتاده است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رحيم مشايى توضيح داد اسرائيل مرده، فقط تشييع جنازه اش عقب افتاده است
گروه سياسى ـ سخنرانى اخير اسفنديار رحيم مشايى معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگى، گردشگرى و صنايع دستى در همايش نوآورى و شكوفايى در صنعت گردشگرى كه در سالن همايش هاى صدا و سيما برگزار شد با واكنش هاى مختلف رسانه هاى داخلى و خارجى مواجه شد به گونه اى كه برخى از اين رسانه ها اظهارات مشايى را به تغيير موضع دولت ايران در قبال رژيم صهيونيستى تعبير كردند در حالى كه مشايى معتقد است مواضعش در قبال اين رژيم از رئيس جمهور هم تندتر است.
همچنين مشايى در حاشيه جلسه يكشنبه هيأت دولت در مقابل سؤالات خبرنگاران در اين خصوص، ضمن گلايه از انتشار اخبار كذب به نقل از وى درباره دوستى ملت ايران و اسرائيل گفت كه منظور بنده مردم بوده است نه ملت.مشروح گفت و گوى رجانيوز، با رحيم مشايى در ادامه آمده است:
* گفتم «مردم» نه «ملت»
رحيم مشايى با بيان اين كه روز اول هفته خبرى منتشر شد مبنى بر اينكه من در سخنرانى خود گفته ام «ملت اسرائيل دوست ماست». گفت: ملت واژه اى معادل «nation» در زبان انگليسى است و به كارگيرى آن به مفهوم پذيرش يك جامعه سياسى در قالب يك حاكميت سياسى است.وى درخصوص به كارگيرى كلمه «ملت» در رابطه با اسرائيل افزود: بايد به نوار سخنرانى من مراجعه كنيد و اگر هم گفته باشم «ملت» منظور بنده مردم بوده است، كه البته با مراجعه به نوار سخنرانى معلوم شد كه من از كلمه «مردم» استفاده كرده ام نه «ملت».
* اسرائيل نامشروع و به مردم منطقه و فلسطين تحميل شده است
معاون رئيس جمهور ادامه داد: مردم ما رژيم اسرائيل را به رسميت نمى شناسند، چون اين رژيم مشروع نيست و مبتنى بر تجاوز و ظلم و ستم است. كسى به اين نظام رأى نداده است و توسط مردم فلسطين انتخاب نشده است. اسرائيل به مردم فلسطين و منطقه تحميل شده است.
* محو اسرائيل از صفحه روزگار يك خبر است
رحيم مشايى خاطرنشان كرد: اين كه ما مى گوييم اسرائيل از صفحه روزگار محو مى شود، مانند يك خبر است كه به زودى اتفاق مى افتد و ما شاهد منطقه و جهانى خواهيم بود كه رژيم اسرائيل در آن حضور ندارد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگى ادامه داد: جالب است بدانيد نظر من تندتر از آقاى رئيس جمهور است. چند روز قبل از سخنرانى روز شنبه، در مراسم تجليل از شهداى منطقه اى در شمال كشور گفتم رژيم اسرائيل مرده است و اينها فقط دارند تشييع جنازه اين مرده را عقب مى اندازند.
* به اسرائيل نمى خواهيم حمله كنيم زيرا امروز اسرائيل مرده است
وى همچنين گفت كه امروز كارشناسان سياسى و قدرت هاى سياسى فهميده اند اسرائيل نمى تواند موجوديت داشته باشد، همانطور كه امام(ره)، رهبر انقلاب و رئيس جمهورى بيان كرده اند. دفاع از اسرائيل بسيار پرهزينه است و توسط بسيارى از كارشناسان جهانى مورد ترديد قرار گرفته است. كارشناسان سياسى جهان، امروز منطقه بدون اسرائيل را بررسى مى كنند و به دنبال منافع كشورهاى متبوع خود در منطقه بدون اسرائيل هستند.
* سيلى محكم به اسرائيل در صورت اقدامات نسنجيده
رحيم مشايى تصريح كرد: مشكل آنها حضور پرشور ايران در منطقه و جهان است. ما نمى توانيم اسرائيل را به رسميت بشناسيم چون با منطق اسلام، عدالت، ارزش هاى الهى و حتى حقوق بشر در تضاد است. ما جنگى با اسرائيل نداريم اما در صورت اقدامات نسنجيده، چنان سيلى به آن خواهيم نواخت كه صداى آن براى هميشه در تاريخ طنين انداز باشد. اسرائيل سال هاست فرآيند سقوط را طى مى كند و امروز مرده است.
* اسرائيل براى يهوديان هم هزينه ساز است
وى افزود: اين غده سرطانى موجب بدنام شدن و پرداخت هزينه هاى سنگينى براى يهوديان جهان هم شده است. يهوديانى كه اغلب، جنايتكاران صهيونيست را قبول ندارند. وجود اسرائيل حتى براى يهوديان فلسطين هم مايه دردسر است و آرامش را از آنان سلب كرده است. همه مى دانند كه تنها راه بازگشت آرامش از بين رفته فلسطين، برچيده شدن اين رژيم است.
ادعا كردند احمدى نژاد اصل هولوكاست را منكر شده است
معاون رئيس جمهور همچنين گفت: احمدى نژاد سؤالش اين است: يك واقعه اى بيش از ۶۰ سال قبل در نقطه اى از دنيا اتفاق افتاده است. اولاً چرا اجازه تحقيق به دانشمندان پيرامون چرايى و چگونگى آن را نمى دهند و ثانياً چرا اگر كسى بخواهد در رابطه با آن حرفى بزند، پيشاپيش مجرم شناخته مى شود
وى ادامه داد: راهى كه انتخاب كردند اين است كه ادعا كردند احمدى نژاد از اصل هولوكاست را منكر شده است و چون احمدى نژاد با اسرائيل مخالف است، مى خواهد با زور و جنگ و استفاده از سلاح هسته اى، به براندازى اسرائيل بپردازد و اين ابهام آفرينى ها درخصوص هولوكاست هم مقدمه جنگ و از بين بردن امنيت است.برخى هم كه در داخل اجراى عدالت را به نفع خود نمى دانند و موفقيت هاى دولت را برنمى تابند و تثبيت و توسعه سياست هاى دولت را در تناقض با منافع خود مى دانند، معمولاً ادبيات رسانه هاى غربى و صهيونيستى را در بيان مخالفت هايشان به كار مى برند.
* هيچ مديرى در جمهورى اسلامى حق ندارد اسرائيل را به رسميت بشناسد
رحيم مشايى تصريح كرد: من در بيش از ۱۰۰ سخنرانى بر نامشروع بودن اسرائيل تأكيد كرده ام. حرف هاى برخى از اين رسانه ها خيلى خنده دار است چون در ايران، نه تنها در سطح مديران ارشد بلكه در رده مديريت هاى ميانى و پايين تر هم كسى نيست كه اسرائيل را به رسميت بشناسد.
وى افزود: همه مى دانند مواضع دكتر احمدى نژاد در قبال سياست هاى صهيونيست جهانى كه از او شخصيت ويژه اى در دنيا و ايران ساخته است، مواضعى منطقى، محكم، مستدل، عالمانه، با درك حقايق و تشخيص درست است كه در برابر قدرت ها اينگونه ايستاده است و اين اقتدار ويژگى ملت ايران است و معناى آن روحيه تجاوز و جنگ و خشونت نيست.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن