تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815520573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وليد معلم : فصل جديدي در روابط سوريه و لبنان گشوده مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وليد معلم : فصل جديدي در روابط سوريه و لبنان گشوده مي شود
وزير امور خارجه سوريه كه به بيروت رفته پس از ديدار با رئيس جمهور لبنان تاكيد كرد دمشق قصد دارد كه صفحه اي جديد در روابط اين كشور با لبنان گشوده شود.
به گزارش « فارس » به نقل از خبرگزاري فرانسه وليد معلم در كنفرانس خبري پس از ديدار با ميشل سليمان بر عزم اين كشور براي گشودن صفحه اي جديد با لبنان كه شامل روابط ديپلماتيك و ترسيم مرزي باشد تاكيد كرد.
معلم قول داد كه پرونده بازداشت شدن لبناني ها در سوريه مختومه شود. وزير امور خارجه سوريه كه ديروز در سفر رسمي وارد فرودگاه بين المللي رفيق حريري شده است با ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان ديدار و پيام بشار اسد همتاي سوري اش را براي سفر به دمشق به وي تسليم كرد. معلم به تاريخ دقيق سفر سليمان به دمشق اشاره اي نكرد ولي در عين حال گفت كه اين ديدار بزودي انجام مي شود.
وي با بيان اين كه روابط بين دمشق و بيروت امروز بر اساس برابري استوار است خاطر نشان كرد رئيس جمهور توافقي روابط مستحكمي با بشار اسد رئيس جمهور سوريه دارد و اين امر مي تواند در حل وفصل بسياري از مشكلات مرحله كنوني كمك كند.
معلم تاكيد كرد لبنان بعد از توافقنامه دوحه و انتخاب رئيس جمهور و تشكيل دولت وحدت ملي در مسير حل مشكلات پيش مي رود و اميدواريم كه شاهد برگزاري انتخابات پارلماني در بهار آينده در اين كشور باشيم . وي با تاكيد بر اين كه ما قصد داريم سفارت اين كشور در لبنان گشايش يابد گفت : در صورتي كه لبنان متحد باشد هيچ كس نمي تواند چيزي را بر اين كشور تحميل كند و اين زمينه خوبي براي روابط آينده به شمار مي رود.
معلم درباره ترسيم مرزي ميان دو كشور نيز گفت : ما آماده ترسيم مرزي ميان دو كشور و هيچ چيز مانع از اين امر نمي شود. وي درباره پرونده مفقودين و بازداشت شدگان لبناني در زندانهاي سوريه گفت : اين موضوع از طريق كميته اي شامل قضات سرشناس و مستقل در دست بررسي است .
وي ابراز اميدواري كرد كه كميته كاري براي انجام اين كار بزودي فعال شود. وي به تاريخ مشخص فعاليت اين كميته اشاره اي نكرد.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن