تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804621621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه هنري


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه هنري
"شبكه كودك" از اول مرداد در شبكه اول سيما

"شبكه كودك" عنوان برنامه اي از گروه كودك و نوجوان شبكه يك سيماست كه از اول مرداد پخش مي شود.
به گزارش آفرينش، اين برنامه كه به همت مسلم آقاجانزاده تهيه مي شود، مجموعه اي طنز است و اجراي آن را عمو پورنگ و امير محمد به عهده دارند.
اين برنامه پس از پايان برنامه عمو پورنگ جايگزين اين برنامه خواهد شد و شامل بخش هاي مختلف همچون كليپ، دوبله، خبر، راديو و خانواده است كه تمامي اين بخش ها با محوريت كودكان است و همانند يك شبكه تلويزيوني براي مخاطبان كودك برنامه پخش مي كند.به عنوان نمونه در بخش راديو، عمو پورنگ و امير محمد به اجراي يك برنامه راديويي مي پردازند يا در بخش دوبله، امير محمد و عمو پورنگ يك برنامه يا كارتون را دوبله مي كنند. اين برنامه با هدف آموزش و سرگرم ساختن كودكان توليد و از اول مرداد ماه روزهاي زوج از شبكه يك سيما پخش مي شود.

فريبا رئيسي:دوازدهمين جشنواره تئاتر عروسكي، عرصه رقابت ايده هاي نو است

فريبا رئيسي گفت: نمايش هايي بسيار خوب و با ايده هايي كاملا نو را در طول دوازدهمين جشنواره بين المللي تئاتر عروسكي شاهد خواهيم بود.
به گزارش آفرينش، به نقل از ستاد خبري دوازدهمين جشنواره بين المللي تئاتر عروسكي-مبارك فريبا رئيسي كارگردان تئاتر عروسكي، با نويد حضور گروه هاي توانا در اين جشنواره گفت: در مرحله بازخواني اين دوره از جشنواره، متوني به دست ما رسيد كه بيش از شصت درصد آنها در سطح بالايي بودند و اتفاق هاي مثبت و جريان سازي براي تئاتر عروسكي محسوب مي شوند.
وي اضافه كرد: وقتي چنين كارهايي در يك جشنواره اجرا مي شود، گويي تئاتر عروسكي نفس عميقي مي كشد و به حالت عادي بازمي گردد اما در برابر چنين توليدات موفقي كه در جشنواره عرضه مي شود، بايد شرايط مساعد اجراي عمومي هم وجود داشته باشد. وي با اظهار تاسف از وضعيت فعلي اين شاخه از نمايش گفت: اين روزها هيچ اتفاقي در عرصه تئاتر عروسكي نمي افتد و همه به يك انفعال رسيده اند و با وجود جست وجوهاي بسيار براي فرار از اين وضعيت، هنوز به نتيجه منطقي نرسيده ايم.وي تصريح كرد: چندي پيش دفتر توليد تئاتر عروسكي را با هدف توليد مستمر در طول سال راه اندازي كردند و با وجود برنامه منسجمي كه براي آن طراحي كرده بودند، اتفاقي نيفتاد; چون اين روزها مشكلات بسياري گريبان تئاتر را گرفته است.رئيسي تاكيد كرد: هيچ مقصري را نمي توان براي اين وضعيت يافت، همان طور كه نمي توان براي اين انفعال نجات بخشي را متصور شد.وي اظهار داشت: جشنواره بين المللي تئاتر عروسكي- مبارك حكم مخزن اكسيژني را دارد كه هر بار به مريض نيمه جاني هوا مي رساند و از مرگ قطعي آن جلوگيري مي كند.

تدوين "تاكسي نارنجي" به پايان رسيد

حسن حسندوست كار تدوين فيلم سينمايي "تاكسي نارنجي" تازه ترين ساخته ابراهيم وحيدزاده را به پايان رساند.
وحيدزاده در اين باره به مهر گفت: به زودي فيلم را به شوراي صدور پروانه نمايش مي دهيم تا شرايط اكران آن فراهم شود. براي رساندن "تاكسي نارنجي" به جشنواره فيلم فجر بي علاقه نيستم، اما اگر زمان اكران عمومي آن مناسب باشد، ممكن است فيلم را اكران كنيم.پخش فيلم را فيلميران بر عهده دارد. "تاكسي نارنجي" داستان زني جوان است كه به تنهايي همراه دو فرند خردسالش در جزيره كيش زندگي و با رانندگي امر معاش مي كند. تا اينكه ماجراهايي براي او پيش مي آيد و...آزيتا حاجيان، حسن پورشيرازي، ماهايا پطروسيان، علي دهكردي، سيروس ابراهيم زاده، محمود بنفشه خواه و... در "تاكسي نارنجي" بازي مي كنند كه به تهيه كنندگي وحيدزاده توليد شده است.

«شواليه سياه» گيشه را تصرف كرد

قسمت جديد از فيلم «بتمن» با نام «شواليه سياه» با 155 ميليون و 340 هزار دلار در صدر گيشه هاليوود قرار گرفت. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، «شواليه سياه» در اولين تعطيلات آخر هفته اكران خود با 155 ميليون و 340 هزار دلار فروش، نه تنها در صدر گيشه هاليوود قرار گرفته است، بلكه توانسته ركورد 151 ميليون و يكصد هزار دلاري فيلم «مرد عنكبوتي »3 در مي 2007 را شكسته و نام خود را به عنوان پرفروشترين فيلم اكران شده طي تعطيلات آخر هفته به ثبت رساند.
به گزارش رويترز، فيلم «شواليه سياه» به كارگرداني «كريستفر نولان» و بازي «كريستين بل» هم اكنون در 20 كشور جهان از جمله استراليا، مكزيك و برزيل در حال اكران است و تاكنون بيش از 40 ميليون دلار فروش كرده است. بنا براين گزارش، فيلم هاي «ماما ميا» با 27 ميليون و 600 هزار دلار فروش، «هانكوك» با 14 ميليون دلار فروش، «سفر به مركز زمين» با 11 ميليون و 900 هزار دلار فروش، «پسر جهنمي :2 ارتش طلايي» با 10 ميليون دلار فروش، «وال اي» با 9 ميليون و 800 هزار دلار فروش، «شمپانزه فضايي» با 7 ميليون و 400 هزار دلار فروش،«تحت تعقيب» با 5 ميليون و 100 هزار دلار فروش، «باهوش باش» با چهار ميليون و 100 هزار دلار فروش و «پاندا كونگ فو باز» با يك ميليون و 800 هزار دلار فروش به ترتيب در جايگاه دوم تا دهم اين جدول را به خود اختصاص داده اند.

كتيبه "خان تاشي" هيچ آسيبي نديده است

مدير كل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در بازديد از كتيبه خان تاشي در استان خراسان رضوي، هرگونه تخريب اين اثر تاريخي متعلق به قرن دهم هجري را رد كرد. به گزارش آفرينش ;به نقل ا ز روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري "سيد رضا موسوي" پس از بازديد از كتيبه گفت: عكس هاي منتشر شده از كتيبه خان تاشي، وجود دو يا سه ترك بزرگ را بر روي اين كتيبه نشان مي داد و اين تصور را ايجاد مي كرد كه از برخورد سنگ ريزه ها به هنگام عمليات عمراني در اين منطقه بوجود آمده است. وي افزود: پس از تطبيق كتيبه با مولاژ ساخته شده آن كه در موزه توس نگهداري مي شود، مشخص شد اين ترك ها قديمي است و هيچ ربطي به عمليات عمراني انجام شده ندارد. براساس اين گزارش،"ابوالفضل مكرمي فر" رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي نيز سلامت اين كتيبه را تاييد كرده است. چندي پيش اداره راه و ترابري مشهد در نزديكي محل قرار گيري كتيبه به عمليات عمراني پرداخت كه پس از هماهنگي سازمان خراسان رضوي اين پروژه متوقف شد. پروژه راه سازي اداره راه و ترابري مشهد به كتيبه آسيب مي رساند اما اقدامات حفاظتي و پيشگيري سازمان ميراث فرهنگي خراسان رضوي و يگان حفاظت اين سازمان مانع از آن شده است. همچنين درحال حاضر اقدامات حفاظتي براي اين كتيبه از سوي سازمان ميراث فرهنگي خراسان رضوي انجام مي شود و كتيبه خان تاشي سالم است. "كتيبه خان تاشي به عزيمت شيبك خان ازبك در سال 916 هجري قمري به محدوده توس اشاره مي كند و در 25 كيلومتري جاده مشهد به كلات، بين روستاي كارده و آل ياسيج قرار دارد." "اين كتيبه با شماره 22305 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است."

صادقي دبير سومين دوسالانه پوستر جهان اسلام شد

ميرحسين موسوي رئيس فرهنگستان هنر ايران با صدور حكمي حبيب الله صادقي را به دبيري سومين دوسالانه بين المللي پوستر جهان اسلام منصوب و معرفي كرد.
به گزارش آفرينش، روابط عمومي موسسه فرهنگي هنري صبا وابسته به فرهنگستان هنر اعلام كرد صادقي هنرمند نقاش و مدير سابق موزه هنرهاي معاصر تهران و مركز توسعه هنرهاي تجسمي بوده و دبيري دو دوره دوسالانه پيشين پوستر جهان اسلام را هم بر عهده داشته است.
دومين دوسالانه پوستر جهان اسلام با حضور هنرمندان اير ان و 38 كشور آخرين دستاوردها، تحولات و تجارب نوين طراحان پوستر و گرافيك را با شعار اتحاد ملي، انسجام اسلامي به نمايش گذاشت. فراخوان سومين دوسالانه پوستر جهان اسلام هم به زودي منتشر مي شود.

درخشش دو فيلم كوتاه ايراني در جشنواره يونيكا

فيلم هاي كوتاه "بومرنگ" ساخته داريوش غريب زاده و "تنگ ماهي خالي" ساخته عاطفه خادم الرضا در هفتادمين جشنواره يونيكا نشان نقره و برنز را دريافت كردند.
به گزارش آفرينش، انجمن سينماي جوانان ايران اعلام كرد، در هفتادمين جشنواره اتحاديه فيلمسازان آماتور جهان "يونيكا" كه اواسط تيرماه در كشور تونس برگزار شد، از ميان شش فيلم ارسال شده از سوي انجمن سينماي جوانان ايران اين دو فيلم موفق به دريافت جايزه شدند.
حسن دزواره از ايران و نمايندگاني از كشورهاي انگلستان، هلند، بلژيك، سوئد، تونس و لهستان هيئت داوران جشنواره يونيكا را تشكيل مي دادند. در اين جشنواره 48 فيلم از 25 كشور جهان حضور داشتند.
- آثار بخش مسابقه هشتمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان منطقه دو، بجنورد با حضور طهماسب صلح جو نقد و بررسي مي شوند. روابط عمومي انجمن اعلام كرد، جشنواره منطقه اي سينماي جوان بجنورد در بخش هاي فيلم، فيلمنامه و عكس برپا مي شود.عليرضا خمسه، پناه برخدا رضايي، محمدرضا دزفولي، پوران درخشنده و حميد جمدر در بخش فيلم، عزيزالله حاجي مشهدي، هوشنگ مرادي كرماني و مهدي فرودگاهي در بخش فيلمنامه و حسين زنده رود كرماني، اسماعيل عباسي و فاطمه تعميدي در بخش عكس هيئت داوران اين جشنواره هستند. هشتمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان منطقه دو از 14 تا 17 مردادماه در بجنورد برپا مي شود.

مهلت شركت در جشنواره تجسمي جوانان 25 مرداد است

آخرين مهلت معرفي هنرجويان شركت كننده استان هاي كشور در پانزدهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي جوانان سراسر كشور تا 25 مردادماه اعلام شد.
به گزارش آفرينش، روابط عمومي موزه هنرهاي معاصر تهران اعلام كرد، دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد با همكاري اداره كل ارشاد استان گلستان و با مشاركت ادارات كل ارشاد استان ها اين جشنواره را شهريورماه در استان گلستان برگزار مي كند.
اين جشنواره با انگيزه رقابت در عرصه خلاقيت هاي هنري، ارتقا» سطح تخصصي هنرجويان و با هدف ارتباط هنري هنرمندان جوان سراسر كشور برگزار مي شود. همچنين نمايشگاه جنبي از آثار هنرجويان شركت كننده با موضوعات قرآن، معماري اسلامي، شخصيت پيامبر (ص)، جلوه هاي نيايش، صلح، همدلي و همراهي برگزار مي شود. هنرجويان مي توانند آثار خود را تا پايان 25 مردادماه به دبيرخانه جشنواره واقع در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گرگان ارسال كنند.

فيلمي درباره "كودكان سرباز" سازمان ملل را
شوكه كرد

ژان - استفان سوور فيلمساز فرانسوي با نمايش فيلم "جاني مد داگ" با موضوع كودكان سرباز، وحشت جنگ داخلي در ليبريا را به سازمان ملل كشاند.
به گزارش مهر، خبرگزاري فرانسه اعلام كرد فيلم سوور كه ماه مه پيش جايزه اميد جشنواره فيلم كن را برد، بر مبناي رماني از امانوئل دونگالا نويسنده كنگويي ساخته شده و درباره دو نوجوان است كه مي كوشند از جنگ داخلي در يك كشور آفريقايي بي نام نجات پيدا كنند.
سوور در گفتگو با خبرگزاري فرانسه تاكيد كرد فيلم او خشن است، اما افزود جوانان اسلحه به دست فيلم او كه همه خود جنگجو بوده اند، اسير تجريبات تلخ خود بودند، بلكه بيشتر بازيگري را به نوعي شفابخش يافتند. او گفت هدفش اين بود تماشاگران جايگاه يك كودك سرباز را درك كنند و تحت تاثير وقايع فيلم قرار بگيرند.
او اين سوال را نيز مطرح كرد: چطور مي توان بدون به تصوير كشيدن خشونت فيلمي درباره جنگ ساخت. فيلم "جاني مد داگ" سه شنبه پيش با پشتيباني مالي راديكا كوماراسوامي، نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل در امور كودكان و درگيري مسلحانه، استيون رپ داديار دادگاه ويژه سيرالئون و ژان - موريس ريپر سفير فرانسه در سازمان ملل پخش شد.
امانوئل جل، كودك سرباز سوداني سابق كه اكنون يك موزيسين موفق است، يكي از شركت كنندگان در اين مراسم بود. نمايش "جاني مد داگ" با يك جلسه بحث همراه بود كه در آن ميلتن ناتانيل بارنز سفير ليبريا در سازمان ملل از دنيا خواست براي كنترل تكثير سلاح هاي كوچك كه اغلب به دست سربازان كودك مي افتد، كاري كنند.
سوور سال 2004 پس از سفر به ليبريا در غرب آفريقا تصميم به ساخت فيلمي در اين كشور گرفت. جنگ داخلي در ليبريا كه حدود 250 هزار قرباني برجا گذاشت، سال 2003 پس از 14 سال به پايان رسيد.

جايگاه ويژه مستند اجتماعي در جشنواره فيلم پليس

آثار سينماي مستند اجتماعي در سومين جشنواره فيلم پليس صاحب جايگاه ويژه مي شوند.
به گزارش آفرينش، آثار مستند و كوتاه كه با رويكرد بررسي آسيب هاي اجتماعي و ارائه راهكارهاي پيشگيري از آنها و فارغ از ملاحظات معمول رسانه هاي فراگير توليد و به دبيرخانه جشنواره ارسال شوند، ناجا را در آموزش و اطلاع رساني شفاف و صريح به اقشار هدف اعم از دختران و پسران جوان و نوجوان، والدين، خانواده ها و برخي مسئولان مرتبط ياري مي كنند.
سينماگران به ويژه مستندسازان كشور مي توانند در آثار خود با پرداختن به موضوعاتي چون مواد مخدر، اراذل و اوباش، بدحجابي، جرائم اينترنتي، فرار از خانه و ... ضمن معرفي اين آسيب ها زمينه را براي تقويت باورها و ارزش هاي اخلاقي و ديني جهت پيشگيري و كاهش انواع جرايم در اثر خود فراهم كنند.علاقمندان مي توانند آثار خود را در قالب فيلم بلند سينمايي، ويدئويي، سريال مستند، كوتاه و خيلي كوتاه (حداكثر سه دقيقه) و نيز فيلمنامه به نشاني دبيرخانه جشنواره فيلم پليس واقع در شهرك قدس، بلوار فرحزادي، خيابان ايوانك، فلامك شمالي، خيابان 15، پلاك 25 ارسال كرده و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره 88366707-8 تماس بگيرند.

مذاكره با «محمود كلاري» و «شهاب حسيني» براي حضور در «پري دريايي»

«گلاب آدينه» براي همكاري «محمود كلاري» و «شهاب حسيني» در «پري دريايي» مشغول مذاكره با آنهاست.
كريم آتشي در گفت و گو با فارس گفت:خانم آدينه مشغول مذاكره با شهاب حسيني به عنوان بازيگر و محمود كلاري در سمت مديرفيلمبرداري، براي همكاري در پري دريايي هستند.
وي ادامه داد: پيش توليد اين كار در حال انجام است تا در نيمه شهريور ماه فيلمبرداري را شروع كنيم. به گفته آتشي تمامي سكانس هاي اين فيلم در كرج فيلمبرداري خواهد شد و عوامل آن تا هفته آينده انتخاب خواهند شد. براين اساس، «پري دريايي» عنوان فيلمنامه اي از چيستا يثربي است كه به سال 1313 برمي گردد كه در آن، خانم توران مدرسه شبانه روزي دخترانه اي در تهران تاسيس مي كند و ... «پري دريايي» نخستين تجربه كارگرداني «گلاب آدينه» در سينما است كه توسط «كريم آتشي» و با مشاركت مركز گسترش سينماي مستند و تجربي در موسسه فرهنگي هنر هفتم توليد مي شود.

تمديد مهلت ارسال نمايشنامه به ششمين
جشنواره تئاتر رضوي

مهلت ارسال نمايشنامه براي بخش صحنه اي ششمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي تمديد شد. به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي ششمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي، تمديد مهلت ارسال آثار به دنبال درخواست گروه هاي نمايشي از دبيرخانه جشنواره صورت گرفته و ستاد برگزاري جشنواره رضوي به منظور برنامه ريزي براي حضور فراگيرتر و وسيع تر گروه هاي نمايشي و فعالان حوزه تئاتر، تمديد مهلت پنج روزه را براي دريافت آثار علاقمندان از سوي دبيرخانه پيش بيني كرده است. بر پايه اين خبر، استقبال گروه هاي نمايشي و نمايشنامه نويسان از ششمين جوره جشنواره رضوي چشمگير بود و از اغلب شهرهاي بزرگ و استانهاي كشور متن براي دبيرخانه رسيده است.
علاقمندان مي توانند نمايشنامه هايشان را تا 5 مرداد ماه به نشاني دبيرخانه: خيابان بهار شمالي نبش خيابان جواد كارگر جنب بانك تجارت ساختمان 203 واحد يك ارسال نمايند. تلفن تماس 77520360 جهت كسب اطلاعات بيشتر معرفي شده است.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن