تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815625680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تسهيلات سازمان سنجش براي انتخاب رشته داوطلبان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تسهيلات سازمان سنجش براي انتخاب رشته داوطلبان
تهران / واحد مركزي خبر / علمي و فرهنگي 1387/05/01
سازمان سنجش آموزش كشور تسهيلات متنوعي را براي انتخاب رشته دقيقتر و آسانتر داوطلبان تدارك ديده است.
به گزارش خبرنگار ما، در نشست خبري كه صبح امروز با حضور رئيس و معاونان سازمان سنجش برگزار شد، عبدالرسول پورعباس رئيس سازمان ، توزيع لوح فشرده سامان رشته، انتخاب رشته مجازي، انتشار ويژه نامه پيك سنجش و كتاب راهنما و بهينه سازي سامانه هوشمند انتخاب رشته را از جمله تسهيلات اين سازمان بيان كرد و گفت:‌ در روش انتخاب رشته مجازي كه از 8 تا 10 مرداد روي پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش فعال خواهد بود، داوطلب با وارد كردن كد رهگيري و شماره داوطلبي يا اطلاعات كارت اعتباري خود، مي تواند رشته شهرهايي كه احتمال قبولي در آنها را دارد براساس آمار و اطلاعات سال 86 مشاهد كند كه البته اين امر به معني قبولي قطعي وي نيست زيرا پذيرش نهايي را انتخاب ديگر داوطلبان و ظرفيت هاي هر سال مشخص خواهد كرد ولي اين امر موجب مي شود تا هر داوطلب بدون نياز به موسسات و شركت هاي خصوصي انتخاب رشته، با اطلاعات دقيقتري كه سازمان سنجش در اختيار دارد، جايگاه خود را بهتر بشناسد.
وي افزود: هر داوطلب مي تواند تا دو بار 150 انتخاب احتمالي را مشاهده و در صورت نياز چاپ كند، علاوه بر اين لوح فشرده سامان رشته با شمارگان 40 هزار نيز شنبه 5 مرداد به همراه ويژه نامه پيك سنجش در اختيار داوطلبان قرار خواهد گرفت كه در اين لوح نيز اطلاعات لازم قرار دارد.
رئيس سازمان سنجش ويژه نامه پيك سنجش را نيز داراي اطلاعات در خور توجه ذكر كرد و گفت: در اين پيك كه سعي خواهد شد محتواي آن در پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش نيز قرار گيرد، اطلاعاتي از جمله مفاهيم سهميه ها ، نمره تراز ، بحث هاي روانشناسي و ديگر نكات لازم درج شده است.
وي همچنين از امكان مشاهده پاسخ نامه تصحيح شده براي 15 هزار نفر اول گروه هاي رياضي، انساني و تجربي و 5 هزار نفر اول گروه هاي زبان و هنر در دهه سوم مرداد به مدت سه روز در پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش خبر داد و گفت: ‌داوطلبان با همان اطلاعات خود مي توانند تصويركارنامه خود را كه (چك تصوير)‌ خوانده مي شود، ملاحظه كنند.
بنا براين گزارش در ادامه اين نشست خبري كوروش پرند، رئيس مركز مطالعات و تحقيقات و ارزشيابي آموزشي در سخناني با اشاره به استفاده از ديدگاههاي 143 مشاور آموزش و پرورش و 1500 دانشجو گفت: به همين منظور مشكلاتي كه داوطلبان با آن مواجهه بودند از جمله معرفي رشته ها و بازار كار آن ، معرفي دانشگاهها و امكاناتشان و برخي نكات فني ديگر مانند سهميه بندي ، نمره كل سازي و رتبه بندي مورد توجه قرار گرفت و نتايج اين بررسي ها به شكل اطلاعاتي در آمده كه به شكل ويژه نامه پيك سنجش ، لوح فشرده سامان رشته و كتاب راهنما و همچنين اطلاعات پايگاه اينترنتي سازمان درآمده است.
وي افزود:‌ از جمله در لوح فشرده ، 175رشته در گروه هاي مختلف آزمايشي، 635 دانشگاه و مركز آموزش عالي و پايگاه هاي اطلاع رساني آنها و همچنين اطلاعات ضروري درباره شهر و استانهاي مختلف قرار گرفته است.
پرند درباره كتاب راهنما با عنوان ( انتخاب رشته، انتخاب آينده) گفت:‌ اين كتاب كه در شمارگان 10 هزار نسخه به چاپ رسيده و خلاصه آن در ويژه نامه پيك سنجش (با شمارگان 150 هزار كه روز شنبه 5 مرداد منتشر مي شود) آمده است شامل همه اين داده ها و همچنين اطلاعات آماري منحصر به فرد از جمله اين كه 100 نفر اول كشوري در چه رشته هايي پذيرفته شده اند هم مي شود.
اين گزارش حاكيست حسين توكلي، معاون اجرايي سازمان سنجش نيز در اين نشست درسخناني با اشاره به انتشار دفترچه راهنماي انتخاب رشته گفت: اين دفترچه از روز شنبه 5 مرداد در پايگاه اطلاع رساني سازمان قرار مي گيرد و از روز سه شنبه 8 مرداد هم در باجه هاي پستي مركزي شهرستانهاي كوچك و مناطق پستي شهرستانهاي بزرگ تا 15 مرداد توزيع خواهد شد.
وي افزود: داوطلبان بايد اين دفترچه را به دقت مطالعه و براساس دستورالعمل هاي آن انتخاب رشته كنند.
توكلي تصريح كرد:‌ تا زماني كه كد 15 رقمي از طرف پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش در اختيار داوطلب قرار نگرفته، فرآيند انتخاب رشته خاتمه نيافته است از اين رو گرفتن اين كد از جانب داوطلب به معناي پذيرش فرم خواهد بود.
پور عباس رئيس سازمان سنجش آموزش كشور نيز با اشاره به هوشمندي سامانه انتخاب رشته گفت:‌ در اين سامانه انتخاب اشتباه مقدور نيست و براي مثال آقايان نمي توانند رشته هاي خاص خانمها (مثل مامايي)‌ يا رشته هاي زير گروههاي ديگر را انتخاب كنند .
وي افزود: علاوه بر اين رشته هاي هر مقطع به رنگي خاص در مي آيد كه باز هم داوطلب را متوجه مي كند كه براي مثال يك رشته كارداني را در بين رشته هاي كارشناسي يا يك رشته كارشناسي را در بين رشته هاي دكتري انتخاب كرده است و اين مسئله با تغيير رنگها مشخص مي شود.
پورعباس توصيه كرد داوطلبان با توجه به زمان حدود 30 دقيقه اي كه براي انتخاب رشته در زمان وارد كردن اطلاعات به پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش دارند، كد رشته هاي مورد نظر را پيش از ورود به وب گاه، ثبت كنند و پس از ورود اطلاعات و بررسي آنها انتخاب رشته را انجام دهند.
براساس اين گزارش با وارد كردن كد رشته ، نام رشته و شهر انتخاب شده براي داوطلب به نمايش در خواهد آمد و هر داوطلب مجاز به انتخاب 100 رشته محل خواهد بود.
صدا و تصوير دارد .
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن