تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815342654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز همايش ترانزيت و امور گمركي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: آغاز همايش ترانزيت و امور گمركي
واحد مركزي خبر: اين همايش با حضور آل اسحاق رئيس اتاق بازرگاني تهران،طاهري مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي، بخارايي رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور و اردشير محمدي رئيس كل گمرك ايران آغاز به كار كرد.

دبير همايش و رئيس كمسيون حمل و نقل اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران ، گفت : بررسي موانع و مشكلات حمل و نقل بين المللي و ترانزيت در بخش هاي زميني ، دريايي و بندري و هوايي كشور از اهداف برپايي همايش حمل ونقل ترانزيت و امور گمركي "چالش ها و فرصت ها " است.

مسعود خوانساري با بيان اينكه در اين همايش يك روزه در دو نشست تخصصي با عنوان حمل ونقل زميني و امور گمركي و حمل و نقل دريايي و امور گمركي با حضور كارشناسان و مسئولان دولتي و خصوصي مسايل و مشكلات اين بخش بررسي مي شود افزود : بررسي مشكلات صاحبان كالا با خطوط كشتيراني - هزينه هاي اسنادي و صدور و ترخيص و حق توقف كانتينر - بيمه كانتينر - مشكلات خطوط كشتيراني براي اعاده كانتينر به مالكان ان ناشي از تخليه نشدن بموقع از طرف صاحبان كالا از جمله محورهاي مطرح در اين همايش است.

وي گفت : نشست بررسي مشكلات صاحبان كالا با شركتهاي خدمات بندري (ترمينال اپراتورها) هم شامل محورهاي مسايل و مشكلات مربوط به نگهداري كالا در ترمينال ها - تعيين مبنا جهت پرداخت خسارت توسط گمرك براساس ميانگين ارزش كالا - واگذاري مسئوليت پاس كشتي به سازمان بنادر و كشتيراني جهت كاهش بروكراسي - و تعميم جوايز صادراتي به شركت هاي ترمينال اپراتور است.

رئيس كمسيون حمل و نقل اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران در ادامه با بيان اينكه پويايي صنعت حمل و نقل از عناصر كليدي در توسعه اقتصادي يك كشور است گفت : هم اكنون زيرساخت هاي خوبي در بخش هاي مختلف حمل و نقل كشور فراهم است اما با توجه به موقعيت جغرافيايي و ظرفيت ها ي بالاي كشور ، ميزان ترانزيت در ايران متناسب با اين ظرفيت ها نيست.

خوانساري تصريح كرد : همايش حمل ونقل ترانزيت وامور گمركي "چالش ها و فرصت ها " تلاش مي كند با حضور دست اندركاران فعال در واردات و صادرات كالا و بررسي مشكلات انها با فعالان عرصه بندري و جاده اي از جمله شركت هاي كارگزار بندري ، خطوط كشتيراني و گمرك ، گلوگاه ها و تنگناهاي موجود را شناسايي كند.

وي افزود : رفع موانع ، افزايش رقابت پذيري و بهره وري سيستم حمل ونقل جاده اي و بندري ، كاهش توان هزينه ها و زمان حمل و نقل و افزايش رقابت پذيري فعالان عرصه واردات و صادرات از ديگر اهداف همايش است.

دبير اين همايش همچنين با بيان اينكه سالانه 500 ميليون تن كالا و 800 ميليون نفر - مسافر در بخش جاده اي كشور جابجا مي شود گفت : ايران با 5 كشور مرز مشترك دارد و با توجه به اتصال به آبهاي آزاد بايد سهم بيشتري از تجارت 4 هزار ميليارد دلاري آسيا - اروپا كسب كند.

همايش حمل ونقل " ‌ترانزيت و امور گمركي ؛ چالش ها و فرصت ها " با همكاري اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ، سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي ، سازمان بنادر و دريانوردي ، گمرك ايران و تشكل هاي بخش حمل و نقل در مركز دايره المعارف اسلامي ( تهران ) برگزار شده است.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن