تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806628260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مثلث رايزني‌ در پرونده هسته‌اي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: مثلث رايزني‌ در پرونده هسته‌اي ايران


اعتماد ملي: بان كي‌مون دبيركل سازمان ملل متحد، خاوير سولا‌نا مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا و محمد البرادعي مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در برلين درباره موضوع هسته‌اي ايران گفت‌وگو مي‌كنند. روزنامه آلماني رويتر لينگر گنرال آنسايگر نوشت آنگلا‌ مركل صدراعظم آلمان روز دوشنبه ميزبان بان كي‌مون، دبيركل سازمان ملل متحد در اولين ملا‌قات رسمي‌شان در برلين بود.

در اين ديدار درباره مسائلي همچون انرژي، بحران محيط‌زيست و مواد غذايي صحبت شد. ايسنا به نقل از اين روزنامه گزارش داد بان كي‌مون همزمان در طول اقامتش در برلين با فرانك والتراشتاين‌ماير وزير خارجه آلمان، ولفگانگ ايشينگر رئيس كنفرانس امنيتي مونيخ، سولا‌نا و البرادعي ديدار و گفت‌وگو خواهد داشت كه از اهم موضوعات اين گفت‌وگوها موضوع هسته‌اي ايران خواهد بود.

همزمان با اين رايزني‌ها، وزيران امور خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا تلا‌ش براي ترغيب ايران به تعليق فعاليت‌هاي غني‌سازي اورانيوم را در دستوركار نشست روز سه‌شنبه خود قرار دادند. در ساحل خليج فارس هم وزيران خارجه و مسوولا‌ن سرويس‌هاي امنيتي آمريكا، مصر، اردن، عراق و اعضاي شوراي همكاري خليج فارس در ابوظبي و پشت درهاي بسته پرونده هسته‌اي ايران را بررسي كردند؛ در ابوظبي وليعهد امارات در گفت‌وگو با وزير امور خارجه آمريكا بر حل ديپلماتيك و استفاده از راه‌هاي صلح‌آميز مسائل منطقه ازجمله برنامه هسته‌اي تهران تاكيد كرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه اماراتي البيان، شيخ محمد بن‌زايد آل‌نهيان، وليعهد امارات و معاون فرمانده كل نيروهاي مسلح اين كشور در ديدار با كاندوليزا رايس، اهتمام دولتش به رياست شيخ خليفه بن زايد آل‌نهيان بر حمايت از همه تلا‌ش‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي براي تحقق امنيت و محكم كردن پايه‌هاي صلح و ثبات در منطقه را اعلا‌م كرد. وليعهد امارات ابراز اميدواري كرد، راه‌حل‌هاي ديپلماتيك، تعميق گفت‌وگوها، تفاهم و راهكارهاي صلح‌آميز براي حل مشكلا‌ت منطقه به كار گرفته شود.

وزير امور خارجه آمريكا براي حضور در نشست 11336 و بررسي تحولا‌ت سياسي منطقه به ابوظبي سفر كرده بود.

‌ حمايت مك‌كين از گفت‌وگوهاي رده‌پايين با مقامات ايراني ‌

در ميانه تلا‌ش‌هاي ديپلماتيك بر سر پرونده هسته‌اي ايران، سخنگوي كاخ سفيد اعلا‌م كرد كه به‌رغم اقدامات ديپلماتيك آمريكا با هدف حل مناقشات مربوط به برنامه هسته‌اي ايران و كره‌شمالي، اين دو كشور همچنان بخشي از محور شرارت باقي مي‌مانند. دانا پرينو روز دوشنبه با تكرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه هسته‌اي ايران در اشاره به اقدام جورج بوش رئيس‌جمهور آمريكا كه در سال 2002 ازدولت‌هاي ايران، كره‌‌شمالي و عراق با عنوان تشكيل‌دهندگان محور شرارت ياد كرد، گفت: من فكر مي‌كنم تا زماني كه ايران و كره‌شمالي برنامه‌هاي هسته‌اي تسليحاتي خود را كنار نگذاشته‌اند ما آنها را در همان طبقه‌بندي نگاه خواهيم داشت.

پرينو با بيان اينكه ديپلماسي آمريكا در قبال كره‌شمالي در حال نتيجه دادن است مدعي شد مساله ايران داستان ديگري است و از پاسخ ايران به بسته مشوق‌هاي اقتصادي و سياسي پيشنهادي قدرت‌هاي جهاني كه خواستار تعليق فعاليت‌هاي هسته‌اي تهران شده‌اند انتقاد كرد. سخنگوي كاخ سفيد مدعي شد: آنها به حد مطلوب نرسيدند. آنها در حال از دست دادن فرصت به دست‌آوردن يك بسته مشوق‌هاي بسيار سخاوتمندانه هستند و تحريم‌هاي بيشتري ممكن است در راه باشد.

پرينو افزود: كاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريكا با ساير اعضا توافق كرد كه به ايران اجازه داده شود دو هفته ديگر نيز داشته باشد، اما پس از آن فكر مي‌كنم كه ايران مي‌تواند انتظار تحريم‌هاي بيشتر را داشته باشد. در تحولي ديگر نامزد حزب جمهوريخواه انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا گفت كه خواستار تماس‌هاي رده پايين با مقام‌هاي ايراني است نه ديدار در سطح روساي‌جمهور بدون پيش‌شرط. به گزارش مهر به نقل از روزنامه اينترنشنال هرالد تريبون، جان مك كين در گفت‌وگو با تلويزيون اسرائيل درباره احتمال ماجراجويي عليه ايران هم گفت: به نظر من ما گزينه‌هاي زيادي داريم كه پيش از توجه جدي به گزينه نظامي مي‌توانيم از آنها استفاده كنيم و فكر نمي‌كنم كه آن گزينه‌ها را به‌طور كافي امتحان كرده باشيم. مك كين درباره ماجراجويي اسرائيل عليه تهران هم اظهار داشت: اميدوارم كه اين امر هرگز اتفاق نيفتد، اميدوارم كه اسرائيل احساس نكند كه تهديد شده است.

وي ادعا كرد: آمريكا و اتحاديه اروپا مي‌توانند تحريم‌هاي قابل توجه و دردناكي را بر ايران تحميل كنند كه به نظر من مي‌تواند رفتار آنها را تغيير دهد. نامزد جمهوريخواهان به اين مساله هم اشاره كرد كه آمريكا هرگز نمي‌تواند اجازه هولوكاست دومي را بدهد. ‌

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن